Skip to content
28 juli 2016

Als organisaties beseffen dat het anders moet: op zo’n moment komen ze bij Groep5700 binnen. Ideeën genoeg, maar hoe gaan we ze stroomlijnen? Wat is nu echt belangrijk? Wat vraagt de markt nu en in de toekomst van ons? En welke keuzes maken we? Duidelijkheid bieden, richting geven. Marktgericht werken. Structuur.

Marktgericht werken, samen die berg op

Het laatste half jaar heb ik veel gewerkt binnen uiteenlopende organisaties, met totaal verschillende uitdagingen. Maar overal hoor ik na een tijdje hetzelfde: “Eigenlijk is het ook wel logisch, dat we het op die manier moeten gaan doen. De markt is nu eenmaal veranderd.” Ja, dan rijd ik ‘s avonds tevreden naar huis. Want die logische verbetering, daar ga ik voor. Daar vraagt de markt om! Ik ga niet voor een drastische verandering, maar voor stappen die voor de organisatie logisch zijn. Los van bestaande structuren, bestaande manieren van denken die als een rem kunnen werken. Gebruik maken van wat al goed gaat, en dan samen mijlpalen halen. Op een andere manier resultaten behalen, marktgerichter werken, meer tevreden klanten, bovenop de berg willen komen. Ruimte geven aan ideeën die passen bij wat we samen willen bereiken, waar die ook vandaan komen, op ieder niveau binnen de organisatie.

Een verhaal in een leunstoel

Als ik voortgang zie, als ik merk dat mensen binnen de organisatie blij zijn met die duidelijkheid en de weg die we bewandelen, ben ik zeer tevreden. Ik woonde in de lente een bijeenkomst bij van ORO, één van de organisaties die ik samen met mijn collega’s van Groep5700 begeleid bij het zetten van stappen. De voorzitter van de raad van bestuur vertelde die dag vanuit een leunstoel zijn verhaal aan alle aanwezigen. Geen cijfers, geen PowerPoints, geen analyse; belangrijk voorwerk, maar niet iets waarmee hij zijn publiek zou beroeren. Hij vertelde alleen maar zijn verhaal. Totaal nieuw binnen die zorgorganisatie. De mensen genoten ervan, de verteller zei me erna hoe goed het voelde. Het vergde moed, en vanuit ons even wat overredingskracht. Maar toen het werkte: wat een energie gaf dat! Dingen vielen voor veel mensen op hun plaats. Voor mij een van de hoogtepunten van het afgelopen jaar.

En nu is het tijd voor hele andere verhalen, voor mijn vakantie. Een fijne zomer!

Marcel Zijp
Groep5700

Dit vind je misschien ook leuk
Bart Vringer van Bart en Partners
Wat als je vaste ZZP-communicatiepartner uitvalt door omstandigheden? Dan moet je ineens zelf je website beheren, afbeeldingen vormgeven en social media berichten ontwikkelen. Het overkwam Bart Vringer, co-founder van Bart & Partners. Hij greep dit moment aan om kennis te maken met Groep5700, een bureau met meerdere specialisten. Wij vroegen hem hoe dit bevalt. Bart & Partners is dé EPM-specialist en nichespeler voor Oracle- en OneStream-applicaties. Wie is deze club en hoe werken zij? Bart legt uit: ‘Wij zijn een hybride organisatie, met zowel consultants in eigen dienst als zelfstandige...
Zwitserse-Stijn
Op 2 januari begon ik 2019, samen met collega Lisa die ook nieuw is, bij Groep5700. Ik begon mijn carrière in de interne communicatie bij Philips, maakte de overstap naar marketing bij designmeubelmerk Artifort en werkte in mijn eigen dorp Geldrop als marketing- en communicatieadviseur bij Rabobank. Altijd had ik de wens om bij een bureau te werken en die komt in 2019 uit. Bij Groep5700 mag ik gaan doen wat ik het allerleukste vind: campagnes bedenken voor diverse klanten. Samen met jou wil ik op reis gaan om jouw...