Skip to content

Elke keer weer als we een workshop storytelling geven, vind ik het spannend hoe mensen het zullen ervaren. Gaan ze geïnspireerd de deur uit? Willen ze graag verhalen op gaan halen bij collega’s of bij klanten?

Laatst nog, gaven we bij een bank aan medewerkers een workshop. We begonnen met de vraag ‘bij welk liedje heb je een speciale herinnering?’. De mooiste en meest verdrietige momenten worden gedeeld. Zoals de openingsdans op haar ultieme trouwdag, de geur van vers gemaaid gras van het weiland waar langs hij vroeger naar school fietste, het lievelingsliedje van zijn zwager dat werd gedraaid tijdens de afscheidsceremonie of die loodzware beklimming tijdens de Alpe d’HuZes.

Een bank, een zorgorganisatie, een accountantskantoor of een gemeente, elke keer weer worden mensen geraakt als ze hun liedjes met elkaar delen. Het maakt dus niet uit bij wat voor soort bedrijf of organisatie we een workshop geven. Overal werken mensen die geraakt worden door muziek. Omdat een bepaald liedje je meeneemt naar een herinnering waar je verdrietig of misschien juist blij van wordt. Herinneringen die het meer dan waard zijn om gedeeld te worden.

Niet alleen mensen, maar ook bedrijven hebben betekenisvolle momenten die mooi zijn om te delen. Het afscheid van een directeur die zich jaren met hart en ziel heeft ingezet voor zijn bank, een genietmomentje van een cliënt bij een zorgorganisatie.  Deel die momenten en je zult ervaren wat échte verhalen met mensen doen.

Het énige nadeel van een workshop storytelling, is dat er altijd wel een liedje een dag of twee in mijn hoofd blijft hangen. Na twee dagen op kantoor ‘en dan denk ik aan Brabant’ horen galmen, zijn mijn collega’s het dan ook wel weer beu en wordt het tijd voor een volgende workshop.

Dorien Braakman
Groep5700

Dit vind je misschien ook leuk
Frederique tijdens WAIC
Dat Frederique zich graag inzet voor Helmond én voor jongeren is geen geheim meer. Dus toen Margriet en Mhamed van de LEVgroep bij Groep5700 aanklopten of zij mee wilde draaien in het We Are In Charge project, was de keuze snel gemaakt! WAIC (We Are In Charge) geeft jongeren tussen de 14 en 27 jaar de kans om aan de slag te gaan met challenges waarbij zij hun skills en talenten inzetten voor iets wat zij belangrijk vinden. De jongeren zijn dus in charge, zij zetten zich in voor de...
View,At,The,Big,Donjon,And,Gardens,Of,The,Gemert
Veel huizen worden momenteel in een mum verkocht, maar een kasteel aan de man brengen is een andere tak van sport. Toch is het Kasteel van Gemert verkocht en de koper heeft prachtige plannen met zijn nieuwe eigendom. Groep5700 mocht een rol spelen in het verkooptraject en daarover is Gerrit van den Heuvel, als adviseur betrokken bij de verkoop, enthousiast. Afgelopen maandag presenteerde de koper van het kasteel de plannen. In en rond het kasteel komen onder meer een theater, hotel, restaurant, brasserie, appartementen en woningen. De verkoop is een...