Skip to content
Smart Synergie magazine Lisa
1 augustus 2023

Vlak voor Lisa’s vakantie lagen er duizend bladen bij Groep5700 op de mat … het Smart Synergy Magazine was een feit! Wat een mooie mijlpaal.

Even terug naar het begin. Anderhalf jaar geleden begonnen wij in opdracht van gemeente Helmond met communicatieadvies bij het project Smart Synergy Helmond. Een samenwerkingsverband van gemeente Helmond en Stichting Bedrijventerreinen Helmond (SBH) om de Helmondse bedrijventerreinen te verduurzamen. Udo schreef een strategisch communicatieplan en Lisa was verantwoordelijk voor de uitvoering hiervan.

Smart Synergie magazine

Smart Synergy Magazine

Als kroon op ons werk mochten we voor de zomer van 2023 het Smart Synergy Magazine maken. Een blad vol interessante interviews, columns en verhalen over de stand van zaken van het project. Wat gebeurt er allemaal aan moois op de bedrijventerreinen? In het magazine komen enkele enthousiaste ondernemers en bestuurders aan het woord over hoe zij zich inzetten voor duurzaamheid. Wat doen ze zelf en waar zien zij nog kansen? Wat betekent Smart Synergy voor hen? Ook wethouders uit de stuurgroep en leden van de projectgroep laten hun licht schijnen op het belang van SSH.

Wat heeft Groep5700 gedaan?

Lisa bundelde alle ideeën en pakte de regie. Ze bracht structuur aan in het blad en maakte een overzicht met alle rubrieken. Udo en Ingrid zorgden voor de inhoud, namen interviews, waren verantwoordelijk voor de redactie en schreven columns. Mede dankzij de mooie beelden van Dave van Hout Fotografie en de gehele vormgeving van Jorgen werd het een magazine waar we ontzettend trots op zijn! Als kers op de taart zagen we hoe Frits Rutten van SBH het blad op de Klimaatconferentie overhandigde aan wethouder Bonte. Wat een geweldig moment was dat!

Smart Synergie magazine Jorgen

Hoe nu verder?

Dit najaar staan er weer genoeg plannen klaar voor SSH. We gaan diverse campagnes starten, video’s opnemen op de bedrijventerreinen en een SSH-tour staat op stapel voor stuurgroep en stakeholders. Wordt vervolgd!

Dit vind je misschien ook leuk
Pantein-8062-scaled
Wat levert een campagne mij exact op? Die vraag krijgen we vaker! Niet altijd kunnen we meten wat bijvoorbeeld een storytellingtraject in harde cijfers oplevert. Maar voor onze campagne voor een zorgopleiding bij MaasZorgWerkt kunnen we dat wel. Met gepaste trots delen wij onze resultaten.
omgaanmetgeld3
22 augustus 2019
Kinderen die al op jonge leeftijd leren hoe ze met geld om moeten gaan, komen later minder vaak in de financiële problemen. Daarom vroeg Gemeente Helmond en OMO-Scholengroep Helmond ons een lesprogramma te ontwikkelen over omgaan met geld. Lees snel hoe we dit hebben aangepakt.