Van ambitie naar resultaat: twee volle klassen voor een zorgopleiding bij MaasZorgWerkt!

Van ambitie naar resultaat: twee volle klassen voor een zorgopleiding bij MaasZorgWerkt!

Wat levert een campagne mij exact op? Die vraag krijgen we vaker! Niet altijd kunnen we meten wat bijvoorbeeld een storytellingtraject in harde cijfers oplevert. Maar voor onze campagne voor een zorgopleiding bij MaasZorgWerkt kunnen we dat wel. Met gepaste trots delen wij onze resultaten.

Binnen MaasZorgWerkt bundelden drie werkgevers uit de zorg hun krachten: Dichterbij, Pantein en GGZ Oost Brabant. Samen met opleider OPPstap leiden ze (zij)instromers op tot verpleegkundigen van de toekomst. Na de opleiding kunnen de geslaagden direct aan het werk in de zorg voor mensen met een verstandelijk beperking, de ouderenzorg of de geestelijke gezondheidszorg.

Krachtenbundeling van 5700

Hun vraag? Hoe positioneren wij onze BBL-opleiding met baangarantie? En ook: hoe krijgen we zoveel mogelijk aanmeldingen hiervoor. Binnen Groep5700 bundelden wij ook onze krachten voor MaasZorgWerkt. Dorien haalde als projectleider alle informatie op en schreef samen met de werkgroepleden vele teksten, Jorgen verzorgde de vormgeving van de website en Ingrid maakte het contentplan voor de social media kanalen. Ook Marloes van der Loo was weer even terug op het oude nest. Zij maakte de promotievideo’s. Op 2 december startte de campagne en het doel was om op 10 januari een volle klas leerlingen aan aanmeldingen te hebben.

Samen meer bereik

De promotie deden we niet alleen op de eigen MaasZorgWerkt kanalen. Door de video, foto’s en berichten ook te laten sharen op de  social kanalen van de zorgorganisaties, bereikten we nog mensen die een overstap willen maken naar de zorg. En het resultaat? Dat overtrof de verwachtingen! In maart starten twee volle klassen verpleegkundigen van de toekomst.

De feiten op een rij:

  • De campagne duurde 6 weken (inclusief kerstperiode)
  • 12 Facebook, Instagram en LinkedIn berichten werden geplaatst
  • Op social media verwezen we geïnteresseerden door naar de website
  • Op de website kon men zich aanmelden voor een online vragenuur of direct solliciteren

Wat leverde de campagne op?

  • 800x werd de teaser video op social media bekeken
  • Bijna 1000 website bezoekers
  • 107 sollicitaties
  • 60 leerling-verpleegkundigen starten met de opleiding MaasZorgWerkt

Wil jij ook jouw organisatie, product of evenement onder de aandacht brengen? Wij maken graag een campagnevoorstel op maat. Neem contact met ons op, dan gaan wij voor je aan de slag! 

Udo Holtappels
Communicatie & Storytelling

udo-aan-het-werkVerhalen zijn voor Udo een eerste levensbehoefte. Geen gladde juichverhalen vol clichés en managementjargon, maar échte verhalen. Verhalen die richting en inzicht geven, een worsteling laten zien en iets met de verteller en luisteraar doen. Van mooie verhalen worden Udo’s pupillen wijder. En dat niet alleen: hij weet alles uit die verhalen te halen door ze in te zetten als Storytelling-instrument. Hij is niet voor niets Chief Storytelling Officer (CSO). Maar wij mogen hem gelukkig aanspreken met zijn voornaam.

Udo’s achtergrond

Udo studeerde Nederlandse Taalkunde in Nijmegen. Hij was docent Nederlands als 2e taal, recensent cabaret, muziek en toneel. Verder is Udo Uupper bij de Keijologische Hogesckool, speelt hij piano en orgel in tributebands en schrijft hij muziek en tekst bij Stichting De Helmondse Musical.

