Skip to content

Goede contentmarketing bedrijven? Tot goede content komen? Check even onderstaande aanbevelingen voor je begint.

  • Voorzie in een behoefte. Je content moet van nut zijn voor je klant: een vraag beantwoorden of een probleem oplossen. Dat is belangrijker dan vertellen over je product of dienst.
  • Wees consistent. Los verwachtingen in. Als je je ergens aan committeert, ga daar dan ook naar leven. Of het nou gaat om een maandelijks magazine of een dagelijkse nieuwsmail: deliver.
  • Wees menselijk. Wees jezelf. Vind een tone of voice en ga delen. Een mens is niet alleen maar gelukkig. Deel worstelingen en je wint aan authenticiteit.
  • Heb een mening. Je bent geen encyclopedie of onafhankelijk medium. Deel je mening, neem stelling in, laat zien wie je bent en waar je voor staat. Je wint aan deskundigheid.
  • Vermijd verkooppraatjes. Hoe meer je over jezelf praat, hoe minder waarde mensen hechten aan je content. Je zult het merken aan de statistieken.
  • Wees het beste paard van stal. Misschien lastig in het begin, maar uiteindelijk moet je doel wel zijn om de beste content te leveren binnen jouw branche. Geef erom, anders gaat het publiek er ook nauwelijks iets om geven.

Goede content

Tot goede content komen? Nog vijf tips:

  • Real-time. Wees er snel bij. Toen het licht uitviel bij de Super Bowl, was Oreo er als de kippen bij met een gevatte tweet die door de hele wereld werd opgepikt. Snelheid en flexibiliteit zijn belangrijk. Let op, reageer snel, pluk er de vruchten van.
  • Gebaseerd op feiten. Deel je mening, maar verkoop geen onzin. Alles wat je zegt moet juist zijn, want je wordt afgestraft als je onjuistheden aan de man brengt.
  • Een bericht met een foto scoort 91% beter dan een bericht zonder. Plaats er altijd een foto bij, of video. Visuele content wordt overigens ook 60.000 keer sneller opgenomen door de hersenen.
  • Efficiënte organisatie. Borging binnen het bedrijf; zorg ervoor dat content zo efficiënt mogelijk wordt gegenereerd. Wie is hoofdredacteur? Hoe komen verhalen tot hem? Hoe kan het proces beter? Zijn er meer professionals nodig, of inhuur? Denk hierover na.
  • Curated content. Je hoeft niet alles zelf te maken. Je kunt ook andermans content binnen jouw branche delen, voorzien van bijvoorbeeld jouw mening of aanvullende informatie. Men waardeert het als je waardevolle content van anderen deelt met je publiek – ze hoeven zelf niet te zoeken, al het waardevolle is te vinden op jouw podium.

 

Dit vind je misschien ook leuk
New,York,City,-,June,3,,2008:,Monument,To,Hans
Een paar maanden geleden was ik in New York. Mijn vrouw, mijn zoon, een vriendinnetje en ik hadden een appartement in Upper West Side, vlakbij Central Park. De laatste dag was het prachtig weer en het park stroomde vol met een keur aan mensen. Een smeltkroes, echt! Het was nog voor het tijdperk Trump, we liepen door de nadagen van Obama. De wereld was mooi, het zonnetje prikte zachtjes in onze huid. We kwamen langs een plek met een beeld van Hans Christiaan Andersen, waar wekelijks een Storytelling Hour wordt...
Rabobank-clubkas-campagne-5700
En daar ging de telefoon. Oktober 2016. Groep5700. Of ik wilde helpen bij de doorontwikkeling van de Rabobank Clubkas Campagne? De Rabobank Clubkas Campagne! Terug in de tijd. Naar het jaar 2008 waarin ik bij Rabobank Peelland Zuid werkte en de eerste Rabobank Clubkas Campagne draaide. Na veel inspanning, overleg en een onuitputtelijk enthousiasme. En o ja, een paar stoute schoenen, die hadden we ook hard nodig. De Rabobank Clubkas Campagne Rewind Terug naar 2008. Een kersvers gefuseerde Rabobank Peelland Zuid. Alles op z’n kop en op zoek naar nieuwe...