Skip to content
14 april 2020

Door de Coronacrisis komen sommige activiteiten tijdelijk stil te staan. Dat is vervelend, maar geeft ook ruimte om aan de slag te gaan met zaken waar normaal minder tijd voor is. Bijvoorbeeld met social media. Vaak is er een Facebook-, LinkedIn- of Instagrambedrijfsaccount, maar ontbreekt de tijd om regelmatig berichten te plaatsen. En wat moet je dan vertellen? Onze contentspecialist Ingrid geeft 5 tips om aan de slag te gaan met social media.

1. Maak een contentkalender

Kom je maar niet op het perfecte onderwerp? Zoek je een haakje? Maak een contentkalender. Dat geeft structuur en zorgt ervoor dat je makkelijker inhaakt op de actualiteit. In Excel maak je een planning met daarin alle feestdagen en vakanties. Vergeet ook ludieke dagen niet zoals foute kersttruiendag, dierendag of Black Friday.

2. Vaste rubrieken

Neem in je contentkalender vaste rubrieken op. Bijvoorbeeld een product in de spotlight, even voorstellen van een medewerker of een foto van vroeger op throwback Thursday. Kijk naar de kernwaarden van jouw bedrijf en zorg dat deze terugkomen in de rubrieken.

3. Meten is weten

Na lang nadenken heb je eindelijk een leuk bericht gemaakt voor social media. En dan, blijft het stil. Geen likes, comments of shares. Om te weten waar dit aan ligt, is meten belangrijk. Bekijk in de statistieken welke content goed scoort. Kijk wat de behoefte is van jouw volgers en speel daarop in.

4. Laat zien wie je bent

Mensen kijken graag mensen. En ook offline maken de mensen waarmee je samenwerkt vaak het verschil. Laat op social media zien wie je bent en stel de medewerkers voor die het gezicht zijn van jouw bedrijf. Breng niet alleen de eigenaar in beeld, maar laat ook eens de vakmensen uit de productie zien.

5. Blijf tijd maken voor social media

We hopen allemaal dat de Coronacrisis snel voorbij is en we ons dagelijkse werk weer kunnen oppakken. Maar voor het succesvol inzetten van social media is het belangrijk dat je hiervoor tijd blijft vrij maken. Met de contentkalender en rubrieken heb je al een goede structuur aangebracht. Maak daarnaast 10 minuten per dag vrij om even je kanalen te checken. Welke berichten zijn geliked, zijn er comments waar je op kunt reageren, heb je DMs of privéberichten ontvangen? Houd dit vast, ook na de crisis!

Hulp nodig met social media?

Wil jij ook aan de slag met social media, maar heb je nog wat hulp nodig? Neem dan contact op met Ingrid. Zij helpt je graag bij het opzetten van een contentkalender, schrijven van content of inrichten van social media kanalen.

Dit vind je misschien ook leuk
Rabobank-clubkas-campagne-5700
En daar ging de telefoon. Oktober 2016. Groep5700. Of ik wilde helpen bij de doorontwikkeling van de Rabobank Clubkas Campagne? De Rabobank Clubkas Campagne! Terug in de tijd. Naar het jaar 2008 waarin ik bij Rabobank Peelland Zuid werkte en de eerste Rabobank Clubkas Campagne draaide. Na veel inspanning, overleg en een onuitputtelijk enthousiasme. En o ja, een paar stoute schoenen, die hadden we ook hard nodig. De Rabobank Clubkas Campagne Rewind Terug naar 2008. Een kersvers gefuseerde Rabobank Peelland Zuid. Alles op z’n kop en op zoek naar nieuwe...
onsverhaal-3
Onlangs mocht ik een dag op pad om me nog dieper onder te dompelen in het fenomeen contentmarketing. Een geluk bij een ongeluk (letterlijk). Mijn collega Perry zou eigenlijk gaan. Nadat hij in 2015 ook al verstek moest laten gaan, brak hij deze keer een paar dagen voor het congres zijn been. Pech voor Perry, geluk voor mij. Op naar de Jaarbeurs in Utrecht. Graag wil ik met jullie enkele inzichten delen die ik tijdens deze dag heb verkregen. Het congres Contentmarketing  Een klein stukje achtergrond. Het congres Contentmarketing en...