Skip to content
Meesterproef Milan

Na vier maanden stage lopen, was het vandaag tijd voor Milans meesterproef! Onze stagiair en student vormgeving presenteerde zijn afstudeerproject. Als schaduwopdracht ontwierp hij een nieuwe huisstijl voor een middelbare school uit de regio.

De opdracht was het ontwerpen van een compleet nieuwe huisstijl. Milan begon met een kleurenpallet en logo. Vervolgens verwerkte hij deze elementen uit in een nieuw briefpapier, enveloppen, banners, visitekaartjes, schoolgids en flyers voor de open dag.

Fris ontwerp met verrassende elementen

Udo was direct onder de indruk. ‘Het verhaal van Milan klopt. Bij het kiezen van de kleuren heeft hij goed gekeken naar de eigenschappen van de school.’ Ook Frederique is enthousiast. ‘De stijl van de vormgeving vind ik goed gekozen. Het is een fris ontwerp met verrassende elementen.’ Jorgen, die ook Milans stagebegeleider was, heeft nog een verbeterpunt. ‘Je hebt gekozen voor een niet-standaard lettertype waar de school voor moet betalen. Dit kan, maar houd er rekening mee dat ontvangers van een digitale brief die dit font niet hebben, een ander lettertype lezen.’

Een leerzame ervaring

En hoe kijkt Milan terug op zijn stage? ‘Ik vond het een leuke opdracht. Het dwong me tot werken met Indesign. Dit is een ontwerpprogramma waar ik nog niet zo veel ervaring mee had. Ik heb veel van deze opdracht geleerd. Ook vond ik het leuk om stage te lopen bij een communicatiebureau. De opdrachten hier zijn heel divers, net als de collega’s. Jullie kijken met een frisse blik naar mijn ontwerpen en gaven mij goede input waar ik verder mee kon.’

Nog even in spanning

Eind mei hoort Milan of hij geslaagd is. Wat ons betreft is dat zeker het geval! Duimen jullie mee voor een mooi cijfer?

Dit vind je misschien ook leuk
getallen-Marcel-5700
Het is weer november. Het moment om de budgetten af te tikken. Boardroom-meetings; nog donker als we binnen komen en weer donker als we naar buiten gaan. Spreadsheets en draaitabellen vliegen over het scherm. Het duizelt me. Koffie.
Haarlem,,Netherlands,-,Aug,20,,2018:,Front,View,Of,Albert
Appie Today: de nieuwe social zender van Albert Heijn. Zo werd het nieuwe YouTube-kanaal van de supermarktgigant afgelopen 1 februari gelanceerd. Gemaakt voor en door klanten en medewerkers. Met een dagelijkse stroom aan vlogs, informatieve video’s en andere reportages en series, zijn ze de eerste supermarkt die televisie maakt. Gaan die over de aanbiedingen van de komende week? Neen. Denk aan eten, proeven, trends, actualiteiten, blunders en liefde binnen en buiten de supermarkt. Waarom begint een commerciële organisatie met een online televisiekanaal? Sinds wanneer zijn vakkenvullers en kassameisjes programmamakers? Een...