Skip to content
Smart Synergie magazine Lisa

Vlak voor Lisa’s vakantie lagen er duizend bladen bij Groep5700 op de mat … het Smart Synergy Magazine was een feit! Wat een mooie mijlpaal.

Even terug naar het begin. Anderhalf jaar geleden begonnen wij in opdracht van gemeente Helmond met communicatieadvies bij het project Smart Synergy Helmond. Een samenwerkingsverband van gemeente Helmond en Stichting Bedrijventerreinen Helmond (SBH) om de Helmondse bedrijventerreinen te verduurzamen. Udo schreef een strategisch communicatieplan en Lisa was verantwoordelijk voor de uitvoering hiervan.

Smart Synergie magazine

Smart Synergy Magazine

Als kroon op ons werk mochten we voor de zomer van 2023 het Smart Synergy Magazine maken. Een blad vol interessante interviews, columns en verhalen over de stand van zaken van het project. Wat gebeurt er allemaal aan moois op de bedrijventerreinen? In het magazine komen enkele enthousiaste ondernemers en bestuurders aan het woord over hoe zij zich inzetten voor duurzaamheid. Wat doen ze zelf en waar zien zij nog kansen? Wat betekent Smart Synergy voor hen? Ook wethouders uit de stuurgroep en leden van de projectgroep laten hun licht schijnen op het belang van SSH.

Wat heeft Groep5700 gedaan?

Lisa bundelde alle ideeën en pakte de regie. Ze bracht structuur aan in het blad en maakte een overzicht met alle rubrieken. Udo en Ingrid zorgden voor de inhoud, namen interviews, waren verantwoordelijk voor de redactie en schreven columns. Mede dankzij de mooie beelden van Dave van Hout Fotografie en de gehele vormgeving van Jorgen werd het een magazine waar we ontzettend trots op zijn! Als kers op de taart zagen we hoe Frits Rutten van SBH het blad op de Klimaatconferentie overhandigde aan wethouder Bonte. Wat een geweldig moment was dat!

Smart Synergie magazine Jorgen

Hoe nu verder?

Dit najaar staan er weer genoeg plannen klaar voor SSH. We gaan diverse campagnes starten, video’s opnemen op de bedrijventerreinen en een SSH-tour staat op stapel voor stuurgroep en stakeholders. Wordt vervolgd!

Dit vind je misschien ook leuk
Media,Journalism,Global,Daily,News,Content,Concept
Goede contentmarketing bedrijven? Tot goede content komen? Check even onderstaande aanbevelingen voor je begint. Voorzie in een behoefte. Je content moet van nut zijn voor je klant: een vraag beantwoorden of een probleem oplossen. Dat is belangrijker dan vertellen over je product of dienst. Wees consistent. Los verwachtingen in. Als je je ergens aan committeert, ga daar dan ook naar leven. Of het nou gaat om een maandelijks magazine of een dagelijkse nieuwsmail: deliver. Wees menselijk. Wees jezelf. Vind een tone of voice en ga delen. Een mens is niet...
Hub
‘Binnen IVO Deurne willen we onze externe communicatie opnieuw tegen het licht houden. Wat kunnen jullie bijdragen? Waar zien jullie kansen? Hoe kunnen we onze deelscholen beter profileren?’ Dat zijn vragen waar ons hart sneller van gaat kloppen. Enkele brainstormsessies later lag daar ons voorstel. Wij wonnen de pitch en gingen aan de slag!