Skip to content
Meike

Hoi, ik ben Meike en ik loop deze week stage bij Groep5700. Ik zit in mijn eerste jaar van de studie commerciële economie op de Fontys. Tijdens deze week loop ik met een aantal projecten mee en leer ik over verschillende communicatietechnieken.

Eén van die technieken is gebaseerd op gedragsverandering. Groep5700 past dit veel toe bij projecten. Hierbij gaat het bijvoorbeeld over het besparen van energie of meegaan in veranderingen van woonwijken. Deze gedragsveranderingstechnieken zorgen ervoor dat mensen bepaalde acties ondernemen die zij met een andere manier van communiceren misschien niet of anders zouden doen. Eens kijken of ik er tijdens mijn studie of thuis ook mee aan de slag kan! J

Verder ben ik deze week bezig geweest met een aantal projecten. Ik ben bijvoorbeeld bezig geweest met het bedenken van sociale media berichten en het invullen van een contentkalender voor een middelbare school. Verder ben ik bezig geweest met een functioneel ontwerp van een website voor een andere middelbare school. Ik heb meegekeken en meegeholpen met de facturatie van Groep5700 en ik heb een speurtocht bedacht tegen zwerfafval voor basisschoolleerlingen.

Ik ben benieuwd wat er de rest van de week op de planning staat!

Dit vind je misschien ook leuk
Rush,Hour
Zondagavond, 19.00 uur Ik bereid zoals iedere week mijn week voor. Er staan twee workshops op de agenda. Beide workshops gaan over klantreizen*. De ene over de klantreis in brede zin, bij de andere ga ik inzoomen op een touchpoint* uit de klantreis. Op de achtergrond, een kamer verderop, hoor ik een bekende voetbalcommentator een eenzijdig gesprek voeren met mijn man, die onderuit ligt op de bank (zondagavondmodus). Een mooi moment om een aantal mails te beantwoorden en mijn workshops van dinsdag en vrijdag te gaan voorbereiden. Dinsdagmiddag, 15.00 uur...
Coca-cola,Christmas,Truck,Visits,Preston,On,The,2nd,Day,Of
Storytelling biedt ruimte om een gewenste identiteit aan te nemen en een gevoel te creëren bij de doelgroep. Intern geeft het richting aan een organisatie. Het zorgt dat alle medewerkers hetzelfde verhaal uitdragen en de bijbehorende cultuur beleven. Extern focust storytelling niet zo zeer op directe verkoop, maar neemt het publiek mee in het verhaal en de gevoelswereld van het merk. De Coca-Cola-kerstman is een goed voorbeeld. De Coca-Cola-kerstman Coca-Cola speelde een grote rol in het ontstaan van ons huidige beeld van de Kerstman. In de jaren ’30 zocht de frisdrankfabrikant...