Skip to content

En daar ging de telefoon. Oktober 2016. Groep5700. Of ik wilde helpen bij de doorontwikkeling van de Rabobank Clubkas Campagne? De Rabobank Clubkas Campagne! Terug in de tijd. Naar het jaar 2008 waarin ik bij Rabobank Peelland Zuid werkte en de eerste Rabobank Clubkas Campagne draaide. Na veel inspanning, overleg en een onuitputtelijk enthousiasme. En o ja, een paar stoute schoenen, die hadden we ook hard nodig.

De Rabobank Clubkas Campagne

Rewind

Terug naar 2008. Een kersvers gefuseerde Rabobank Peelland Zuid. Alles op z’n kop en op zoek naar nieuwe invulling voor van alles. Wat ging er veel vooraf aan de eerste Campagne… Een hele hoop werk, hobbels, ambitie en enthousiasme. Allereerst was daar het bloeiende Peelse verenigingsleven. Je kunt het zo gek niet bedenken of er is een vereniging voor, ontdekten we. Van zangvogel tot biljartkeu. Van Volkswagenliefhebber tot dansmarieke. Hoe mooi zou het zijn om zoveel mogelijk van deze bloeiende verenigingen te laten meedelen in het dividend van de bank? En dat de leden van de bank in deze verdeling een stem zouden hebben? Heel mooi! Schot in de roos, zou je denken. Nou. Daarvan was nog lang niet iedereen overtuigd. Dus daar gingen we: op naar de directie. Niet gelijk de handen op elkaar, maar enthousiasme en gezond verstand doen veel goed: we kregen een opening. Doorstappen nu: naar de Raad van Commissarissen en de Ledenraad van de bank. Van daaruit: in dialoog met een aantal grote en kleine verenigingen. Door naar de medewerkers van de bank. En wat opviel? Overal dezelfde kritische kanttekeningen: “Hoe moet dat dan met de kleine verenigingen?” “Hebben jullie wel aan de ouderen gedacht?” Of: “ Hoe zit het dan met verenigingen met veel jeugd, die geen lid zijn van de bank en dan ook niet mogen stemmen?” Vooral bezorgdheid voor de ander(e verenigingen). Hoe mooi. En gelukkig ook: kriebelende nieuwsgierigheid en kansen zien.

Go

Vele gesprekken en een paar afgesleten zolen (maar die hadden we er graag voor over!) verder, kwam er uiteindelijk die ‘go’. En hielden we informatieavonden in Asten, Deurne, Mierlo en Someren, waarin we het verenigingsleven uitleg gaven over onze nieuwe verdeling van het Coöperatief Dividend. En de belofte dat, als het helemaal verkeerd zou uitpakken, we na een jaar een andere weg zouden gaan bewandelen. Om uitvoering aan het idee te geven, werd geschakeld met React Online en Itch. En werd, na het doorstappen met de stoute schoenen, de eerste Clubkas Campagne gedraaid. En met succes. Hoera!

Fast forward

We schrijven eind 2016. Ik stap binnen bij Groep5700. Met andere schoenen. En zie dat daar een enthousiast en ervaren Clubkas Team de lokale Rabobanken begeleidt bij het draaien van hun Clubkas Campagne. Zeventig banken inmiddels! Zij worden van a tot z geadviseerd, ondersteund en kunnen de campagne naar hun wensen inrichten. De Clubkas is uitgegroeid tot een volwassen concept met daarin verwerkt de behoeften van de lokale Rabobanken.

Play

April 2017. En de Clubkas Campagne staat niet stil. Nooit stil. Zo worden nieuwe events en middelen aan het concept toegevoegd. Een toolkit om het de banken makkelijker te maken. En ook Rabobank Nederland werkt aan nieuwe wegen waarop ook de Clubkas Campagne meewandelt. Wie had dat in 2008 kunnen denken?

Lang leve de stoute schoenen!

Minka Janssen
Groep5700

Dit vind je misschien ook leuk
Haarlem,,Netherlands,-,Aug,20,,2018:,Front,View,Of,Albert
Appie Today: de nieuwe social zender van Albert Heijn. Zo werd het nieuwe YouTube-kanaal van de supermarktgigant afgelopen 1 februari gelanceerd. Gemaakt voor en door klanten en medewerkers. Met een dagelijkse stroom aan vlogs, informatieve video’s en andere reportages en series, zijn ze de eerste supermarkt die televisie maakt. Gaan die over de aanbiedingen van de komende week? Neen. Denk aan eten, proeven, trends, actualiteiten, blunders en liefde binnen en buiten de supermarkt. Waarom begint een commerciële organisatie met een online televisiekanaal? Sinds wanneer zijn vakkenvullers en kassameisjes programmamakers? Een...
verrassen-met-content-5700
  Vroeger liet een organisatie alleen iets van zichzelf horen als er iets nieuwswaardig te vertellen was. Die tijd is echt voorbij. Je moet voortdurendtop of mind blijven, zorgen dat je er op het juiste moment bent in de hoofden van de klant. En ervoor zorgen dat die potentiële klant een klant wordt, en die klant een fan of zelfs ambassadeur. Je moet dus een manier vinden om veel vaker op het netvlies van je publiek te komen, ook als er niet iedere dag breaking news te delen is. En...