Skip to content

Een gewone dinsdag in september. Onderweg naar mijn werk bedenk ik me wat ik vandaag af wil gaan maken, voor wil bereiden en welke gesprekken ik vandaag te voeren heb.

Hoe anders kan het gaan! Bij het opstarten van mijn computer leek er al iets mis: een vreemde foutmelding, niet eerder gezien. Wat nu? Jørgen erbij geroepen. ‘Dit lijkt een probleem’, is zijn reactie. En hij begint te bellen met onze ICT-ondersteuning.

Dit was om 08:30 uur vanmorgen. Zojuist, om 16:00 uur, konden we weer online. Want het trof niet alleen mij, maar al mijn collega’s. Een flinke storing. Gelukkig hebben we nog back-ups. Inmiddels is alles weer gerepareerd. Maar wat doe je tijdens zo’n dag offline?

Een geluk bij een ongeluk was dat we vanmorgen sowieso al een werkoverleg met alle collega’s in de agenda hadden staan. Een telefonisch overleg met een klant kon daarna min of meer ‘gewoon’ doorgaan. Na de lunch gingen een paar van mijn collega’s in overleg om een hoogtepuntenplan, ofwel contentkalender, te gaan maken. ‘Waarom niet’, dacht ik. Ik kan er allicht iets van leren. Dus hoorde ik aan wat onze gewenste tone of voice is en welke emoties wij met onze uitingen zouden willen oproepen. En hoe gaan we dat doen? Wie willen we bereiken met onze verhalen? Ook leerde ik over de kanalen, de frequentie en de kritische succesfactoren en het toetsen daarvan.

Ondanks de computerproblemen, of dankzij, leerde ik er vandaag van alles bij!

Wat een dag, maar gelukkig is er altijd iets van te maken. Online, maar dus zeker ook offline!

Eline Bergshoeff
Groep5700

 

Dit vind je misschien ook leuk
Social,Influencer,Concept.,Media,Content,To,Grab,Like,From,Social
Ik mag er graag over praten, de Weapons of Influence van hoogleraar Psychologie en Marketing Robert Cialdini. Een naam die iedereen die werkt in de marketing en communicatie, intussen wel zou moeten kennen. In 2001 publiceerde hij zes universele principes van beïnvloeding. In het boek Influence beschrijft Cialdini zes wetenschappelijk bewezen verleidingsprincipes (ook wel bekend als Six Principles of Persuasion of Six Universal Truths of Influence) die ingezet kunnen worden om de bezoeker of klant te verleiden tot een bepaalde actie. Enorm boeiende materie. Interessant is dat de technieken allemaal toepasbaar zijn bij contentmarketing. Wederkerigheid...
We_Can_Do_It
Hi allemaal, mag ik me even voorstellen? Mijn naam is Lisa en ik ben één van de 2 nieuwe medewerkers van Groep5700! Na een heel goed oud-op-nieuw ben ik inmiddels al 3 weken ‘binnen’ en ben ik met veel enthousiasme en nieuwsgierigheid begonnen aan mijn eerste projecten. Mijn kwaliteiten liggen bij het organiseren van evenementen, communicatie en social media. De afgelopen jaren ben ik werkzaam geweest in de eventbranche waar ik in binnen- en buitenland hele mooie events heb mogen organiseren voor diverse bedrijven, van grootschalige publieksevenementen tot kleine en...