Neem gerust contact op met Udo:
udo@groep5700.nl
Udo op Linkedin

Marcel Zijp
Marketing

In zijn spaarzame vrije uren stapt onze bezige marketinggoeroe Marcel graag op zijn ultralichte racefiets om kilometers weg te trappen. En hoewel hij zijn stalen carbon ros meestal over de vlakke Brabantse wegen stuurt, gaat zijn hart sneller kloppen van klimmen. Hij wil namelijk altijd boven op die berg komen. Niet alleen, maar samen met de klanten van Groep5700. Maar om op een hoger niveau te komen, moet je keuzes maken en belangrijke vragen beantwoorden. Wat is nu echt belangrijk? Wat vraagt de markt nu en in de toekomst van ons? Welke keuzes maken we? Duidelijkheid bieden, richting geven en vasthouden. Samen bergop gaan. Eigenlijk is het net wielrennen.

marcel

Marcels achtergrond

Marcel studeerde bedrijfskunde en zootechniek in Wageningen en later (inter)nationale marketing en MBA. Hij werkte voor Groep5700 bij bedrijven in pharma en food als verantwoordelijke voor sales, marketing en later algemeen management.

Neem gerust contact op met Marcel:
marcel@groep5700.nl
Marcel op Linkedin

Jørgen Bijsterveld
Vormgeving

de-cirkel

Jørgen probeert de wereld om hem heen mooier en kleurrijker te maken. Een idee te vertalen naar een goed, pakkend beeld dat voor zich spreekt, of een verhaal krachtiger maakt. Van website tot brochure, van autobelettering tot sfeervol podium en van poster tot video.

Jørgens kracht:  het maken van een perfecte visuele vertaling van de inhoud. Een uitwerking die naadloos aansluit bij de gekozen strategie.

Jørgens achtergrond

Jørgen studeerde fotografie en grafische vormgeving aan de Kunstacademie, acteert in verschillende regionale theaterproducties, is fervent pubquizzer en speelt wekelijks drie helften in het veteranenteam van RKPVV.

Neem gerust contact op met Jørgen:
jorgen@groep5700.nl
Jørgen op Linkedin

Frank van der Zanden

Frank is een verbinder in hart en nieren. Bij Groep5700 neemt hij als new business manager klanten mee op reis. Hij gelooft er heilig in dat je samen meer bereikt dan alleen. Frank komt namelijk niet alleen, maar neemt ook zijn collega’s van 5700 mee. Zo haal je niet alleen Frank, maar een heel team van experts in huis.

Als friskijker en dwarsdenker helpt Frank organisaties om even pas op de plaats te maken. Even stil staan in de beweging, de onderste steen boven halen om vervolgens te versterken. Zo brengt Frank samen organisaties op kop!

Franks achtergrond

Frank is geen onbekende in de Brainport regio. Tijdens een loopbaan van ruim 20 jaar bij Rabobank, bouwde hij een groot netwerk op. Hij ziet het leven als een ontdekkingsreis en gunt meer mensen om voluit te leven en hun hart te volgen.

Frank van der Zanden
Frank@groep5700.nl
Frank op LinkedIn

Eline Bergshoeff
Office Manager

Eline heeft de meest afwisselende functie binnen Groep5700, vindt ze zelf. Van offerte tot opdracht, van inkoop- tot verkoopfactuur en van debiteurenbeheer tot bewaken van marges. Van sollicitatiegesprek tot collega mét in achtneming van de AVG-regels en van planning tot afspraak. Wil je iets geregeld hebben, vraag het Eline. Maar daarnaast heeft Eline door haar jarenlange ervaring in het werkveld en de organisaties waarvoor ze heeft gewerkt, goede ideeën over hoe je zakelijk dingen kunt aanpakken. Eline kan als geen ander goed luisteren naar iemand zijn verhaal. Waar loopt hij/zij tegenaan en waarmee kan zij (of iemand anders) je dan verder helpen. Ze bezit het vermogen om mensen in hun waarde te laten en zo de verbinding met anderen te (laten) leggen. Ze heeft het vermogen om iedereen een fijne, rustige en gestructureerde werkomgeving te bieden waar alles goed geregeld is, zonder dat mensen in de gaten hebben dat zij daarachter zit.

Elines achtergrond

Eline ging na het vwo in Middelburg twee jaar naar Schoevers in Rotterdam. Ze heeft daar de opleiding Directiesecretaresse en Europees Secretaresse-Marketing afgerond. Daarna heeft ze nog een opleiding personeelsmanagement met een diploma afgesloten. Eline werkte voor haar start bij Groep5700 als directiesecretaresse voor diverse bedrijven in de financiële dienstverlening, waaronder Rabobank en Interpolis Kredietverzekeringen.

