Skip to content

Elke keer weer als we een workshop storytelling geven, vind ik het spannend hoe mensen het zullen ervaren. Gaan ze geïnspireerd de deur uit? Willen ze graag verhalen op gaan halen bij collega’s of bij klanten?

Laatst nog, gaven we bij een bank aan medewerkers een workshop. We begonnen met de vraag ‘bij welk liedje heb je een speciale herinnering?’. De mooiste en meest verdrietige momenten worden gedeeld. Zoals de openingsdans op haar ultieme trouwdag, de geur van vers gemaaid gras van het weiland waar langs hij vroeger naar school fietste, het lievelingsliedje van zijn zwager dat werd gedraaid tijdens de afscheidsceremonie of die loodzware beklimming tijdens de Alpe d’HuZes.

Een bank, een zorgorganisatie, een accountantskantoor of een gemeente, elke keer weer worden mensen geraakt als ze hun liedjes met elkaar delen. Het maakt dus niet uit bij wat voor soort bedrijf of organisatie we een workshop geven. Overal werken mensen die geraakt worden door muziek. Omdat een bepaald liedje je meeneemt naar een herinnering waar je verdrietig of misschien juist blij van wordt. Herinneringen die het meer dan waard zijn om gedeeld te worden.

Niet alleen mensen, maar ook bedrijven hebben betekenisvolle momenten die mooi zijn om te delen. Het afscheid van een directeur die zich jaren met hart en ziel heeft ingezet voor zijn bank, een genietmomentje van een cliënt bij een zorgorganisatie.  Deel die momenten en je zult ervaren wat échte verhalen met mensen doen.

Het énige nadeel van een workshop storytelling, is dat er altijd wel een liedje een dag of twee in mijn hoofd blijft hangen. Na twee dagen op kantoor ‘en dan denk ik aan Brabant’ horen galmen, zijn mijn collega’s het dan ook wel weer beu en wordt het tijd voor een volgende workshop.

Dorien Braakman
Groep5700

Dit vind je misschien ook leuk
Freeze,Motion,Of,Colored,Powder,Explosions,Isolated,On,White,Background
Dinsdagochtend. Om 6:52 uur sta ik blauwbekkend op het station. De trein komt stipt op tijd voorrijden. Mijn stappenplan van A (Helmond) naar B (Utrecht) hoef ik niet aan te passen. Heerlijk! Goed voorbereid, kopje koffie mee in de coupé en de uitnodiging zit geprint in mijn rode map. Verkeerde map meegenomen…… mag ik straks dan wel naar binnen zonder uitnodiging? Van de krant die voor mij op de bank is achtergelaten, springen de gele letters direct in het vizier: Prins Harry op de knieën. Een politiek correct interview met de prins...
Smart Synergie magazine Lisa
Vlak voor Lisa’s vakantie lagen er duizend bladen bij Groep5700 op de mat … het Smart Synergy Magazine was een feit! Wat een mooie mijlpaal. Even terug naar het begin. Anderhalf jaar geleden begonnen wij in opdracht van gemeente Helmond met communicatieadvies bij het project Smart Synergy Helmond. Een samenwerkingsverband van gemeente Helmond en Stichting Bedrijventerreinen Helmond (SBH) om de Helmondse bedrijventerreinen te verduurzamen. Udo schreef een strategisch communicatieplan en Lisa was verantwoordelijk voor de uitvoering hiervan. Smart Synergy Magazine Als kroon op ons werk mochten we voor de zomer van...