Skip to content
3 juli 2025

De eerste reflex is vaak: niets zeggen. Maar juist open communicatie maakt het verschil. Onze opdrachtgever Metropoolregio Eindhoven koos voor transparantie. In 2021 sprak dit samenwerkingsverband van 21 gemeentes de ambitie uit om vóór 2030 2 TWh aan grootschalige duurzame elektriciteit op te wekken. Uit de recente voortgangsrapportage blijkt: dat doel gaan de gemeentes in de regio, onder de huidige omstandigheden, niet halen vóór 2030.

In een webinar, met Udo als gespreksbegeleider, gaf de MRE een eerlijke update over de oorzaken zoals netcongestie, strengere regelgeving en beperkte ruimte door vliegverkeer. Maar vooral: ze keken vooruit. Wat kan wél? De regio zet nu vol in op wat nog mogelijk is vóór en ná 2030. Zo blijft de ambitie voor duurzame energie springlevend.

Ons advies als communicatiebureau: wees, net als MRE, open en eerlijk in je communicatie. Juist als je je doelen (nog) niet haalt. Dat is niet zwak, maar juist sterk. Het vergroot je geloofwaardigheid én het vertrouwen in je aanpak.

Dit vind je misschien ook leuk
Eerste druk 80 jaar vrijheid
Vandaag zijn de eerste bladzijden gedrukt van het boek ‘80 jaar vrij zijn in Helmond’. Een bijzonder moment!  In dit boek vertellen jonge studenten de verhalen van mensen die hun vrijheid verloren door oorlog, geweld of politieke keuzes, moesten vluchten en in Helmond een nieuw bestaan opbouwden. De studenten deden de interviews, schreven de teksten en verzamelden de foto’s. Het resultaat: een krachtig boek waarin verleden en heden samenkomen. Jorgen heeft alles goed gecontroleerd en, zoals altijd, ziet het drukwerk er perfect uit. Dank voor het warme welkom Snep drukkerij,...
Ingrid-Marloes-5700
Leuk, fantastische content, maar wanneer kom je nou tot de beste content? En wat zijn veelgemaakte fouten? We moeten onze lezers activeren, raken, ze beïnvloeden, betrokken maken. Onderdeel uitmaken van hun levens, hun dagelijkse timeline, hun gesprekken. We lazen vorig jaar Epic Content van goeroe Joe Pulizzi. Dit zijn z’n belangrijkste tips, aangevuld met onze opmerkingen. Fantastische content De zes principes van fantastische content: Voorzie in een behoefte. Je content moet van nut zijn voor je klant, een vraag beantwoorden of een probleem oplossen. Dat is belangrijker dan vertellen over...