Skip to content

ORO maakt kwetsbare mensen gelukkig. Dat is hun missie. Maar hoe geef je deze woorden echt betekenis? Hoe begrijpen collega’s en klanten wat dat voor hen betekent? Dat was de vraag van ORO bestuurder Jan Roelofs aan Groep5700.

Met de verschillende specialisten bij Groep5700 zijn we gaan kijken naar wat en wie ORO nodig had op het gebied van marketing, communicatie en invoering van vernieuwing / verandering. Marcel, Udo en Dorien gingen aan de slag met de positionering in de markt, implementatie van in- en externe communicatie en storytelling. We maakten de missie, de visie en kernwaarden van ORO tastbaar voor medewerkers, clienten en hun omgeving door er betekenis aan te geven in strategie, woord en beeld.

Hoe verhalen werken

Waar mensen samen komen, worden verhalen verteld. Verhalen zetten aan tot actie of laten je stil staan bij grootse en kleine vraagstukken. Maar vooral: verhalen geven betekenis aan drijfveren van mensen en hun daden. Voor ORO schreven Udo en Dorien een inspirerend visieverhaal om medewerkers mee te krijgen op het kronkelige pad van verandering. Ze haalden diagnoseverhalen op en gingen op zoek naar zingevingsverhalen. Al die prachtige verhalen zijn gebundeld in het boek: Groeien van geluk – Storytelling bij ORO – hoe verhalen werken.

Alle facetten van het communicatie vak

In de 5 jaar dat wij ORO mochten adviseren op het gebied van communicatie, hebben we alle facetten ingezet. Van communicatie interventies tot arbeidsmarktcommunicatie en van crisisbeleid, -coördinatie en -communicatie tot strategische projecten. Daarvan groeiden we zelf ook mee van geluk.

Benieuwd naar wat verhalen voor jouw organisatie kunnen doen? Neem dan contact met ons op. Wij sturen je graag het boek en zijn benieuwd naar jouw verhaal.

Dit vind je misschien ook leuk
ORO-stakeholderdag-5700
Iedereen die in de zorg werkt weet hoeveel wetten, regels, protocollen, richtlijnen, voorschriften etc. er zijn die meestal gaan over zaken die niet mogen, kunnen of niet de bedoeling zijn. Natuurlijk is daarvan een aantal belangrijk om levensbedreigende situaties te voorkomen. Er zijn echter ook genoeg situaties denkbaar waar je zorg vanuit een andere invalshoek kunt benaderen. Bijvoorbeeld vanuit ‘geluk’. En dat geeft zoveel andere mogelijkheden. Kijken naar wat wel kan Mijn moeder (jong nog, 68) woont sinds enige maanden in een woonzorghuis vanwege een progressieve vorm van dementie. Iedereen...
verrassen-met-content-5700
  Vroeger liet een organisatie alleen iets van zichzelf horen als er iets nieuwswaardig te vertellen was. Die tijd is echt voorbij. Je moet voortdurendtop of mind blijven, zorgen dat je er op het juiste moment bent in de hoofden van de klant. En ervoor zorgen dat die potentiële klant een klant wordt, en die klant een fan of zelfs ambassadeur. Je moet dus een manier vinden om veel vaker op het netvlies van je publiek te komen, ook als er niet iedere dag breaking news te delen is. En...