Skip to content

Een gewone dinsdag in september. Onderweg naar mijn werk bedenk ik me wat ik vandaag af wil gaan maken, voor wil bereiden en welke gesprekken ik vandaag te voeren heb.

Hoe anders kan het gaan! Bij het opstarten van mijn computer leek er al iets mis: een vreemde foutmelding, niet eerder gezien. Wat nu? Jørgen erbij geroepen. ‘Dit lijkt een probleem’, is zijn reactie. En hij begint te bellen met onze ICT-ondersteuning.

Dit was om 08:30 uur vanmorgen. Zojuist, om 16:00 uur, konden we weer online. Want het trof niet alleen mij, maar al mijn collega’s. Een flinke storing. Gelukkig hebben we nog back-ups. Inmiddels is alles weer gerepareerd. Maar wat doe je tijdens zo’n dag offline?

Een geluk bij een ongeluk was dat we vanmorgen sowieso al een werkoverleg met alle collega’s in de agenda hadden staan. Een telefonisch overleg met een klant kon daarna min of meer ‘gewoon’ doorgaan. Na de lunch gingen een paar van mijn collega’s in overleg om een hoogtepuntenplan, ofwel contentkalender, te gaan maken. ‘Waarom niet’, dacht ik. Ik kan er allicht iets van leren. Dus hoorde ik aan wat onze gewenste tone of voice is en welke emoties wij met onze uitingen zouden willen oproepen. En hoe gaan we dat doen? Wie willen we bereiken met onze verhalen? Ook leerde ik over de kanalen, de frequentie en de kritische succesfactoren en het toetsen daarvan.

Ondanks de computerproblemen, of dankzij, leerde ik er vandaag van alles bij!

Wat een dag, maar gelukkig is er altijd iets van te maken. Online, maar dus zeker ook offline!

Eline Bergshoeff
Groep5700

 

Dit vind je misschien ook leuk
Rush,Hour
Zondagavond, 19.00 uur Ik bereid zoals iedere week mijn week voor. Er staan twee workshops op de agenda. Beide workshops gaan over klantreizen*. De ene over de klantreis in brede zin, bij de andere ga ik inzoomen op een touchpoint* uit de klantreis. Op de achtergrond, een kamer verderop, hoor ik een bekende voetbalcommentator een eenzijdig gesprek voeren met mijn man, die onderuit ligt op de bank (zondagavondmodus). Een mooi moment om een aantal mails te beantwoorden en mijn workshops van dinsdag en vrijdag te gaan voorbereiden. Dinsdagmiddag, 15.00 uur...
Creative,Illustration,Of,No,Signal,Tv,Test,Pattern,Background.,Television
Daar stonden we dan. In de Scala zaal van Traverse, hulpeloos naar het beeldscherm te kijken; de filmpjes in de presentatie deden het niet. Prachtige filmpjes hadden we uitgezocht, die perfect aansloten bij wat Udo die namiddag ging vertellen bij de Stakeholdersbijeenkomst van ORO. Voorbeelden over wat Storytelling is en wat het kan doen. Maar ja, ze deden het dus niet. De tijd tikte door, het begon nu wel spannend te worden, het was bijna vier uur en dan zou de zaal volstromen. De geluidstechnicus, Jan Roelofs (Raad van Bestuur...