Skip to content

Een verhaal kent talloze verschijningsvormen, een liedje is misschien wel een van de meest aansprekende. Denk aan Hotel California van The Eagles of Stairway to Heaven. Een verhaal wordt nog krachtiger als het muzikaal wordt ondersteund blijkt. Muziek werkt nog sterker dan beeld. Een verhaal wordt ook sterker als het persoonlijk is. Hoe sterk liedjes zijn bleek onlangs maar weer eens. Beyoncé moest op 8 februari optreden tijdens de Super Bowl en greep de gelegenheid aan om door middel van een nieuwe lied verschillende – niet mis te verstane – boodschappen over te brengen. De muziek is kaal en leidt alle aandacht naar de woorden die overrompelen. Ze vertelt over haar afkomst en hoe trots ze is op haar huidskleur. Ze roemt de kwaliteiten van andere ‘negro’s’. Ze spreekt zich uit tegen wapens, ze hekelt de situatie in new Orleans na de overstromingen en nog veel meer. Wat wil ze zijn? “I just might be a black Bill Gates in the making.” Beyoncé was er op uitnodiging van Coldplay, maar ze blies iedereen weg met dit persoonlijke verhaal op een podium dat door heel veel Amerikanen wordt bekeken. Wat een power. Wat een verhaal.

 

Dit vind je misschien ook leuk
Zwitserse-Stijn
Op 2 januari begon ik 2019, samen met collega Lisa die ook nieuw is, bij Groep5700. Ik begon mijn carrière in de interne communicatie bij Philips, maakte de overstap naar marketing bij designmeubelmerk Artifort en werkte in mijn eigen dorp Geldrop als marketing- en communicatieadviseur bij Rabobank. Altijd had ik de wens om bij een bureau te werken en die komt in 2019 uit. Bij Groep5700 mag ik gaan doen wat ik het allerleukste vind: campagnes bedenken voor diverse klanten. Samen met jou wil ik op reis gaan om jouw...
Compaen stakeholders bijeenkomst
Die opdracht kregen stakeholders van Woningstichting Compaen (Kompanen) mee om oplossingen te bedenken voor betaalbaarheid, leefbaarheid en beschikbaarheid van huurwoningen. Gisteren waren zij uitgenodigd op Kompanendag in HUP hotel & sport. Udo opende als dagvoorzitter samen met Joost Lobee, directeur-bestuurder Compaen, de dag. Na een inspirerend verhaal van Sander Schimmelpenninck over de kloof tussen arm en rijk en hoe een brug te slaan, gingen de Kompanen zelf aan de slag. Door in de huid te kruipen van iemand anders werden mensen aan het denken gezet en kwamen de ideeën los. Mooie input voor het koersplan van...