Skip to content

Het begon met een vacature. Jibb+, toen nog Stichting JIBB zonder plus, zocht wegens zwangerschapsverlof een office assistent met affiniteit voor communicatie. Een perfecte klus voor Groep5700, want wij kenden de stichting die heel Helmond in beweging brengt al goed. In 2013 was Marcel namelijk al betrokken als strategisch marketing adviseur bij Stichting JIBB. Met het bestuur werkte hij het idee voor een stichting die Helmond in beweging brengt verder uit naar een strategisch plan. En nu was daar die tijdelijke functie.

Aan algemeen manager Berbel van Bree stelden wij de vraag: ‘Wat zou je willen dat er gaat gebeuren?’. Dat een tijdelijke communicatiemedewerker hands-on de lopende werkzaamheden uitvoert, was haar aanvankelijke antwoord. Tegelijkertijd was dit, met de intensieve samenwerking met stichting Jong Helmond Lekker Gezond,  hét moment om de volgende professionalisatieslag te maken. Een klus die onze Marloes van der Loo met beide handen aannam. Marloes onderhield niet alleen bestaande communicatiekanalen zoals de website, social media en de nieuwsbrief. Ze zorgde er ook voor dat de communicatiewerkzaamheden beter liepen. Met de bestaande Whatsapp groep waarin sportcoaches foto’s van activiteiten stuurden, was social content verzamelen een eitje. Het toevoegen van de juiste hashtags en wervende teksten bij de foto’s in de social media berichten, zorgden voor veel nieuwe volgers.


Van JIBB naar Jibb+

In 2019 fuseerde JIBB en Stichting Jong Helmond Lekker Gezond. Want gezonde voeding en gezond bewegen horen bij elkaar. Jibb+ was geboren! Door één integrale benadering van bewegen en gezonde voeding wil Jibb+ een nóg positievere impact hebben op de gezondheid van de inwoners in de gemeente Helmond. En ook nu konden wij hen bijstaan als communicatiepartner. Met een nieuwe Jibb+ website en het inrichten van nieuwe social media kanalen mét behoud van de bestaande volgers. Zichtbaar zijn op flyers en posters en in de krant. En met advies over huisstijldragers zoals kleding, het pand en giveways. Online en offline zichtbaar zijn, dat is het gezamenlijke doel!

 

Het begon als tijdelijke vervanging, maar dat is eigenlijk niet wat we bij Groep5700 doen. We kunnen het wel, maar we zijn meer van de lange termijn, zodat we een organisatie kunnen helpen bouwen. En dus zijn onze doelen niet alleen websiteonderhoud, maar het verhogen van de bezoekersaantallen. We sturen niet zomaar een nieuwsbrief, maar we verbeterden de resultaten van de nieuwsbrief. Niet zomaar een persbericht opstellen, maar top of mind worden bij de doelgroep, zakelijke partners en belanghebbenden. Dat is wat ons als onderscheid als strategisch communicatie bureau.

Wil jij jouw organisatie naar een hoger plan tillen? Professioneler, effectiever en meer zichtbaar? Neem dan contact met ons op!

Dit vind je misschien ook leuk
Beoordelingen
Het mooiste vak van Nederland overdragen aan jong bloed, iets leukers bestaat niet!  Afgelopen weken hebben wij weer les mogen geven op het Dr. Knippenberg College. Waar we vroeger nog voor de klas stonden tijdens de lessen Economie, doen we dat nu tijdens de les ‘vak oriëntatie’. Het onderwerp is nog steeds hetzelfde: Omgaan met Geld. De manier hoe, verandert met de jaren!  Been there, done that? Hoe de les er precies uitziet lees je in deze blog. Waar toen de focus lag op het leren van omgaan met geld,...
SMO magazine Huize D'n Herd
Iedereen heeft zijn eigen verhaal, en dat geldt ook voor de bewoners van het nieuwe Huize d’n Herd, een van de locaties voor opvang van dak- en thuisloze mensen in Helmond. SMO wil met een speciaal magazine niet alleen het nieuwe pand laten zien, maar vooral de bijzondere verhalen van haar bewoners delen. Onze tekstschrijver Ingrid sprak hiervoor met twee vaste bewoners en een bezoeker van de noodopvang. Iedereen verdient een eerlijke kans, zonder vooroordelen. Door de verhalen van bewoners te vertellen, hoopt SMO het stigma rondom dak- en thuisloze...