Skip to content

ORO maakt kwetsbare mensen gelukkig. Dat is hun missie. Maar hoe geef je deze woorden echt betekenis? Hoe begrijpen collega’s en klanten wat dat voor hen betekent? Dat was de vraag van ORO bestuurder Jan Roelofs aan Groep5700.

Met de verschillende specialisten bij Groep5700 zijn we gaan kijken naar wat en wie ORO nodig had op het gebied van marketing, communicatie en invoering van vernieuwing / verandering. Marcel, Udo en Dorien gingen aan de slag met de positionering in de markt, implementatie van in- en externe communicatie en storytelling. We maakten de missie, de visie en kernwaarden van ORO tastbaar voor medewerkers, clienten en hun omgeving door er betekenis aan te geven in strategie, woord en beeld.

Hoe verhalen werken

Waar mensen samen komen, worden verhalen verteld. Verhalen zetten aan tot actie of laten je stil staan bij grootse en kleine vraagstukken. Maar vooral: verhalen geven betekenis aan drijfveren van mensen en hun daden. Voor ORO schreven Udo en Dorien een inspirerend visieverhaal om medewerkers mee te krijgen op het kronkelige pad van verandering. Ze haalden diagnoseverhalen op en gingen op zoek naar zingevingsverhalen. Al die prachtige verhalen zijn gebundeld in het boek: Groeien van geluk – Storytelling bij ORO – hoe verhalen werken.

Alle facetten van het communicatie vak

In de 5 jaar dat wij ORO mochten adviseren op het gebied van communicatie, hebben we alle facetten ingezet. Van communicatie interventies tot arbeidsmarktcommunicatie en van crisisbeleid, -coördinatie en -communicatie tot strategische projecten. Daarvan groeiden we zelf ook mee van geluk.

Benieuwd naar wat verhalen voor jouw organisatie kunnen doen? Neem dan contact met ons op. Wij sturen je graag het boek en zijn benieuwd naar jouw verhaal.

Dit vind je misschien ook leuk
blog-tollerant-kerstfeest-5700
Ik zit in mijn degelijke Duitse auto, rij over de Belgische landwegen en hoor een discussie over de verplichte inburgeringscursus voor migranten bij ons Nederland. Meer dan 50% heeft de toets niet gehaald. Het moet strenger, meer regels, zwaardere sancties. Het verkopen van ons Nederlandse gedachtegoed In gedachten denk ik terug aan de middelbare school. Ik was jong en alles was nieuw. Wilde leren en begrijpen hoe die wereld in elkaar zat. Met sommige vakken had ik wel iets; sport, natuurkunde, biologie. Maar dan geschiedenis: ik leef nu, die mensen...
IMG_0693
Door de Coronacrisis komen sommige activiteiten tijdelijk stil te staan. Dat is vervelend, maar geeft ook ruimte om aan de slag te gaan met zaken waar normaal minder tijd voor is. Bijvoorbeeld met social media. Onze contentspecialist Ingrid geeft 5 tips om aan de slag te gaan met social media.