Skip to content

De eerste reflex is vaak: niets zeggen. Maar juist open communicatie maakt het verschil. Onze opdrachtgever Metropoolregio Eindhoven koos voor transparantie. In 2021 sprak dit samenwerkingsverband van 21 gemeentes de ambitie uit om vóór 2030 2 TWh aan grootschalige duurzame elektriciteit op te wekken. Uit de recente voortgangsrapportage blijkt: dat doel gaan de gemeentes in de regio, onder de huidige omstandigheden, niet halen vóór 2030.

In een webinar, met Udo als gespreksbegeleider, gaf de MRE een eerlijke update over de oorzaken zoals netcongestie, strengere regelgeving en beperkte ruimte door vliegverkeer. Maar vooral: ze keken vooruit. Wat kan wél? De regio zet nu vol in op wat nog mogelijk is vóór en ná 2030. Zo blijft de ambitie voor duurzame energie springlevend.

Ons advies als communicatiebureau: wees, net als MRE, open en eerlijk in je communicatie. Juist als je je doelen (nog) niet haalt. Dat is niet zwak, maar juist sterk. Het vergroot je geloofwaardigheid én het vertrouwen in je aanpak.

Dit vind je misschien ook leuk
Udo Holtappels Groep5700
Udo Holtappels, mede-eigenaar van Groep5700, heeft gisteravond in café Van Bracht aan de Aarle-Rixtelse Kerkstraat de eerste Steun je Moerstaal-award ooit ontvangen. Stichting Taalverdediging beloonde de Helmonder daarmee voor zijn onvoorwaardelijke steun aan het behoud van de Nederlandse taal. Holtappels was ontroerd door de uitverkiezing. ,,Taalverloedering en het overmatig gebruik van leenwoorden is voor mij een echte don’t. Natuurlijk ben ik überhappy met deze award en daarom heb ik besloten om, ondanks mijn drukke job als General Manager en Chief Storytelling van Groep5700, acte de présence te geven in dit...
Pantein-8062-scaled
Wat levert een campagne mij exact op? Die vraag krijgen we vaker! Niet altijd kunnen we meten wat bijvoorbeeld een storytellingtraject in harde cijfers oplevert. Maar voor onze campagne voor een zorgopleiding bij MaasZorgWerkt kunnen we dat wel. Met gepaste trots delen wij onze resultaten.