Skip to content

Het begon met een vacature. Jibb+, toen nog Stichting JIBB zonder plus, zocht wegens zwangerschapsverlof een office assistent met affiniteit voor communicatie. Een perfecte klus voor Groep5700, want wij kenden de stichting die heel Helmond in beweging brengt al goed. In 2013 was Marcel namelijk al betrokken als strategisch marketing adviseur bij Stichting JIBB. Met het bestuur werkte hij het idee voor een stichting die Helmond in beweging brengt verder uit naar een strategisch plan. En nu was daar die tijdelijke functie.

Aan algemeen manager Berbel van Bree stelden wij de vraag: ‘Wat zou je willen dat er gaat gebeuren?’. Dat een tijdelijke communicatiemedewerker hands-on de lopende werkzaamheden uitvoert, was haar aanvankelijke antwoord. Tegelijkertijd was dit, met de intensieve samenwerking met stichting Jong Helmond Lekker Gezond,  hét moment om de volgende professionalisatieslag te maken. Een klus die onze Marloes van der Loo met beide handen aannam. Marloes onderhield niet alleen bestaande communicatiekanalen zoals de website, social media en de nieuwsbrief. Ze zorgde er ook voor dat de communicatiewerkzaamheden beter liepen. Met de bestaande Whatsapp groep waarin sportcoaches foto’s van activiteiten stuurden, was social content verzamelen een eitje. Het toevoegen van de juiste hashtags en wervende teksten bij de foto’s in de social media berichten, zorgden voor veel nieuwe volgers.


Van JIBB naar Jibb+

In 2019 fuseerde JIBB en Stichting Jong Helmond Lekker Gezond. Want gezonde voeding en gezond bewegen horen bij elkaar. Jibb+ was geboren! Door één integrale benadering van bewegen en gezonde voeding wil Jibb+ een nóg positievere impact hebben op de gezondheid van de inwoners in de gemeente Helmond. En ook nu konden wij hen bijstaan als communicatiepartner. Met een nieuwe Jibb+ website en het inrichten van nieuwe social media kanalen mét behoud van de bestaande volgers. Zichtbaar zijn op flyers en posters en in de krant. En met advies over huisstijldragers zoals kleding, het pand en giveways. Online en offline zichtbaar zijn, dat is het gezamenlijke doel!

 

Het begon als tijdelijke vervanging, maar dat is eigenlijk niet wat we bij Groep5700 doen. We kunnen het wel, maar we zijn meer van de lange termijn, zodat we een organisatie kunnen helpen bouwen. En dus zijn onze doelen niet alleen websiteonderhoud, maar het verhogen van de bezoekersaantallen. We sturen niet zomaar een nieuwsbrief, maar we verbeterden de resultaten van de nieuwsbrief. Niet zomaar een persbericht opstellen, maar top of mind worden bij de doelgroep, zakelijke partners en belanghebbenden. Dat is wat ons als onderscheid als strategisch communicatie bureau.

Wil jij jouw organisatie naar een hoger plan tillen? Professioneler, effectiever en meer zichtbaar? Neem dan contact met ons op!

Dit vind je misschien ook leuk
Groep500-en-MB-Advies
We eindigden onze vakantie vorige week in het Spaanse Pals, op het foodfestival White Summer. Wat een gigantisch groot en supergezellig evenement! Eettentjes in alle soorten en maten, podia, genoeg voor de kinderen en een festivalterrein waarover tot in alle puntjes is nagedacht. Door ons impulsieve bezoek moesten we naar Helmond terugrijden op een zwarte zaterdag, maar we hadden het er graag voor over. Een gouden tip! ‘Ons’ Drakenbootfestival Terwijl ik mijn biertjes dronk, keek ik gretig om me heen. Voor een vormgever is overal inspiratie. Ik dacht terug aan...
Hub
‘Binnen IVO Deurne willen we onze externe communicatie opnieuw tegen het licht houden. Wat kunnen jullie bijdragen? Waar zien jullie kansen? Hoe kunnen we onze deelscholen beter profileren?’ Dat zijn vragen waar ons hart sneller van gaat kloppen. Enkele brainstormsessies later lag daar ons voorstel. Wij wonnen de pitch en gingen aan de slag!