Skip to content

Wij helpen klanten hun doel(en) concreet te maken en resultaat te bereiken.
Dat doen we voor verschillende klanten in diverse sectoren. Klik op de sectoren hieronder om onze projecten per branche te bekijken. 

Maatschappelijk Overig

In september 2016 werd Laarbeek uitgeroepen tot de groenste gemeente van Nederland. Precies een jaar later kwam Laarbeek een zo mogelijk nóg grotere eer ten deel: een uitverkiezing tot groenste gemeente van Europa.

(Maak)industrie

Het begon met een biertje bij carnavalsvereniging De Keiebijters. Toen Bart van Oorschot gekroond werd tot Prins Carnaval leerde hij PWK-commissielid Jorgen beter kennen. Dat kwam goed van pas, want Bart wilde een nieuwe huisstijl voor zijn familiebedrijf OAS uit Helmond. Of Jorgen hem daar niet bij kon helpen, was zijn vraag aan Groep5700.

(Maak)industrie

Kunnen jullie voor ons een huisstijlhandboek maken, zodat we ons logo altijd op dezelfde manier gebruiken? Dat was de vraag die we kregen van orthopedisch schoenenfabrikant CYS (voorheen Choose Your Shoes). Onze vormgever Jorgen ging erop af. Al snel had hij door dat de vraag achter de vraag, veel verder ging. Onze merkspecialist Heidi sloot aan om dieper in te gaan op de eigenlijke vraag. Samen kwamen we tot de échte behoefte en dat was:  ‘We zoeken een stevige basis voor ons merk en meer zichtbaarheid bij de juiste doelgroepen.’

Energie

Het leven op aarde verandert. We zijn met meer mensen, er is minder regenwoud, meer stikstof en de temperatuur op aarde blijft stijgen. Daar moeten we samen wat aan doen. Met de Regionale Energiestrategie (RES) wordt er per regio in Nederland gewerkt aan een schone en gezonde leefomgeving. Dat is geen gemakkelijke opgave. Metropoolregio Eindhoven vroeg ons om de werkgroep Communicatie & Participatie te ondersteunen. Door draagvlak te creëren voor de energietransitie bij gemeenteraden en inwoners stappen we samen over op duurzame energie.

Onderwijs

Voor Gemeente Helmond ontwikkelden wij jaren geleden het lesprogramma ‘Omgaan met geld’. Een lescyclus voor kinderen in de 2e en/of 3e klas van het middelbaar onderwijs. De eerste middelbare scholieren uit Helmond en omstreken die het lesprogramma volgden, zijn inmiddels bezig met hun eerste baan of hebben het diploma van hun vervolgopleiding op zak (ongetwijfeld zonder in grote financiële problemen te komen). Tijd voor vernieuwing!

(Maak)industrie

Gezien worden, dat wil toch iedereen? Voor een netwerkorganisatie zoals Innovatiehuis de Peel is zichtbaarheid extra belangrijk. Voor het bouwen van een zo groot mogelijk netwerk, om de juiste mensen te bereiken die projecten verder kunnen brengen én om het eigen bestaansrecht te valideren. Al sinds 2018 ondersteunt Groep5700 Innovatiehuisdirecteur Peter de Witte met strategisch communicatieadvies, content marketing en vormgeving. De ambitie voor 2020 was extra bereik en naamsbekendheid creëren en dat is meer dan gelukt!

Maatschappelijk

Het begon met een vacature. Jibb+, toen nog Stichting JIBB zonder plus, zocht wegens zwangerschapsverlof een office assistent met affiniteit voor communicatie. Een perfecte klus voor Groep5700, want wij kenden de stichting die heel Helmond in beweging brengt al goed. In 2013 was Marcel namelijk al betrokken als strategisch marketingadviseur bij Stichting JIBB. Met het bestuur werkte hij het idee voor een stichting die Helmond in beweging brengt verder uit naar een strategisch plan. En nu was daar die tijdelijke functie.

Maatschappelijk

ORO maakt kwetsbare mensen gelukkig. Dat is hun missie. Maar hoe geef je deze woorden echt betekenis? Hoe begrijpen collega’s en klanten wat dat voor hen betekent? Dat was de vraag van ORO-bestuurder Jan Roelofs aan Groep5700.

Maatschappelijk Onderwijs

Wat levert een campagne mij exact op? Die vraag krijgen we vaker! Niet altijd kunnen we meten wat bijvoorbeeld een storytellingtraject in harde cijfers oplevert. Maar voor onze campagne voor een zorgopleiding bij MaasZorgWerkt kunnen we dat wel. Met gepaste trots delen wij onze resultaten.

Onderwijs

Het begon allemaal met deze vraag…

‘Binnen IVO Deurne willen we onze externe communicatie opnieuw tegen het licht houden. ’Wat kunnen jullie bijdragen? Welke verbetervoorstellen hebben jullie? Waar zien jullie kansen? Hoe kunnen we onze deelscholen nog beter profileren?’

Dat zijn vragen waar ons hart sneller van gaat kloppen. Een nieuwe huisstijl of een verfrissing? Kritisch kijken naar de online en offline communicatie? Hoe wordt er nu gecommuniceerd? Wat werkt? Wat niet? Waar is verbetering nodig? Enkele interne brainstormsessies later lag daar ons voorstel. Een voorstel waar IVO Deurne energie van kreeg! Wij wonnen de pitch. Aan de slag!

Onderwijs

Bij Groep5700 zijn we thuis in onderwijs. Steeds meer scholen weten hun weg naar ons te vinden. Zo raakten we ook in gesprek met Hans Relou, rector van Gymnasium Bernrode. Hans had gehoord hoe wij verhalen op een strategische manier inzetten en zo organisaties zowel intern als extern naar een hoger plan tillen. Zijn vraag? Help ons om de interne betrokkenheid te vergroten en een blik te werpen op de toekomst van ons gymnasium.

Food (Maak)industrie

In de krant las Marcel voor het eerst over Foodstarter. Met zijn achtergrond in food, was hij direct enthousiast. Eindelijk een goed initiatief dat niet alleen plannen maakt of concepten bedenkt, maar concreet startende foodondernemers helpt met innovatieve producten op de markt te brengen. Dat moest slagen, vond Marcel. Op kantoor bleek dat oprichter Dirk van Ledden al contact had opgenomen met Udo voor communicatieondersteuning. Het begin van de kickstart van Foodstarter.

(Maak)industrie

Bedrijven stellen ons regelmatig de volgende vraag: ‘Hoe kom ik aan de juiste mensen op de juiste plekken?’ Of misschien denk je wel aan een uitbreiding. Waar vind je deze ‘missing pieces’ voor jouw organisatie? Hier komt vaak een stukje arbeidsmarktcommunicatie en/of social media marketing aan te pas… maar er is meer!