Skip to content

Gezien worden, dat wil toch iedereen? Voor een netwerkorganisatie zoals Innovatiehuis de Peel is zichtbaarheid extra belangrijk. Voor het bouwen van een zo groot mogelijk netwerk, om de juiste mensen te bereiken die projecten verder kunnen brengen én om het eigen bestaansrecht te valideren. Al sinds 2018 ondersteunt Groep5700 Innovatiehuisdirecteur Peter de Witte met strategisch communicatieadvies, content marketing en vormgeving. De ambitie voor 2020 was extra bereik en naamsbekendheid creëren en dat is meer dan gelukt!

Innovatiehuis de Peel is een netwerkorganisatie die bedrijven helpt innoveren door ze te verbinden. Samen maken ondernemers zich klaar voor de toekomst en versterken ze de regio. Ook helpt het Innovatiehuis ondernemers om hun weg te vinden naar Brainport Eindhoven. Het succes van het Innovatiehuis hangt voor een groot deel af van hun zichtbaarheid. Marloes Kooter maakte een strategisch communicatieplan voor 2020 en voerde dit samen met Ingrid en Jørgen uit. Doel van het plan: meer zichtbaarheid online en in de media en een groter bereik. Want uitvinden kun je alleen, maar innoveren doe je samen!

Hoe dan?

Al jaren verzorgen we voor het Innovatiehuis vaste communicatie uitingen. Zoals de zes wekelijkse nieuwsbrief, het beheer van de social media kanalen en het schrijven van artikelen voor op de website. In 2020 voegden we nieuwe middelen toe aan de communicatiemix.

  • Nieuwe website – Laat online nog beter zien aan welke projecten men kan meedoen. Gemaakt door partner Ottenheijm.
  • Video – Vertelt in 2 minuten wat het Innovatiehuis is en wat zij kan betekenen voor ondernemers. Hiermee kan directeur Peter de Witte nog beter zijn verhaal vertellen.
  • LinkedIn campagne – Met onze partner Afdeling Online voerden we campagne voor meer volgers en een groter bereik van onze social media berichten.
  • Persberichten – Meer media aandacht voor het Innovatiehuis en haar projecten.

Resultaat

Aan het einde van het jaar keken wij terug op een goed resultaat. Met een nieuwe website, effectieve content marketing en aandacht van de pers, groeide het bereik van het Innovatiehuis als volgt:

In de media

  • 10 artikelen in het Eindhovens Dagblad
  • Video Liza Simons door Omroep Brabant (meer dan 1400x bekeken online )
  • Video met Peter de Witte over het Fieldlab door Brainport Industries

Nieuwe website

  • Gemiddeld 44 bezoekers per dag
  • Bezoekers kwamen op de website via social media (38%), rechtstreeks (bijvoorbeeld nieuwsbrief) (27%) en organisch zoeken (29%)

LinkedIn campagne

  • Aantal volgers van 255 naar 563 (120% ↥)
  • Meer interactie
  • Niet alleen likes, ook betrokkenen die willen aanhaken bij projecten
  • En verzoeken om meer info en achtergrond.

Nieuwsbrief

  • Aantal ingeschreven abonnees nam toe met 28%
  • Betrokkenheid: 67% van alle ontvangers leest regelmatig de nieuwsbrief van het Innovatiehuis.
  • Gemiddelde open-rate 53%. Het gemiddelde % nieuwsbrieven van alle sectoren wereldwijd dat geopend wordt is 23%
  • 12% – 20% klikt door om een artikel verder te lezen. Gemiddeld is dit voor nieuwsbrieven 2,6%.

Mooie resultaten waar zowel Innovatiehuis de Peel als Groep5700 trots op zijn!

Ook meer zichtbaarheid? Neem contact op!

Wil jij ook jouw organisatie, product of merk meer zichtbaar maken? Wij maken graag een plan voor je én voeren het uit. Neem contact met ons op, dan gaan we samen aan de slag! 

Dit vind je misschien ook leuk
Workshop wetenschap en storytelling
Patricia Y.W. Dankers, hoogleraar biomedische materialen aan de Technische Universiteit Eindhoven, leerde ik een paar jaar geleden kennen toen ze bij mij promoveerde (😊) aan de Keijologische Hogeskool in Helmond. Het was haar derde doctorstitel inmiddels. Ik was ook bij haar inaugurele rede bij het aanvaarden van het ambt van hoogleraar. Ze begon met een verhaal. Zo nam ze iedereen op een aansprekende manier mee in het complexe onderzoek dat ze doet. Kijk op www.dankerslab.nl om te zien wat voor prachtig en relevant onderzoek daar allemaal plaatsvindt. Patricia past storytelling toe bij haar lezingen...
Stockholm,,Sweden,-,August,10,2020,:,Smedsuddsbadet,In,Stockholm
Dit jaar mocht ik twee keer op zomervakantie: naar Zweden en naar Italië. Minimaal één keer per jaar naar Italië is een must, vind ik. Zon, zee of meer, vino, salami, formaggio, calzature (!), borse (!), om maar eens een paar Italiaanse geneugten des levens te noemen. Je mag best stellen dat ik een fervent Italië-fan ben. Maar omdat de reiziger in mij ook andere delen van de wereld wil zien, ging dit jaar de reis ook naar Zweden. Eerst Zweden, dan Italië. Eerlijk gezegd had ik bewust gekozen voor...