Skip to content

ORO maakt kwetsbare mensen gelukkig. Dat is hun missie. Maar hoe geef je deze woorden echt betekenis? Hoe begrijpen collega’s en klanten wat dat voor hen betekent? Dat was de vraag van ORO bestuurder Jan Roelofs aan Groep5700.

Met de verschillende specialisten bij Groep5700 zijn we gaan kijken naar wat en wie ORO nodig had op het gebied van marketing, communicatie en invoering van vernieuwing / verandering. Marcel, Udo en Dorien gingen aan de slag met de positionering in de markt, implementatie van in- en externe communicatie en storytelling. We maakten de missie, de visie en kernwaarden van ORO tastbaar voor medewerkers, clienten en hun omgeving door er betekenis aan te geven in strategie, woord en beeld.

Hoe verhalen werken

Waar mensen samen komen, worden verhalen verteld. Verhalen zetten aan tot actie of laten je stil staan bij grootse en kleine vraagstukken. Maar vooral: verhalen geven betekenis aan drijfveren van mensen en hun daden. Voor ORO schreven Udo en Dorien een inspirerend visieverhaal om medewerkers mee te krijgen op het kronkelige pad van verandering. Ze haalden diagnoseverhalen op en gingen op zoek naar zingevingsverhalen. Al die prachtige verhalen zijn gebundeld in het boek: Groeien van geluk – Storytelling bij ORO – hoe verhalen werken.

Alle facetten van het communicatie vak

In de 5 jaar dat wij ORO mochten adviseren op het gebied van communicatie, hebben we alle facetten ingezet. Van communicatie interventies tot arbeidsmarktcommunicatie en van crisisbeleid, -coördinatie en -communicatie tot strategische projecten. Daarvan groeiden we zelf ook mee van geluk.

Benieuwd naar wat verhalen voor jouw organisatie kunnen doen? Neem dan contact met ons op. Wij sturen je graag het boek en zijn benieuwd naar jouw verhaal.

Dit vind je misschien ook leuk
Film-fotografie-Raymakers-1024x411
Stockbeelden zijn handige middelen om publicaties aantrekkelijker te maken. Voor bijna elk doel is er wel een geschikte stockfoto te vinden. Met een abonnement op bijvoorbeeld Shutterstock kun je maandelijks putten uit een enorm repertoire stockfoto’s. Je hoeft je dan ook niet druk te maken over auteursrecht, zoals collega Matthijs pas beschreef. Het is niet voor niets dat bijna alle redacties veel gebruikmaken van stockfoto’s. Uniek Nu voel je misschien een grote ‘maar’ aankomen. Die is er ook: stockfoto’s zijn meestal niet zo origineel. Juist om ze voor een breed...
Omgaan met geld Groep5700
In de week voor mijn vakantie was het weer tijd voor een Oscaruitreiking, de traditionele finale van onze lessencyclus Omgaan met Geld. We komen al vijf jaar op bijna alle middelbare scholen in Helmond; dit keer was het sluitstuk voor de tweede keer op het Vakcollege. Oorsprong Omgaan met Geld De gemeente Helmond wilde in 2010 een zeer relevant onderwerp onder de aandacht van jongeren brengen: steeds meer scholieren raken al in de schulden. Wij bedachten het filmproject. Collega Udo heeft twintig jaar onderwijservaring en weet als geen ander hoe je...

Laatste nieuws

Categorieën

Delen

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp