Skip to content

I’m back baby!

De afgelopen 15 weken schitterde ik bij ons op kantoor door afwezigheid. Op 4 juli werd namelijk ons dochtertje Vieve geboren. Heerlijk zo’n zwangerschapsverlof. Lekker in je coconnetje kruipen om daar 16 weken later weer uit te komen. Dat is in de praktijk toch even anders. En al helemaal in een vak als het onze. Het is overal! Ik was als zwangere vrouw en ben als nieuwbakken moeder namelijk het perfecte doelwit voor fraaie staaltjes contentmarketing. You can run, but you can’t hide.

Resultaat: bergen leuke en goede contentmarketing ideeën. Ik wil met jullie delen hoe ik afgelopen maanden, overigens geheel vrijwillig, leidend voorwerp was van slimme contentmarketing.

Erwtje of kiwi?

Ik ben zwanger! Wat staat me ook alweer te wachten? Is mijn kindje nu zo groot als een erwtje of was het nou een kiwi? Ik wil alles weten en ga op zoek. Google lijkt me een mooi startpunt. Apps, websites, nieuwsbrieven, fora, bloggers, vloggers. Het kan niet op. Ik kies mijn informatiebronnen, download een paar apps en schrijf me in voor nieuwsbrieven. In ruil voor relevante content, wil ik best wel wat meer over mezelf prijsgeven. Zo krijg ik steeds passende content. Denk aan een wekelijks mailtje waarin ik lees dat ik inmiddels een witte kool in mijn buik heb die mijn stem al kan horen. Ik slok alle informatie op en stoor me totaal niet aan de bergen advertenties die mijn pad kruisen. Reden? Ik krijg precies de informatie die ik zoek.

Gedurende mijn hele zwangerschap ontvang ik content op maat in allerlei vormen. Baby geboren? Vrijwel alles wat ik wil weten wordt me op een presenteerblaadje aangereikt. Fijn!

Blije doos

Niet alleen online ontvouwt zich een web van voor mij relevante content. Ook offline doen ze erg hun best. Ik krijg allerlei leuke magazines in mijn brievenbus en lees me suf. Een paar weken later mag ik De blije doos ophalen. Een box met daarin leuke snuisterijen voor moeder en kind (en oké, ook de nodige troep). Maar daar blijft het niet bij. De productsamples vliegen me om de oren. Allemaal passend bij de leeftijd van Vieve. En tegen de tijd dat ze klaar is voor een boterham krijg ik van een leverancier hopelijk weer zo’n handig bordje, net als bij mijn eerste kindje. Het is duidelijk, verschillende merken willen heel graag vrienden voor het leven met me worden. En ik geef toe: met sommigen is dat inmiddels echt gelukt. Missie geslaagd!

1+1=2

Het bovenstaande is geen hogere wiskunde, 1+1=2. En daarom is het juist zo mooi. Op een constructieve manier contentmarketing inzetten is voor iedereen mogelijk! Groot, klein, business to consumer en business to business. Het is jouw kans om in het hart te worden gesloten door je doelgroep. Gewoon door er te zijn op de momenten dat zij je nodig hebben. Op welke life events kan jij als organisatie inspelen? Ken je doelgroep(en) door en door, breng hun reis in beeld, faseer en koppel content. We brengen het inmiddels bij diverse klanten in de praktijk en het werkt!

De tijd vliegt. De afgelopen weken werden mijn dagen gevuld met flesjes, slaapjes, knuffelsessies, wandelingen en de nodige plas- en poepluiers. Over twee weken ga ik weer lekker aan de slag bij Groep5700. I’m back baby!

Meteen aan de slag? Lees ook eens mijn blog over content creëren en verspreiden.

Marloes Kooter
Groep5700

 

Dit vind je misschien ook leuk
ORO-stakeholderdag-5700
Iedereen die in de zorg werkt weet hoeveel wetten, regels, protocollen, richtlijnen, voorschriften etc. er zijn die meestal gaan over zaken die niet mogen, kunnen of niet de bedoeling zijn. Natuurlijk is daarvan een aantal belangrijk om levensbedreigende situaties te voorkomen. Er zijn echter ook genoeg situaties denkbaar waar je zorg vanuit een andere invalshoek kunt benaderen. Bijvoorbeeld vanuit ‘geluk’. En dat geeft zoveel andere mogelijkheden. Kijken naar wat wel kan Mijn moeder (jong nog, 68) woont sinds enige maanden in een woonzorghuis vanwege een progressieve vorm van dementie. Iedereen...
Naamloos-3
Gisteren begon als een gewone doordeweekse donderdag in mei. De lucht was grijs, het regende onophoudelijk en op de talrijke snelwegen richting Aarle-Rixtel stond het verkeer vast. Niets nieuws onder de zon, ook niet op ons kantoor. Het toetsenbordgetik werd slechts af en toe overstemd door een overgaande telefoon, de bonenmaler van ons koffieapparaat of – iets vaker – een Outlook-bliepje als er weer een mail binnenkwam van een bedrijf dat ons wilde laten weten begaan te zijn met onze privacy. Niemand, helemaal niemand, had kunnen voorspellen dat de dag...