Skip to content

Goede contentmarketing bedrijven? Tot goede content komen? Check even onderstaande aanbevelingen voor je begint.

  • Voorzie in een behoefte. Je content moet van nut zijn voor je klant: een vraag beantwoorden of een probleem oplossen. Dat is belangrijker dan vertellen over je product of dienst.
  • Wees consistent. Los verwachtingen in. Als je je ergens aan committeert, ga daar dan ook naar leven. Of het nou gaat om een maandelijks magazine of een dagelijkse nieuwsmail: deliver.
  • Wees menselijk. Wees jezelf. Vind een tone of voice en ga delen. Een mens is niet alleen maar gelukkig. Deel worstelingen en je wint aan authenticiteit.
  • Heb een mening. Je bent geen encyclopedie of onafhankelijk medium. Deel je mening, neem stelling in, laat zien wie je bent en waar je voor staat. Je wint aan deskundigheid.
  • Vermijd verkooppraatjes. Hoe meer je over jezelf praat, hoe minder waarde mensen hechten aan je content. Je zult het merken aan de statistieken.
  • Wees het beste paard van stal. Misschien lastig in het begin, maar uiteindelijk moet je doel wel zijn om de beste content te leveren binnen jouw branche. Geef erom, anders gaat het publiek er ook nauwelijks iets om geven.

Goede content

Tot goede content komen? Nog vijf tips:

  • Real-time. Wees er snel bij. Toen het licht uitviel bij de Super Bowl, was Oreo er als de kippen bij met een gevatte tweet die door de hele wereld werd opgepikt. Snelheid en flexibiliteit zijn belangrijk. Let op, reageer snel, pluk er de vruchten van.
  • Gebaseerd op feiten. Deel je mening, maar verkoop geen onzin. Alles wat je zegt moet juist zijn, want je wordt afgestraft als je onjuistheden aan de man brengt.
  • Een bericht met een foto scoort 91% beter dan een bericht zonder. Plaats er altijd een foto bij, of video. Visuele content wordt overigens ook 60.000 keer sneller opgenomen door de hersenen.
  • Efficiënte organisatie. Borging binnen het bedrijf; zorg ervoor dat content zo efficiënt mogelijk wordt gegenereerd. Wie is hoofdredacteur? Hoe komen verhalen tot hem? Hoe kan het proces beter? Zijn er meer professionals nodig, of inhuur? Denk hierover na.
  • Curated content. Je hoeft niet alles zelf te maken. Je kunt ook andermans content binnen jouw branche delen, voorzien van bijvoorbeeld jouw mening of aanvullende informatie. Men waardeert het als je waardevolle content van anderen deelt met je publiek – ze hoeven zelf niet te zoeken, al het waardevolle is te vinden op jouw podium.

 

Dit vind je misschien ook leuk
ORO-stakeholderdag-5700
Iedereen die in de zorg werkt weet hoeveel wetten, regels, protocollen, richtlijnen, voorschriften etc. er zijn die meestal gaan over zaken die niet mogen, kunnen of niet de bedoeling zijn. Natuurlijk is daarvan een aantal belangrijk om levensbedreigende situaties te voorkomen. Er zijn echter ook genoeg situaties denkbaar waar je zorg vanuit een andere invalshoek kunt benaderen. Bijvoorbeeld vanuit ‘geluk’. En dat geeft zoveel andere mogelijkheden. Kijken naar wat wel kan Mijn moeder (jong nog, 68) woont sinds enige maanden in een woonzorghuis vanwege een progressieve vorm van dementie. Iedereen...
Red,Heart,On,Piano,Keys,,Vintage,Color,,Valentines,Background
Elke keer weer als we een workshop storytelling geven, vind ik het spannend hoe mensen het zullen ervaren. Gaan ze geïnspireerd de deur uit? Willen ze graag verhalen op gaan halen bij collega’s of bij klanten? Laatst nog, gaven we bij een bank aan medewerkers een workshop. We begonnen met de vraag ‘bij welk liedje heb je een speciale herinnering?’. De mooiste en meest verdrietige momenten worden gedeeld. Zoals de openingsdans op haar ultieme trouwdag, de geur van vers gemaaid gras van het weiland waar langs hij vroeger naar school...