Neem gerust contact op met Eline:
eline@groep5700.nl
Eline op Linkedin

Dorien Braakman
Communicatie & Storytelling

dorienDorien houdt erg van verhalen. Ze vertelt ze graag en met passie, maar haalt ze ook graag op. Bijvoorbeeld bij de opdrachtgever waar ze twee dagen per week zit. Naar die verhalen luistert ze niet alleen omdat ze oprecht geïnteresseerd is; ze zet ze ook op een strategische manier in, bijvoorbeeld als Storytelling-instrument.  En dat werkt! Met die verhalen maakt ze de missie, visie en strategie tastbaar. Intern en extern. Zo haalt ze het maximale uit de verhalen die haar ter ore komen.

Doriens bagage

Dorien haalde haar propedeuse Franse taal- en letterkunde en haar doctoraal/master Europese Studies aan de Universiteit van Amsterdam. Ze deed ruim elf jaar ervaring op in Sales en in Trade Marketing Horeca & Evenementen bij Bavaria. Zo.

 

Lisa de Beer
Communicatie & Organisatie

Lisa heeft een passie voor organiseren, communicatie en social media. Ze is onze specialist in live communicatie. Wat houdt dat in? Zorgen dat álles achter de schermen geregeld is tijdens evenementen zoals open dagen, personeelsfeesten, incentives, sales meetings, teambuilding dagen, etc. Wil je een statement maken naar (potentiële) klanten toe? Ben je een nieuwe weg ingeslagen of is jouw bedrijf the new kid in town? Of wil je er voor zorgen dat medewerkers efficiënter gaan samenwerken middels een creatieve of sportieve heidag? Lisa komt met creatieve ideeën en plannen en organiseert het van A tot Z… of gewoon daar waar nodig.

Daarnaast verzorgt Lisa graag een stukje contentmarketing en social media voor de klant. Deze duizendpoot is op verschillende vlakken in te zetten. Als eindredactie biedt ze een kritische blik op de content, als time keeper bewaakt ze de planning en als project manager houdt ze korte lijntjes met samenwerkingspartners om elk project te laten slagen. Zie je door de bomen het bos niet meer en heb je iemand nodig die de touwtjes in handen neemt? Lisa to the rescue en structuur will follow!

Lisa’s achtergrond

Lisa heeft Commerciële Economie (Marketing Management) gestudeerd aan Fontys Hogescholen in Eindhoven. Na haar afstuderen heeft ze zich bij Rabobank aangesloten om het webcare team een nieuwe impuls te geven. Daarna is ze de eventbranche ingerold en heeft ze in binnen- en buitenland op de mooiste locaties zakelijke evenementen georganiseerd en uitgevoerd.

Neem gerust contact op met Lisa:
lisa@groep5700.nl
Lisa op Linkedin

Ingrid Verhagen
Communicatie & Organisatie

Wie schrijft, die blijft! Ingrid maakt jouw organisatie maximaal zichtbaar. Met creatieve teksten voor contentmarketing op jouw website, social kanalen of printmiddelen. Zowel on- als offline. Ze ondersteunt onze strategisch adviseurs en zorgt ervoor dat wat we samen bedacht hebben, gebeurt. Nieuwsgierig als ze is wil zij klanten graag goed leren kennen, zodat we samen kunnen bouwen. Dat doet ze dan ook vol enthousiasme. Ingrid zegt wat ze doet, doet wat ze zegt en zet het ook nog eens treffend op papier.

Ingrids achtergrond

Ingrid studeerde Communicatie (BA) aan de Fontys in Eindhoven. Als geboren en getogen Eindhovense begon ze haar carrière bij Philips als interne communicatieprofessional. Hierna maakte zij de overstap naar marketing bij designmeubelmerk Artifort. Ingrid kent de regio goed door haar laatste rol als marketing en communicatie adviseur bij Rabobank Dommelstreek.

Neem gerust contact op met Ingrid:
ingrid@groep5700.nl
Ingrid op Linkedin