Skip to content
2 maart 2021

ORO maakt kwetsbare mensen gelukkig. Dat is hun missie. Maar hoe geef je deze woorden echt betekenis? Hoe begrijpen collega’s en klanten wat dat voor hen betekent? Dat was de vraag van ORO bestuurder Jan Roelofs aan Groep5700.

Met de verschillende specialisten bij Groep5700 zijn we gaan kijken naar wat en wie ORO nodig had op het gebied van marketing, communicatie en invoering van vernieuwing / verandering. Marcel, Udo en Dorien gingen aan de slag met de positionering in de markt, implementatie van in- en externe communicatie en storytelling. We maakten de missie, de visie en kernwaarden van ORO tastbaar voor medewerkers, clienten en hun omgeving door er betekenis aan te geven in strategie, woord en beeld.

Hoe verhalen werken

Waar mensen samen komen, worden verhalen verteld. Verhalen zetten aan tot actie of laten je stil staan bij grootse en kleine vraagstukken. Maar vooral: verhalen geven betekenis aan drijfveren van mensen en hun daden. Voor ORO schreven Udo en Dorien een inspirerend visieverhaal om medewerkers mee te krijgen op het kronkelige pad van verandering. Ze haalden diagnoseverhalen op en gingen op zoek naar zingevingsverhalen. Al die prachtige verhalen zijn gebundeld in het boek: Groeien van geluk – Storytelling bij ORO – hoe verhalen werken.

Alle facetten van het communicatie vak

In de 5 jaar dat wij ORO mochten adviseren op het gebied van communicatie, hebben we alle facetten ingezet. Van communicatie interventies tot arbeidsmarktcommunicatie en van crisisbeleid, -coördinatie en -communicatie tot strategische projecten. Daarvan groeiden we zelf ook mee van geluk.

Benieuwd naar wat verhalen voor jouw organisatie kunnen doen? Neem dan contact met ons op. Wij sturen je graag het boek en zijn benieuwd naar jouw verhaal.

Dit vind je misschien ook leuk
Smart Synergie magazine Lisa
Vlak voor Lisa’s vakantie lagen er duizend bladen bij Groep5700 op de mat … het Smart Synergy Magazine was een feit! Wat een mooie mijlpaal. Even terug naar het begin. Anderhalf jaar geleden begonnen wij in opdracht van gemeente Helmond met communicatieadvies bij het project Smart Synergy Helmond. Een samenwerkingsverband van gemeente Helmond en Stichting Bedrijventerreinen Helmond (SBH) om de Helmondse bedrijventerreinen te verduurzamen. Udo schreef een strategisch communicatieplan en Lisa was verantwoordelijk voor de uitvoering hiervan. Smart Synergy Magazine Als kroon op ons werk mochten we voor de zomer van...
Virtuele tour groep5700
Kom jij binnenkort bij ons op bezoek en wil je weten waar je kunt parkeren? Of ben je benieuwd hoe ons kantoor eruit ziet? Volg dan onze virtuele tour op de Brainport Human Campus! Bedacht en gemaakt door onze stagiaire Juul in samenwerking met Daan Dijkmeijer. Met deze opdracht is Juul inmiddels geslaagd voor haar opleiding aan het SintLucas. Goed werk Juul!