Skip to content
bustour

Voor het programma Smart Synergy Helmond focussen we ons al enige tijd op het verduurzamen van de bedrijventerreinen. Als afsluiter van het jaar organiseerden Lisa, Udo en Frederique een evenement voor partners en betrokken ondernemers die allemaal – ieder op hun eigen manier – bezig zijn met verduurzamen. Het doel? Laten zien waar we nu staan met de grondstoffen-, water- en warmterotondes, en onderzoeken wat er nu nog nodig is om écht tot uitvoering over te gaan.

Circulaire bitterbal

Als het thema verduurzamen is, moeten we daar natuurlijk zelf ook iets mee. Het werd een bustour! We namen 40 gasten mee op reis over de bedrijventerreinen van Helmond. We hadden Doppers van Brabant Water, deelden circulaire Trash’ure Taarten uit, we reden met een elektrische bus die ook nog eens op tijd was… en na afloop serveerden we oesterzwamballen. Circulair geproduceerd uit koffiedrap!

Bus gemist? Bekijk de video!

SBH Tour Smart Synergy Helmond projecten

 

Dit vind je misschien ook leuk
Man,Holding,Booklet,With,Phrase,Golden,Rules,At,Grey,Table,
Een paar jaar geleden sprak ik met de communicatiemanager van een bedrijf in onze regio. Hij zat met twee uitdagingen. Hij was aanwezig op enkele sociale media, maar de dialoog wilde maar niet op gang komen. Hij was al maanden bezig, maar het bleef eenrichtingsverkeer. Het andere probleem: hoewel hij verguld was met de online aanwezigheid van de belangrijkste ambassadeurs, de medewerkers van het bedrijf, was hij lang niet altijd even blij met de aard van hun berichten. Ze waren nogal eens seksistisch van aard, of weinig genuanceerd als het ging...
Blog dag offline in 2017 - foto
Een gewone dinsdag in september. Onderweg naar mijn werk bedenk ik me wat ik vandaag af wil gaan maken, voor wil bereiden en welke gesprekken ik vandaag te voeren heb. Hoe anders kan het gaan! Bij het opstarten van mijn computer leek er al iets mis: een vreemde foutmelding, niet eerder gezien. Wat nu? Jørgen erbij geroepen. ‘Dit lijkt een probleem’, is zijn reactie. En hij begint te bellen met onze ICT-ondersteuning. Dit was om 08:30 uur vanmorgen. Zojuist, om 16:00 uur, konden we weer online. Want het trof niet...