Skip to content

Gezien worden, dat wil toch iedereen? Voor een netwerkorganisatie zoals Innovatiehuis de Peel is zichtbaarheid extra belangrijk. Voor het bouwen van een zo groot mogelijk netwerk, om de juiste mensen te bereiken die projecten verder kunnen brengen én om het eigen bestaansrecht te valideren. Al sinds 2018 ondersteunt Groep5700 Innovatiehuisdirecteur Peter de Witte met strategisch communicatieadvies, content marketing en vormgeving. De ambitie voor 2020 was extra bereik en naamsbekendheid creëren en dat is meer dan gelukt!

Innovatiehuis de Peel is een netwerkorganisatie die bedrijven helpt innoveren door ze te verbinden. Samen maken ondernemers zich klaar voor de toekomst en versterken ze de regio. Ook helpt het Innovatiehuis ondernemers om hun weg te vinden naar Brainport Eindhoven. Het succes van het Innovatiehuis hangt voor een groot deel af van hun zichtbaarheid. Marloes Kooter maakte een strategisch communicatieplan voor 2020 en voerde dit samen met Ingrid en Jørgen uit. Doel van het plan: meer zichtbaarheid online en in de media en een groter bereik. Want uitvinden kun je alleen, maar innoveren doe je samen!

Hoe dan?

Al jaren verzorgen we voor het Innovatiehuis vaste communicatie uitingen. Zoals de zes wekelijkse nieuwsbrief, het beheer van de social media kanalen en het schrijven van artikelen voor op de website. In 2020 voegden we nieuwe middelen toe aan de communicatiemix.

  • Nieuwe website – Laat online nog beter zien aan welke projecten men kan meedoen. Gemaakt door partner Ottenheijm.
  • Video – Vertelt in 2 minuten wat het Innovatiehuis is en wat zij kan betekenen voor ondernemers. Hiermee kan directeur Peter de Witte nog beter zijn verhaal vertellen.
  • LinkedIn campagne – Met onze partner Afdeling Online voerden we campagne voor meer volgers en een groter bereik van onze social media berichten.
  • Persberichten – Meer media aandacht voor het Innovatiehuis en haar projecten.

Resultaat

Aan het einde van het jaar keken wij terug op een goed resultaat. Met een nieuwe website, effectieve content marketing en aandacht van de pers, groeide het bereik van het Innovatiehuis als volgt:

In de media

  • 10 artikelen in het Eindhovens Dagblad
  • Video Liza Simons door Omroep Brabant (meer dan 1400x bekeken online )
  • Video met Peter de Witte over het Fieldlab door Brainport Industries

Nieuwe website

  • Gemiddeld 44 bezoekers per dag
  • Bezoekers kwamen op de website via social media (38%), rechtstreeks (bijvoorbeeld nieuwsbrief) (27%) en organisch zoeken (29%)

LinkedIn campagne

  • Aantal volgers van 255 naar 563 (120% ↥)
  • Meer interactie
  • Niet alleen likes, ook betrokkenen die willen aanhaken bij projecten
  • En verzoeken om meer info en achtergrond.

Nieuwsbrief

  • Aantal ingeschreven abonnees nam toe met 28%
  • Betrokkenheid: 67% van alle ontvangers leest regelmatig de nieuwsbrief van het Innovatiehuis.
  • Gemiddelde open-rate 53%. Het gemiddelde % nieuwsbrieven van alle sectoren wereldwijd dat geopend wordt is 23%
  • 12% – 20% klikt door om een artikel verder te lezen. Gemiddeld is dit voor nieuwsbrieven 2,6%.

Mooie resultaten waar zowel Innovatiehuis de Peel als Groep5700 trots op zijn!

Ook meer zichtbaarheid? Neem contact op!

Wil jij ook jouw organisatie, product of merk meer zichtbaar maken? Wij maken graag een plan voor je én voeren het uit. Neem contact met ons op, dan gaan we samen aan de slag! 

Dit vind je misschien ook leuk
Compaen stakeholders bijeenkomst
Die opdracht kregen stakeholders van Woningstichting Compaen (Kompanen) mee om oplossingen te bedenken voor betaalbaarheid, leefbaarheid en beschikbaarheid van huurwoningen. Gisteren waren zij uitgenodigd op Kompanendag in HUP hotel & sport. Udo opende als dagvoorzitter samen met Joost Lobee, directeur-bestuurder Compaen, de dag. Na een inspirerend verhaal van Sander Schimmelpenninck over de kloof tussen arm en rijk en hoe een brug te slaan, gingen de Kompanen zelf aan de slag. Door in de huid te kruipen van iemand anders werden mensen aan het denken gezet en kwamen de ideeën los. Mooie input voor het koersplan van...
Rush,Hour
Zondagavond, 19.00 uur Ik bereid zoals iedere week mijn week voor. Er staan twee workshops op de agenda. Beide workshops gaan over klantreizen*. De ene over de klantreis in brede zin, bij de andere ga ik inzoomen op een touchpoint* uit de klantreis. Op de achtergrond, een kamer verderop, hoor ik een bekende voetbalcommentator een eenzijdig gesprek voeren met mijn man, die onderuit ligt op de bank (zondagavondmodus). Een mooi moment om een aantal mails te beantwoorden en mijn workshops van dinsdag en vrijdag te gaan voorbereiden. Dinsdagmiddag, 15.00 uur...