Skip to content

ORO maakt kwetsbare mensen gelukkig. Dat is hun missie. Maar hoe geef je deze woorden echt betekenis? Hoe begrijpen collega’s en klanten wat dat voor hen betekent? Dat was de vraag van ORO bestuurder Jan Roelofs aan Groep5700.

Met de verschillende specialisten bij Groep5700 zijn we gaan kijken naar wat en wie ORO nodig had op het gebied van marketing, communicatie en invoering van vernieuwing / verandering. Marcel, Udo en Dorien gingen aan de slag met de positionering in de markt, implementatie van in- en externe communicatie en storytelling. We maakten de missie, de visie en kernwaarden van ORO tastbaar voor medewerkers, clienten en hun omgeving door er betekenis aan te geven in strategie, woord en beeld.

Hoe verhalen werken

Waar mensen samen komen, worden verhalen verteld. Verhalen zetten aan tot actie of laten je stil staan bij grootse en kleine vraagstukken. Maar vooral: verhalen geven betekenis aan drijfveren van mensen en hun daden. Voor ORO schreven Udo en Dorien een inspirerend visieverhaal om medewerkers mee te krijgen op het kronkelige pad van verandering. Ze haalden diagnoseverhalen op en gingen op zoek naar zingevingsverhalen. Al die prachtige verhalen zijn gebundeld in het boek: Groeien van geluk – Storytelling bij ORO – hoe verhalen werken.

Alle facetten van het communicatie vak

In de 5 jaar dat wij ORO mochten adviseren op het gebied van communicatie, hebben we alle facetten ingezet. Van communicatie interventies tot arbeidsmarktcommunicatie en van crisisbeleid, -coördinatie en -communicatie tot strategische projecten. Daarvan groeiden we zelf ook mee van geluk.

Benieuwd naar wat verhalen voor jouw organisatie kunnen doen? Neem dan contact met ons op. Wij sturen je graag het boek en zijn benieuwd naar jouw verhaal.

Dit vind je misschien ook leuk
We_Can_Do_It
Hi allemaal, mag ik me even voorstellen? Mijn naam is Lisa en ik ben één van de 2 nieuwe medewerkers van Groep5700! Na een heel goed oud-op-nieuw ben ik inmiddels al 3 weken ‘binnen’ en ben ik met veel enthousiasme en nieuwsgierigheid begonnen aan mijn eerste projecten. Mijn kwaliteiten liggen bij het organiseren van evenementen, communicatie en social media. De afgelopen jaren ben ik werkzaam geweest in de eventbranche waar ik in binnen- en buitenland hele mooie events heb mogen organiseren voor diverse bedrijven, van grootschalige publieksevenementen tot kleine en...
Media,Journalism,Global,Daily,News,Content,Concept
Belangrijk: Create content so good people want to share them on their own. Niet het aantal fans; met name interactie bepaalt bereik! Structureel content maken die werkt, die dus betrokkenheid genereert, betekent dat je de juiste balans moet vinden. Maar wat werkt? Wat levert reacties, likes, shares etc. op? Groep5700 werkt al jaren met deze zeven wetmatigheden: Inspireer mij/help mij: tips, kennis delen. Inspireren. Vermaak mij: puzzels/raadsels, humor, nostalgie. Ik ben bijzonder: bijvoorbeeld Facebookers een sneak preview geven van nieuwe game; dag erop pas de release voor de rest van...