Skip to content

ORO maakt kwetsbare mensen gelukkig. Dat is hun missie. Maar hoe geef je deze woorden echt betekenis? Hoe begrijpen collega’s en klanten wat dat voor hen betekent? Dat was de vraag van ORO bestuurder Jan Roelofs aan Groep5700.

Met de verschillende specialisten bij Groep5700 zijn we gaan kijken naar wat en wie ORO nodig had op het gebied van marketing, communicatie en invoering van vernieuwing / verandering. Marcel, Udo en Dorien gingen aan de slag met de positionering in de markt, implementatie van in- en externe communicatie en storytelling. We maakten de missie, de visie en kernwaarden van ORO tastbaar voor medewerkers, clienten en hun omgeving door er betekenis aan te geven in strategie, woord en beeld.

Hoe verhalen werken

Waar mensen samen komen, worden verhalen verteld. Verhalen zetten aan tot actie of laten je stil staan bij grootse en kleine vraagstukken. Maar vooral: verhalen geven betekenis aan drijfveren van mensen en hun daden. Voor ORO schreven Udo en Dorien een inspirerend visieverhaal om medewerkers mee te krijgen op het kronkelige pad van verandering. Ze haalden diagnoseverhalen op en gingen op zoek naar zingevingsverhalen. Al die prachtige verhalen zijn gebundeld in het boek: Groeien van geluk – Storytelling bij ORO – hoe verhalen werken.

Alle facetten van het communicatie vak

In de 5 jaar dat wij ORO mochten adviseren op het gebied van communicatie, hebben we alle facetten ingezet. Van communicatie interventies tot arbeidsmarktcommunicatie en van crisisbeleid, -coördinatie en -communicatie tot strategische projecten. Daarvan groeiden we zelf ook mee van geluk.

Benieuwd naar wat verhalen voor jouw organisatie kunnen doen? Neem dan contact met ons op. Wij sturen je graag het boek en zijn benieuwd naar jouw verhaal.

Dit vind je misschien ook leuk
Groep 5700 sokken
We zijn 2025 goed begonnen door onze eigen merksokken uit te delen aan onze leukste klanten en relaties. En wat lopen ze lekker! Dat blijkt wel uit de enthousiaste reacties en foto’s die we van jullie hebben ontvangen. Heb jij onze sokken al gedragen of gespot in de sportschool, op kantoor of ergens anders in Helmond? Laat het ons weten, we zijn benieuwd! En heb jij nog geen paartje? Kom dan eens op de koffie!
AVG
Je ontkwam er vorige week niet aan: talloze interessante mailtjes van bedrijven die meldden dat ze hun privacybeleid hadden aangepast. Natuurlijk had dat te maken met de inwerkingtreding van de nieuwe AVG, die voor bijna iedere organisatie flinke gevolgen had. Ook voor ons, en dat heb ik geweten ook… Aan het begin van dit jaar deed ik een poging een inschatting te maken van het percentage uren dat ik wel of niet declarabel ben. Als office manager ben ik in de bijzondere en gelukkige omstandigheid dat ik, naast de interne...