Skip to content

Het aftellen hoeft niet meer. De carnaval is voor mij al een tijd bezig. Als lid van de PR-commissie van de Keiebijters vier ik verlengd carnaval. Over een paar weken mogen we weer écht, en dan is het weer wachten met je anders voordoen tot november. Of gaan we er gewoon mee door?

Je anders voordoen

Minions, Trumps en indianen zullen over een paar weken de straten van (Zuid)-Nederland kleuren. Iedereen heeft lekker een excuus om iemand na te doen. Bekende personen of objecten imiteren, kortom: je anders voordoen dan je bent. Heerlijk, voor een paar dagen per jaar. Het concept van carnaval vieren wordt ook steeds vaker toegepast door bedrijven, het hele jaar door.

Een masker opzetten hoeft niet

Iedereen wordt on- en offline overspoeld met informatie en prikkels. Op Linkedin, Twitter, Instagram en Facebook stromen mijn tijdlijnen vol met content die ik soms echt niet begrijp. Content zonder inhoud, zoals een promotieverhaal over een verhaal dat al bekend is.

Jezelf schouderklopjes geven hoeft niet, de inhoud van je verhalen zorgt daar wel voor. Ik krijg de kriebels van ‘wij van WC-Eend zijn de beste, leukste of meest geweldige’. Laat de inhoud voor je spreken: verras met content! Authenticiteit onderscheid. Als je niet oprecht en authentiek bent, prikken mensen daar zo doorheen. Goede voorbeelden zijn er genoeg. Blijf wie je bent en wilt zijn als organisatie. Betrek je publiek hierbij. Dan zijn er veel meer mensen die in- en aanhaken bij je verhaal.

Wees oprecht…

Ben oprecht enthousiast of verwonderd! Gebruik dit door het te delen met anderen. Zijn wie je bent of wie je wilt zijn. Ik zeg, doe maar gewoon, ben lekker jezelf. Offline, online… en ook met carnaval.

Alaaf!

Jørgen Bijsterveld
Groep5700

 

 

Dit vind je misschien ook leuk
Media,Journalism,Global,Daily,News,Content,Concept
Goede contentmarketing bedrijven? Tot goede content komen? Check even onderstaande aanbevelingen voor je begint. Voorzie in een behoefte. Je content moet van nut zijn voor je klant: een vraag beantwoorden of een probleem oplossen. Dat is belangrijker dan vertellen over je product of dienst. Wees consistent. Los verwachtingen in. Als je je ergens aan committeert, ga daar dan ook naar leven. Of het nou gaat om een maandelijks magazine of een dagelijkse nieuwsmail: deliver. Wees menselijk. Wees jezelf. Vind een tone of voice en ga delen. Een mens is niet...
Studentenproject preventie-akkoord alcohol en drugs
Samen met Novadic-Kentron, GGD Brabant-Zuidoost en de LEVgroep werken wij aan het preventie-akkoord alcohol & drugs in Helmond. Bram, Floor, Mika en Wieke volgen de minor verslavingsdeskundigen op de Fontys Hogeschool en werken onder begeleiding van Udo aan het onderzoek van dit project. We zijn benieuwd naar hun bevindingen en kunnen niet wachten tot we dit kunnen toepassen in ons preventie-akkoord!