Skip to content

Wat levert een campagne mij exact op? Die vraag krijgen we vaker! Niet altijd kunnen we meten wat bijvoorbeeld een storytellingtraject in harde cijfers oplevert. Maar voor onze campagne voor een zorgopleiding bij MaasZorgWerkt kunnen we dat wel. Met gepaste trots delen wij onze resultaten.

Binnen MaasZorgWerkt bundelden drie werkgevers uit de zorg hun krachten: Dichterbij, Pantein en GGZ Oost Brabant. Samen met opleider OPPstap leiden ze (zij)instromers op tot verpleegkundigen van de toekomst. Na de opleiding kunnen de geslaagden direct aan het werk in de zorg voor mensen met een verstandelijk beperking, de ouderenzorg of de geestelijke gezondheidszorg.

Krachtenbundeling van 5700

Hun vraag? Hoe positioneren wij onze BBL-opleiding met baangarantie? En ook: hoe krijgen we zoveel mogelijk aanmeldingen hiervoor. Binnen Groep5700 bundelden wij ook onze krachten voor MaasZorgWerkt. Dorien haalde als projectleider alle informatie op en schreef samen met de werkgroepleden vele teksten, Jørgen verzorgde de vormgeving van de website en Ingrid maakte het contentplan voor de social media kanalen. Ook Marloes van der Loo was weer even terug op het oude nest. Zij maakte de promotievideo’s. Op 2 december startte de campagne en het doel was om op 10 januari een volle klas leerlingen aan aanmeldingen te hebben.

Samen meer bereik

De promotie deden we niet alleen op de eigen MaasZorgWerkt kanalen. Door de video, foto’s en berichten ook te laten sharen op de  social kanalen van de zorgorganisaties, bereikten we nog mensen die een overstap willen maken naar de zorg. En het resultaat? Dat overtrof de verwachtingen! In maart starten twee volle klassen verpleegkundigen van de toekomst.

De feiten op een rij:

  • De campagne duurde 6 weken (inclusief kerstperiode)
  • 12 Facebook, Instagram en LinkedIn berichten werden geplaatst
  • Op social media verwezen we geïnteresseerden door naar de website
  • Op de website kon men zich aanmelden voor een online vragenuur of direct solliciteren

Wat leverde de campagne op?

  • 800x werd de teaser video op social media bekeken
  • Bijna 1000 website bezoekers
  • 107 sollicitaties
  • 60 leerling-verpleegkundigen starten met de opleiding MaasZorgWerkt

Wil jij ook jouw organisatie, product of evenement onder de aandacht brengen? Wij maken graag een campagnevoorstel op maat. Neem contact met ons op, dan gaan wij voor je aan de slag! 

Dit vind je misschien ook leuk
Ingrid-Marloes-5700
Leuk, fantastische content, maar wanneer kom je nou tot de beste content? En wat zijn veelgemaakte fouten? We moeten onze lezers activeren, raken, ze beïnvloeden, betrokken maken. Onderdeel uitmaken van hun levens, hun dagelijkse timeline, hun gesprekken. We lazen vorig jaar Epic Content van goeroe Joe Pulizzi. Dit zijn z’n belangrijkste tips, aangevuld met onze opmerkingen. Fantastische content De zes principes van fantastische content: Voorzie in een behoefte. Je content moet van nut zijn voor je klant, een vraag beantwoorden of een probleem oplossen. Dat is belangrijker dan vertellen over...
Smart Synergie magazine Lisa
Vlak voor Lisa’s vakantie lagen er duizend bladen bij Groep5700 op de mat … het Smart Synergy Magazine was een feit! Wat een mooie mijlpaal. Even terug naar het begin. Anderhalf jaar geleden begonnen wij in opdracht van gemeente Helmond met communicatieadvies bij het project Smart Synergy Helmond. Een samenwerkingsverband van gemeente Helmond en Stichting Bedrijventerreinen Helmond (SBH) om de Helmondse bedrijventerreinen te verduurzamen. Udo schreef een strategisch communicatieplan en Lisa was verantwoordelijk voor de uitvoering hiervan. Smart Synergy Magazine Als kroon op ons werk mochten we voor de zomer van...