Skip to content

Gisteren begon als een gewone doordeweekse donderdag in mei. De lucht was grijs, het regende onophoudelijk en op de talrijke snelwegen richting Aarle-Rixtel stond het verkeer vast. Niets nieuws onder de zon, ook niet op ons kantoor.

Het toetsenbordgetik werd slechts af en toe overstemd door een overgaande telefoon, de bonenmaler van ons koffieapparaat of – iets vaker – een Outlook-bliepje als er weer een mail binnenkwam van een bedrijf dat ons wilde laten weten begaan te zijn met onze privacy. Niemand, helemaal niemand, had kunnen voorspellen dat de dag een verrassende wending zou krijgen…

Milde paniek
Ineens gebeurde het, rond het middaguur. “Hebben jullie ook geen internet?”, klonk het vanuit een ander kantoor. ‘Nee’, klonk het in surround vanuit verschillende hoeken. En niets hielp: het resetten van de router niet, het opnieuw opstarten van de computer niet – zelfs het ongeduldig op het bureau tikken niet. Een telefoontje naar onze provider leerde dat ze een storing hadden, en dat die nog wel even kon duren. Milde paniek was het gevolg.

Offline lunchen ging nog net. Maar toen we na de middagpauze nog steeds waren afgesloten van de buitenwereld, gingen verschillende collega’s op pad. Geen netwerk; dan maar zelf netwerken.

Dus: de computer uit en de auto in. Marloes Kooter en Heidi bezochten een veelomvattend bedrijf in de regio. Voor hen mogen wij de contentmarketing en communicatie gaan verzorgen! Een mooie klus om deze organisatie nóg duidelijker op de kaart te zetten.

Even later ging Marloes koffiedrinken bij een goede klant uit Helmond. Ook daar kwam witte rook uit de schoorsteen. Wij gaan de contentmarketing doen en de website herschrijven. Daar gaan we zeker iets heel moois van maken.

Kofferbak vol vertrouwen
Marloes’ offline dag zat er nog niet op. Samen met Mirte toog ze naar een voedingsexpertisecentrum in Helmond om daar onze inschrijving voor een nieuw initiatief – en ons visitekaartje – achter te laten. Met een inmiddels lege tank, maar een kofferbak vol vertrouwen keerden ze terug.

Ondertussen was Marloes van der Loo bij de gemeente Laarbeek voor een feestelijk doch duurzaam overleg. De gemeente heeft grootse plannen om het gouden jaar – het gevolg van de uitverkiezing tot groenste gemeente van Europa – af te sluiten met een mooi evenement. Drie keer raden welk bureau daaraan mag bijdragen…

Ook Udo was niet in ons offline pand. Hij zat op een plek waar wél altijd een stabiele internetverbinding is: Kroatië. Udo bezoekt daar momenteel een meerdaags netwerkevenement met medici om te praten over zorg, Storytelling, communicatie en het mooie weer aan de Adriatische Zee. Bepaald geen straf, bevestigden de gewhatsappte smartphonekiekjes. Daarop was te zien dat de champagne rijkelijk vloeide. Het mogelijke bijgevolg – een milde kater – is met hulp van de aanwezige medici vast wel te onderdrukken.

(Net)werken in Kroatië.

Na een productieve middag maakten we de balans op. Intussen was de zon uitbundig gaan schijnen en waren er geen files meer richting Aarle-Rixtel. Marloes Kooter vatte de dag beknopt samen:

Als communicatiebureau weten we hoe belangrijk online-zijn is. Maar dat de mooiste dingen offline gebeuren, werd gisteren nog maar eens duidelijk bevestigd.

Intussen zijn we weer online. Voor zover we weten, zijn er deze vrijdag geen storingen gepland. Misschien moeten we dan zelf maar besluiten om de stekker er straks wat eerder uit te trekken en vrijwillig offline te gaan. Met een zonnig weekend in het vooruitzicht is dat helemaal geen slecht plan.

Matthijs Lodewijks
Groep5700

Dit vind je misschien ook leuk
Media,Journalism,Global,Daily,News,Content,Concept
Belangrijk: Create content so good people want to share them on their own. Niet het aantal fans; met name interactie bepaalt bereik! Structureel content maken die werkt, die dus betrokkenheid genereert, betekent dat je de juiste balans moet vinden. Maar wat werkt? Wat levert reacties, likes, shares etc. op? Groep5700 werkt al jaren met deze zeven wetmatigheden: Inspireer mij/help mij: tips, kennis delen. Inspireren. Vermaak mij: puzzels/raadsels, humor, nostalgie. Ik ben bijzonder: bijvoorbeeld Facebookers een sneak preview geven van nieuwe game; dag erop pas de release voor de rest van...
bustour
Voor het programma Smart Synergy Helmond focussen we ons al enige tijd op het verduurzamen van de bedrijventerreinen. Als afsluiter van het jaar organiseerden Lisa, Udo en Frederique een evenement voor partners en betrokken ondernemers die allemaal – ieder op hun eigen manier – bezig zijn met verduurzamen. Het doel? Laten zien waar we nu staan met de grondstoffen-, water- en warmterotondes, en onderzoeken wat er nu nog nodig is om écht tot uitvoering over te gaan. Circulaire bitterbal Als het thema verduurzamen is, moeten we daar natuurlijk zelf ook iets mee. Het werd een bustour!...