Skip to content

Vorige week stond ik met mijn band Millers Inc. op het podium van de Kasteeltuinconcerten in Helmond. Wat hebben we genoten!! Veel dank aan het massaal toegestroomde publiek. En natuurlijk ook aan mijn collega’s, die halverwege nog een leuke actie hadden: 250 roze strandballen vlogen door het publiek. Een vakantiegevoel in ons eigen Helmond. Dit was voor mij echt een avond om nooit te vergeten.

Wat muziek met ons doet

Muziek kan je hart binnenstormen; je tot tranen ontroeren of intens gelukkig maken. Even helemaal uit je dak terwijl niemand het ziet of een lekker potje janken. Heerlijk! Muzikanten schuwen er niet voor om ons hun verhaal te vertellen. En doen ze dat goed, dan raakt het ons.
Mensen houden van verhalen. Muziek geeft de verhalen extra lading. Combineer bepaalde tonen en je lied klinkt verdrietig. Dan hebben we meteen de oorsprong van het woord mineurstemming te pakken. Bedenk ook wat snelheid doet. Dankzij de nieuwe hit van Armin van Buuren een extra snelle tijd tijdens je hardloopronde. En wist je dat de muziek van Mozart je extra productief maakt?

Muzikale boodschappen

Muzikanten zijn verhalenvertellers pur sang. Van de troubadours die eeuwen geleden van dorp naar dorp trokken om het nieuws te verkondigen, of Michael Jackson die met zijn Earth Song aandacht vraagt voor het welzijn van onze planeet. Mijn collega Udo refereerde in een eerder blog al aan de muzikale boodschap van Beyoncé tijdens de Superbowl van dit jaar. Er is vrijwel geen plek op aarde waar geen muziek wordt gemaakt en beluisterd. We kunnen veel leren van de manier waarop de grootste muzikale geniën met hun verhaal de wereld veroveren. Zij leven hun verhaal.

En jij?

Ik kan zelf geen dag zonder muziek. Mijn Spotify-playlist lijkt op een ware identiteitscrisis. Voor ieder humeur passende klanken. Toen ik solliciteerde bij Groep5700 stuurde ik met mijn motivatie zelfs een lied mee. Met een hele fijne en inspirerende nieuwe werkplek als resultaat. Wat is jouw favoriete muziek of favoriete lied? En waarom spreekt juist die artiest of dat lied je zo aan? Leuk om eens over na te denken. Pluk er de vruchten van wanneer je je eigen verhaal vertelt. Het werkt echt!

Marloes Kooter
Groep5700

 

Dit vind je misschien ook leuk
verrassen-met-content-5700
  Vroeger liet een organisatie alleen iets van zichzelf horen als er iets nieuwswaardig te vertellen was. Die tijd is echt voorbij. Je moet voortdurendtop of mind blijven, zorgen dat je er op het juiste moment bent in de hoofden van de klant. En ervoor zorgen dat die potentiële klant een klant wordt, en die klant een fan of zelfs ambassadeur. Je moet dus een manier vinden om veel vaker op het netvlies van je publiek te komen, ook als er niet iedere dag breaking news te delen is. En...
Smart Synergie magazine Lisa
Vlak voor Lisa’s vakantie lagen er duizend bladen bij Groep5700 op de mat … het Smart Synergy Magazine was een feit! Wat een mooie mijlpaal. Even terug naar het begin. Anderhalf jaar geleden begonnen wij in opdracht van gemeente Helmond met communicatieadvies bij het project Smart Synergy Helmond. Een samenwerkingsverband van gemeente Helmond en Stichting Bedrijventerreinen Helmond (SBH) om de Helmondse bedrijventerreinen te verduurzamen. Udo schreef een strategisch communicatieplan en Lisa was verantwoordelijk voor de uitvoering hiervan. Smart Synergy Magazine Als kroon op ons werk mochten we voor de zomer van...