Skip to content

Wat levert een campagne mij exact op? Die vraag krijgen we vaker! Niet altijd kunnen we meten wat bijvoorbeeld een storytellingtraject in harde cijfers oplevert. Maar voor onze campagne voor een zorgopleiding bij MaasZorgWerkt kunnen we dat wel. Met gepaste trots delen wij onze resultaten.

Binnen MaasZorgWerkt bundelden drie werkgevers uit de zorg hun krachten: Dichterbij, Pantein en GGZ Oost Brabant. Samen met opleider OPPstap leiden ze (zij)instromers op tot verpleegkundigen van de toekomst. Na de opleiding kunnen de geslaagden direct aan het werk in de zorg voor mensen met een verstandelijk beperking, de ouderenzorg of de geestelijke gezondheidszorg.

Krachtenbundeling van 5700

Hun vraag? Hoe positioneren wij onze BBL-opleiding met baangarantie? En ook: hoe krijgen we zoveel mogelijk aanmeldingen hiervoor. Binnen Groep5700 bundelden wij ook onze krachten voor MaasZorgWerkt. Dorien haalde als projectleider alle informatie op en schreef samen met de werkgroepleden vele teksten, Jørgen verzorgde de vormgeving van de website en Ingrid maakte het contentplan voor de social media kanalen. Ook Marloes van der Loo was weer even terug op het oude nest. Zij maakte de promotievideo’s. Op 2 december startte de campagne en het doel was om op 10 januari een volle klas leerlingen aan aanmeldingen te hebben.

Samen meer bereik

De promotie deden we niet alleen op de eigen MaasZorgWerkt kanalen. Door de video, foto’s en berichten ook te laten sharen op de  social kanalen van de zorgorganisaties, bereikten we nog mensen die een overstap willen maken naar de zorg. En het resultaat? Dat overtrof de verwachtingen! In maart starten twee volle klassen verpleegkundigen van de toekomst.

De feiten op een rij:

  • De campagne duurde 6 weken (inclusief kerstperiode)
  • 12 Facebook, Instagram en LinkedIn berichten werden geplaatst
  • Op social media verwezen we geïnteresseerden door naar de website
  • Op de website kon men zich aanmelden voor een online vragenuur of direct solliciteren

Wat leverde de campagne op?

  • 800x werd de teaser video op social media bekeken
  • Bijna 1000 website bezoekers
  • 107 sollicitaties
  • 60 leerling-verpleegkundigen starten met de opleiding MaasZorgWerkt

Wil jij ook jouw organisatie, product of evenement onder de aandacht brengen? Wij maken graag een campagnevoorstel op maat. Neem contact met ons op, dan gaan wij voor je aan de slag! 

Dit vind je misschien ook leuk
1
Lisa en Frederique zijn de afgelopen tijd hard bezig geweest om verschillende evenementen van Savant Zorg te organiseren. Savant wilde namelijk een aantal inspiratiedagen én een symposium om Samen in Beweging te gaan en het Rijnlands Werken onder de aandacht te brengen. Het Rijnlands Werken nam de Regiegroep van Savant vooral op zich. Aan ons de taak om de perfecte locaties te zoeken, het concept voor het symposium uit te werken, uitdagende workshops vast te leggen, een aanmeldpagina te ontwikkelen en natuurlijk bij te houden en de doorloop van de...
Omgaan met geld Groep5700
In de week voor mijn vakantie was het weer tijd voor een Oscaruitreiking, de traditionele finale van onze lessencyclus Omgaan met Geld. We komen al vijf jaar op bijna alle middelbare scholen in Helmond; dit keer was het sluitstuk voor de tweede keer op het Vakcollege. Oorsprong Omgaan met Geld De gemeente Helmond wilde in 2010 een zeer relevant onderwerp onder de aandacht van jongeren brengen: steeds meer scholieren raken al in de schulden. Wij bedachten het filmproject. Collega Udo heeft twintig jaar onderwijservaring en weet als geen ander hoe je...