Skip to content
Afdeling Online Café: man vs. Artificial intelligence

Artificial intelligence, oftewel AI, is bezig om het online marketing landschap te veranderen. Wat zijn de voor- en nadelen van deze tools vs. mensenwerk en hoe veranderen deze tools de manier waarop wij werken? Onze Chief Storytelling Officer (CSO) Udo Holtappels gaat hierover in gesprek met Jaap Schepers, directeur van Afdeling Online, tijdens het Afdeling Online Café op dinsdag 18 april.

AI tools zijn computersystemen die kunnen leren van hun omgeving. Ze kunnen beslissingen nemen op basis van gegevens én kunnen denken en handelen als mensen. Maar betekent dit dus ook dat deze tools ons werk gaan overnemen? Jaap zal tijdens deze middag alles vertellen over de mogelijkheden van verschillende AI tools met betrekking tot online communicatie zoals Jasper.aiMidjourneyChatGPT en nog meer. Maar kunnen deze tools de creativiteit van de mens vervangen? Udo is als Neerlandicus namelijk van mening dat creativiteit niet te vervangen is door AI. Een interessante discussie tussen man vs. Artificial Intelligence dus!

Programma

  • 14.00 – 14.15 uur: Introductie
  • 14.15 – 15.15 uur: Interactieve presentatie (deel I)
  • 15.15 – 15.30 uur: Pauze
  • 15.30 – 16.30 uur: Interactieve presentatie (deel II)
  • 16.30 – 17.00 uur: Ruimte voor vragen + borrel

Voor wie is dit Café interessant?

Deze middag is bedoeld voor iedereen die zich meer wil verdiepen in de wereld van Artificial Intelligence en benieuwd is of én hoe dit onze manier van werken zal veranderen. Blijven wij met onze menselijke touch onmisbaar als het gaat om bijvoorbeeld teksten schrijven of advertenties maken? Heb jij geen enkele ervaring met of kennis van een AI tool? Geen enkel probleem! Je bent van harte welkom.

Wil jij erbij zijn?

Er is plek voor een beperk aantal deelnemers, dus schrijf je snel in! Vol = vol!

Dit vind je misschien ook leuk
Film-fotografie-Raymakers-1024x411
Stockbeelden zijn handige middelen om publicaties aantrekkelijker te maken. Voor bijna elk doel is er wel een geschikte stockfoto te vinden. Met een abonnement op bijvoorbeeld Shutterstock kun je maandelijks putten uit een enorm repertoire stockfoto’s. Je hoeft je dan ook niet druk te maken over auteursrecht, zoals collega Matthijs pas beschreef. Het is niet voor niets dat bijna alle redacties veel gebruikmaken van stockfoto’s. Uniek Nu voel je misschien een grote ‘maar’ aankomen. Die is er ook: stockfoto’s zijn meestal niet zo origineel. Juist om ze voor een breed...
Man,Holding,Booklet,With,Phrase,Golden,Rules,At,Grey,Table,
Een paar jaar geleden sprak ik met de communicatiemanager van een bedrijf in onze regio. Hij zat met twee uitdagingen. Hij was aanwezig op enkele sociale media, maar de dialoog wilde maar niet op gang komen. Hij was al maanden bezig, maar het bleef eenrichtingsverkeer. Het andere probleem: hoewel hij verguld was met de online aanwezigheid van de belangrijkste ambassadeurs, de medewerkers van het bedrijf, was hij lang niet altijd even blij met de aard van hun berichten. Ze waren nogal eens seksistisch van aard, of weinig genuanceerd als het ging...