Skip to content
Bart Vringer van Bart en Partners

Wat als je vaste ZZP-communicatiepartner uitvalt door omstandigheden? Dan moet je ineens zelf je website beheren, afbeeldingen vormgeven en social media berichten ontwikkelen. Het overkwam Bart Vringer, co-founder van Bart & Partners. Hij greep dit moment aan om kennis te maken met Groep5700, een bureau met meerdere specialisten. Wij vroegen hem hoe dit bevalt.

Bart & Partners is dé EPM-specialist en nichespeler voor Oracle- en OneStream-applicaties. Wie is deze club en hoe werken zij? Bart legt uit: ‘Wij zijn een hybride organisatie, met zowel consultants in eigen dienst als zelfstandige partners. Ons motto is: EPM kan altijd slimmer, eenvoudiger en beter. Smart, Simple, Solid. Onze aanpak is wat ons onderscheidt: samen aan tafel, inhoud, fair price, vertrouwen. Gewoon doen. En vooral geen blabla.’

Wat als je vaste bureau wegvalt?

Het verhaal staat als een huis. Op de website, op social media en doorgevoerd tot in het briefpapier. Bart vond hiervoor een partner die zijn website opzette, de huisstijl ontwikkelde en creatieve uitingen maakte. ‘Met deze specialist kon ik lezen en schrijven. Samen schreven we het verhaal van Bart & Partners en voerden we onze huisstijl door in alle middelen. Door onverwachte omstandigheden viel hij uit. Nu stond ik er alleen voor. Moest ik ineens zelf aan de knoppen draaien in Wordpress. Ik kan het wel, een beetje, maar ik ging op zoek naar een nieuwe partner die dit voor mij uit handen neemt.’

Meer mankracht met een bureau

Bij zijn notaris, die ook Bart heet, viel zijn oog op een nieuw logo en huisstijl. Wie dat ontwikkeld had? Groep5700! Hij maakte een afspraak om kennis te maken. ‘De laatste jaren is Bart & Partners enorm gegroeid. Die groei willen we ook doorzetten in onze communicatie en vormgeving. Daarbij ben ik met een bureau niet afhankelijk van de beschikbaarheid van één persoon.’ Een kennismaking met Ingrid en Jorgen volgde.

Kleine veranderingen met veel impact

De eerste vraag van Bart was om zo snel mogelijk nieuwe artikelen op zijn website te plaatsen. Geen probleem voor contentspecialist Ingrid. ‘Wat ik prettig vind is dat Ingrid me direct wees op kleine verbetermogelijkheden met veel impact. We zijn actief op LinkedIn, maar op onze website ontbrak een social media icoon dat hiernaar verwijst.’

Huisstijl aanscherpen

Ook Jorgen kon direct aan de slag. ‘Onze vorige partner had een huisstijl ontworpen voor onze LinkedIn-afbeeldingen. Die wilde ik doorzetten. Ook Jorgen zag direct verbeteringen om onze berichten scherper te maken. Allemaal de juiste afbeelding, formaat en dezelfde achtergrond.’

Samen de juiste tone of voice vinden

En nu, hoe ziet de toekomst er voor Bart uit? ‘Jorgen en Ingrid zijn direct in het gat gesprongen dat ontstond. Ze werken snel, denken met mij mee en wijzen me op verbeteringen die ik zelf nog niet zag. Dat zoek ik in een partner. Tegelijkertijd zijn we elkaar nog aan het leren kennen. Samen zoeken we naar de juiste tone of voice die past bij mij en onze partners. Door regelmatig samen te zitten en te brainstormen, vinden we de juiste weg. Daarvoor kom ik graag bij ze langs op hun kantoor op de Brainport Human Campus!’

Dit vind je misschien ook leuk
Workshop wetenschap en storytelling
Patricia Y.W. Dankers, hoogleraar biomedische materialen aan de Technische Universiteit Eindhoven, leerde ik een paar jaar geleden kennen toen ze bij mij promoveerde (😊) aan de Keijologische Hogeskool in Helmond. Het was haar derde doctorstitel inmiddels. Ik was ook bij haar inaugurele rede bij het aanvaarden van het ambt van hoogleraar. Ze begon met een verhaal. Zo nam ze iedereen op een aansprekende manier mee in het complexe onderzoek dat ze doet. Kijk op www.dankerslab.nl om te zien wat voor prachtig en relevant onderzoek daar allemaal plaatsvindt. Patricia past storytelling toe bij haar lezingen...
Pen,,Notebook,And,Computer,Keyboard
Cruciaal: de titel van je blog. Een goede titel zorgt er voor dat de bezoeker verleid wordt om door te klikken naar het artikel, vanaf de homepage van je website of vanuit bijvoorbeeld Facebook of Twitter. Maak de lezer nieuwsgierig en zorg ervoor dat hij klikt op je titel! Zeg nou zelf: Welk product versloeg dit jaar de rookworst bij Hema? is toch beter dan de nieuwskop Rompertjes best verkochte product bij Hema? De titel van je blog: tips op een rij Prikkel! Welk product versloeg dit jaar de rookworst bij Hema?...