Skip to content

Een verhaal kent talloze verschijningsvormen, een liedje is misschien wel een van de meest aansprekende. Denk aan Hotel California van The Eagles of Stairway to Heaven. Een verhaal wordt nog krachtiger als het muzikaal wordt ondersteund blijkt. Muziek werkt nog sterker dan beeld. Een verhaal wordt ook sterker als het persoonlijk is. Hoe sterk liedjes zijn bleek onlangs maar weer eens. Beyoncé moest op 8 februari optreden tijdens de Super Bowl en greep de gelegenheid aan om door middel van een nieuwe lied verschillende – niet mis te verstane – boodschappen over te brengen. De muziek is kaal en leidt alle aandacht naar de woorden die overrompelen. Ze vertelt over haar afkomst en hoe trots ze is op haar huidskleur. Ze roemt de kwaliteiten van andere ‘negro’s’. Ze spreekt zich uit tegen wapens, ze hekelt de situatie in new Orleans na de overstromingen en nog veel meer. Wat wil ze zijn? “I just might be a black Bill Gates in the making.” Beyoncé was er op uitnodiging van Coldplay, maar ze blies iedereen weg met dit persoonlijke verhaal op een podium dat door heel veel Amerikanen wordt bekeken. Wat een power. Wat een verhaal.

 

Dit vind je misschien ook leuk
Word,Writing,Text,Maternity,Leave.,Business,Concept,For,The,Leave
Afgelopen augustus ben ik weer moeder geworden van een prachtige zoon, Max. Na een superfijne kraamtijd mocht ik het na drie weken in mijn ‘eentje’ redden, Daniël ging weer werken. Dat was toch een flinke klus kan ik je zeggen – herstellende van een keizersnede, met een stuiterende dreumes en een baby met de nodige krampjes. Oh ja, en ze hebben ook nog even allebei de waterpokken gehad! Maar goed, ondertussen komt het nieuwe gezinsleventje aardig op de rit, zijn we heerlijk aan het genieten en blijft het voorlopig nog...
Haarlem,,Netherlands,-,Aug,20,,2018:,Front,View,Of,Albert
Appie Today: de nieuwe social zender van Albert Heijn. Zo werd het nieuwe YouTube-kanaal van de supermarktgigant afgelopen 1 februari gelanceerd. Gemaakt voor en door klanten en medewerkers. Met een dagelijkse stroom aan vlogs, informatieve video’s en andere reportages en series, zijn ze de eerste supermarkt die televisie maakt. Gaan die over de aanbiedingen van de komende week? Neen. Denk aan eten, proeven, trends, actualiteiten, blunders en liefde binnen en buiten de supermarkt. Waarom begint een commerciële organisatie met een online televisiekanaal? Sinds wanneer zijn vakkenvullers en kassameisjes programmamakers? Een...