Skip to content

Het aftellen hoeft niet meer. De carnaval is voor mij al een tijd bezig. Als lid van de PR-commissie van de Keiebijters vier ik verlengd carnaval. Over een paar weken mogen we weer écht, en dan is het weer wachten met je anders voordoen tot november. Of gaan we er gewoon mee door?

Je anders voordoen

Minions, Trumps en indianen zullen over een paar weken de straten van (Zuid)-Nederland kleuren. Iedereen heeft lekker een excuus om iemand na te doen. Bekende personen of objecten imiteren, kortom: je anders voordoen dan je bent. Heerlijk, voor een paar dagen per jaar. Het concept van carnaval vieren wordt ook steeds vaker toegepast door bedrijven, het hele jaar door.

Een masker opzetten hoeft niet

Iedereen wordt on- en offline overspoeld met informatie en prikkels. Op Linkedin, Twitter, Instagram en Facebook stromen mijn tijdlijnen vol met content die ik soms echt niet begrijp. Content zonder inhoud, zoals een promotieverhaal over een verhaal dat al bekend is.

Jezelf schouderklopjes geven hoeft niet, de inhoud van je verhalen zorgt daar wel voor. Ik krijg de kriebels van ‘wij van WC-Eend zijn de beste, leukste of meest geweldige’. Laat de inhoud voor je spreken: verras met content! Authenticiteit onderscheid. Als je niet oprecht en authentiek bent, prikken mensen daar zo doorheen. Goede voorbeelden zijn er genoeg. Blijf wie je bent en wilt zijn als organisatie. Betrek je publiek hierbij. Dan zijn er veel meer mensen die in- en aanhaken bij je verhaal.

Wees oprecht…

Ben oprecht enthousiast of verwonderd! Gebruik dit door het te delen met anderen. Zijn wie je bent of wie je wilt zijn. Ik zeg, doe maar gewoon, ben lekker jezelf. Offline, online… en ook met carnaval.

Alaaf!

Jørgen Bijsterveld
Groep5700

 

 

Dit vind je misschien ook leuk
Smart Synergie magazine Lisa
Vlak voor Lisa’s vakantie lagen er duizend bladen bij Groep5700 op de mat … het Smart Synergy Magazine was een feit! Wat een mooie mijlpaal. Even terug naar het begin. Anderhalf jaar geleden begonnen wij in opdracht van gemeente Helmond met communicatieadvies bij het project Smart Synergy Helmond. Een samenwerkingsverband van gemeente Helmond en Stichting Bedrijventerreinen Helmond (SBH) om de Helmondse bedrijventerreinen te verduurzamen. Udo schreef een strategisch communicatieplan en Lisa was verantwoordelijk voor de uitvoering hiervan. Smart Synergy Magazine Als kroon op ons werk mochten we voor de zomer van...
Compaen stakeholders bijeenkomst
Die opdracht kregen stakeholders van Woningstichting Compaen (Kompanen) mee om oplossingen te bedenken voor betaalbaarheid, leefbaarheid en beschikbaarheid van huurwoningen. Gisteren waren zij uitgenodigd op Kompanendag in HUP hotel & sport. Udo opende als dagvoorzitter samen met Joost Lobee, directeur-bestuurder Compaen, de dag. Na een inspirerend verhaal van Sander Schimmelpenninck over de kloof tussen arm en rijk en hoe een brug te slaan, gingen de Kompanen zelf aan de slag. Door in de huid te kruipen van iemand anders werden mensen aan het denken gezet en kwamen de ideeën los. Mooie input voor het koersplan van...