Skip to content
26 oktober 2018

The summer is magic, oo-o-ooh. Mijn zomer was magisch. En bloedheet. Magisch omdat mijn zoon Kik is geboren. Wat kwam er in die broeierige maanden veel op ons af. Erg bijzonder om mee te mogen maken!

Kik is volop bezig met het ontdekken. De afgelopen maanden heb ik hier fulltime van mogen genieten. Vanaf deze week pak ik ook mijn job bij Groep5700 weer op. Aan mij nu de taak te gaan ontdekken!

Hoezo dan? Ga je niet doen wat je deed?

Deels. Projecten waar ik al mee bezig was, pak ik weer op, zoals het geven van workshops over customer journey’s, maar ook ga ik me bezighouden met nieuwe projecten en concepten die ervoor zorgen dat onze diensten nog scherper, beter, en mooier worden.

Mirte Bouwmans is specialist in Communicatie & Contentmarketing
Mirte Bouwmans is specialist in Communicatie & Contentmarketing

Zo ga ik duiken in customer journey management en merkbeleving. Hoe staat je merk ervoor? Identificeren klanten zich met je merk? Verplaats jij je als bedrijf wel genoeg in je klant en is dat überhaupt wel nodig? Wat ik ook vaak zie is dat de bedrijven zo krampachtig bezig zijn met het beschrijven van hun externe customer journey dat ze kernbedrijfsprocessen uit het oog verliezen en links laten liggen. Zoals corporate branding en employee advocacy (weet je niet wat dit laatste is, bel me dan even). Zonde!

Waar help ik dan mee?

Goede vraag! Vaak help ik al door de gaten zichtbaar te maken tijdens gesprekken en werksessies door middel van leuke werkvormen. Geen ingewikkelde branding-modellen, maar gewoon simpele vragen over je bedrijfsvoering en klantcontact.

Ik heb nu al weer zin om klanten weer van (soms ongevraagd) advies te gaan voorzien! En hopelijk heb je je kunnen concentreren op mijn verhaal en ben je niet afgeleid door dat liedje in je hoofd.

The summer is magic, oo-o-ooh.

Dit vind je misschien ook leuk
verrassen-met-content-5700
  Vroeger liet een organisatie alleen iets van zichzelf horen als er iets nieuwswaardig te vertellen was. Die tijd is echt voorbij. Je moet voortdurendtop of mind blijven, zorgen dat je er op het juiste moment bent in de hoofden van de klant. En ervoor zorgen dat die potentiële klant een klant wordt, en die klant een fan of zelfs ambassadeur. Je moet dus een manier vinden om veel vaker op het netvlies van je publiek te komen, ook als er niet iedere dag breaking news te delen is. En...
Meesterproef Milan
Na vier maanden stage lopen, was het vandaag tijd voor Milans meesterproef! Onze stagiair en student vormgeving presenteerde zijn afstudeerproject. Als schaduwopdracht ontwierp hij een nieuwe huisstijl voor een middelbare school uit de regio. De opdracht was het ontwerpen van een compleet nieuwe huisstijl. Milan begon met een kleurenpallet en logo. Vervolgens verwerkte hij deze elementen uit in een nieuw briefpapier, enveloppen, banners, visitekaartjes, schoolgids en flyers voor de open dag. Fris ontwerp met verrassende elementen Udo was direct onder de indruk. ‘Het verhaal van Milan klopt. Bij het kiezen...