Skip to content

Het aftellen hoeft niet meer. De carnaval is voor mij al een tijd bezig. Als lid van de PR-commissie van de Keiebijters vier ik verlengd carnaval. Over een paar weken mogen we weer écht, en dan is het weer wachten met je anders voordoen tot november. Of gaan we er gewoon mee door?

Je anders voordoen

Minions, Trumps en indianen zullen over een paar weken de straten van (Zuid)-Nederland kleuren. Iedereen heeft lekker een excuus om iemand na te doen. Bekende personen of objecten imiteren, kortom: je anders voordoen dan je bent. Heerlijk, voor een paar dagen per jaar. Het concept van carnaval vieren wordt ook steeds vaker toegepast door bedrijven, het hele jaar door.

Een masker opzetten hoeft niet

Iedereen wordt on- en offline overspoeld met informatie en prikkels. Op Linkedin, Twitter, Instagram en Facebook stromen mijn tijdlijnen vol met content die ik soms echt niet begrijp. Content zonder inhoud, zoals een promotieverhaal over een verhaal dat al bekend is.

Jezelf schouderklopjes geven hoeft niet, de inhoud van je verhalen zorgt daar wel voor. Ik krijg de kriebels van ‘wij van WC-Eend zijn de beste, leukste of meest geweldige’. Laat de inhoud voor je spreken: verras met content! Authenticiteit onderscheid. Als je niet oprecht en authentiek bent, prikken mensen daar zo doorheen. Goede voorbeelden zijn er genoeg. Blijf wie je bent en wilt zijn als organisatie. Betrek je publiek hierbij. Dan zijn er veel meer mensen die in- en aanhaken bij je verhaal.

Wees oprecht…

Ben oprecht enthousiast of verwonderd! Gebruik dit door het te delen met anderen. Zijn wie je bent of wie je wilt zijn. Ik zeg, doe maar gewoon, ben lekker jezelf. Offline, online… en ook met carnaval.

Alaaf!

Jørgen Bijsterveld
Groep5700

 

 

Dit vind je misschien ook leuk
corporate-story-5700
‘Kun jij even ons verhaal maken?’ vroeg een klant me enige tijd geleden. Het woordje ‘even’ hierin prikkelde me wel. Je besteedt weken, maanden misschien wel, aan het opzetten van een bedrijf of het ontwikkelen van een visie en missie (worden die termen überhaupt nog wel gebruikt?) en een corporate story moet dan ‘even’ op papier gezet worden. Je zit met het MT middagen lang op de hei en datgene waarmee je naar buiten wilt treden moet in een paar uur door een tekstschrijver in een pakkend verhaal worden omgetoverd. De...
Coen Pots
De Week van Digitaal Bewustzijn in Helmond vond plaats van 27 november tot en met 1 december 2023. Diverse partners werkten samen om deze week tot een groot succes te maken. Tijdens de partnerbijeenkomst, georganiseerd door Groep5700, werd teruggeblikt op de week en vooruit gekeken naar de volgende editie in 2024. Dagvoorzitter Coen Pots voelde de goede energie. ‘Het was een samenzijn van mensen die écht iets willen met dit thema. Dat hebben we nodig om het digitale bewustzijn van onze Helmondse jongeren te vergroten!’ Het begon allemaal met de...