Wie zijn wij

  • Marcel Zijp
    Marcel Zijp
    Marketing
  • Udo Holtappels
    Udo Holtappels
    Communicatie & Storytelling
  • Heidi Geven
    Heidi Geven
    Communicatie & Organisatie
  • Jorgen Bijsterveld
    Jorgen Bijsterveld
    Vormgeving
  • Marloes van der Loo
    Marloes van der Loo
    Communicatie & Organisatie
  • Eline Bergshoeff
    Eline Bergshoeff
    Office Manager
  • Dorien Braakman
    Dorien Braakman
    Communicatie & Storytelling
  • Marloes Kooter
    Marloes Kooter
    Marketing en communicatie
  • Mirte Bouwmans
    Mirte Bouwmans
    Communicatie & Contentmarketing
  • Matthijs Lodewijks
    Matthijs Lodewijks
    Tekst & Contentmarketing
Marcel Zijp
Marketing

Studeerde bedrijfskunde en zootechniek in Wageningen en later (inter)nationale marketing en MBA. Werkte voor Groep5700 bij beursgenoteerde bedrijven in pharma en food als verantwoordelijke voor sales, marketing en later general management.

“Anders willen denken, anders durven doen. Met één doel: concreet resultaat.”

Werk

marketingAls organisaties beseffen dat het anders moet: op zo’n moment komen ze vaak bij Groep5700 binnen. Ideeën genoeg, maar hoe gaan we ze stroomlijnen? Wat is nu echt belangrijk? Wat vraagt de markt nu en in de toekomst van ons? Welke keuzes maken we? Duidelijkheid bieden, richting geven en vasthouden, de logische verbetering; daar ga ik voor. Daar vraagt de markt nu om! Gebruikmaken van wat al goed gaat, en dan samen mijlpalen halen. Op een andere manier resultaten behalen, marktgerichter werken, meer tevreden klanten. Samen bovenop die berg willen komen. Ruimte geven aan ideeën die passen bij wat we samen willen bereiken, waar die ook vandaan komen, op ieder niveau binnen de organisatie. Een mooi plan is niet genoeg, maar resultaat. Dat is voor mij marketing die ertoe doet, daar krijg ik energie van.

Thuis

marcelIn mijn vrije tijd ben ik altijd bezig. Ik geniet van veel sporten; je vindt mij op het voetbalveld om mijn jongens te zien voetballen (zelf keepen lukt niet meer) of bij Helmond Sport waarbij we erg betrokken zijn. Ook vind je me op golfclub Overbrug, waar ik naast golfen ook betrokken ben bij PR. Wat nog wel gaat is op de racefiets weg zijn. Liefst vele kilometers in binnen- en buitenland maken, genieten van de omgeving en kijken waar mijn fysieke grenzen liggen. Ik ben verder nog lid van Rotaryvereniging Helmond-Regio, waarbij we onder meer het Drakenbootfestival organiseren, de Aarlese carnavalsvereniging en ben voorzitter ledenraad zakelijk bij Rabobank Helmond. En er zijn nog veel andere dingen… Thuis heb ik het fijn met Ingrid en de jongens, die studeren in Tilburg en Enschede. Mij kun je wakker maken voor het maken van mooie plannen. Samen een boom opzetten over (vul maar in), met de voeten op tafel en een goed glas wijn erbij – en dan bedenken hoe dat er concreet uit zou zien. En het dan niet laten bij dat plan, natuurlijk! Een van de dingen die inmiddels volop lopen, is het project Champetit in Brazilië, waar je mij regelmatig ziet genieten van hoe dingen groeien als je ze aandacht geeft.

Udo Holtappels
Communicatie & Storytelling

Studeerde Nederlandse Taalkunde in Nijmegen. Was docent Nederlands als 2e taal. Was recensent cabaret, muziek en toneel. Is Uupper bij de Keijologische Hogesckool, speelt piano en orgel in tributebands met muziek van Tom Waits en Neill Young en schrijft muziek en tekst bij Stichting De Helmondse Musical.

“Taal is voor mij een onuitputtelijke bron van inspiratie voor het uitdrukken van waar het werkelijk om gaat.”

Werk

udo-aan-het-werkVoor klanten van Groep5700 ben ik altijd op zoek naar echte, authentieke verhalen. Verhalen die richting geven en inzicht geven. Waarom doe je wat je doet? Verhalen waarvan het hart sneller gaat kloppen. Verhalen zitten in mijn genen. Ik ben ooit Nederlands gaan studeren omdat ik romans en gedichten tegenkwam die je leven kunnen veranderen, die je tot nadenken stemmen. Door verhalen te analyseren kom je tot diepere lagen van de werkelijkheid. Datzelfde geldt voor verhalen in organisaties. Daar heet het storytelling, maar het principe is hetzelfde. Vanuit die verhalen kun je je communicatie vormgeven, zowel intern als extern. Daarvoor heb je allerlei kanalen ter beschikking online en offline. Storytelling en contentmarketing, een twee-eenheid.

Thuis

piano-en-udoMij kun je wakker maken voor een goed verhaal, in wat voor vorm dan ook. Een liedje van Tom Waits waarin hij een keur aan bijzondere mensen en liefdes voorbij laat komen, een ballad van Gregory Porter waarin hij de vergankelijkheid bezingt, een gedicht van Szymborska waarin de lente altijd aanbreekt ondanks het verlies van leven, een prelude van Bach, met melodieën die de grootsheid en kwetsbaarheid van het bestaan laten samenvloeien of een roman van Márquez die me steeds opnieuw van mijn stoel blaast. Maar ook, een wandeling langs de hei in Stiphout met Brigitte, luisteren naar Fabio die de vleugel ranselt met schitterende muziek of de gedachten aan onze dochter Andrea. En niet te vergeten onze poes Renee, die naast me op de bank spint en spint en spint.

 

Heidi Geven
Communicatie & Organisatie

Studeerde hbo PR & Voorlichting en daarna Beleid, Communicatie en Organisatie aan de Universiteit in Amsterdam. Heidi werkte onder andere bij de Rabobank als manager Communicatie en Coöperatie. Schreef een boek over de oorlogsjaren van haar schoonvader, is lid van de Raad van Toezicht bij Stichting De Eenbes en examinator bij de Fontys-opleiding Marketing & Communicatie.

“Waar helpen wij onze klanten écht een stap verder mee? Ik word er blij van om daar samen over na te denken en te zien hoe de organisatie van de klant groeit.”

Werk

heidi-gevenWeet je wat ik zo leuk vind? Om van niets, of slechts een vaag idee of oriënterende vraag, écht iets te maken waardoor een organisatie een stap verder zet. Nadenken over de geschikte aanpak, op strategisch niveau kijken naar keuzes, van één en één drie maken en uiteindelijk bij de gewenste situatie uitkomen. Ambities waarmaken, dromen verwezenlijken. En vooral ook samen. We zijn nu bij een onderwijsorganisatie het communicatiebeleid aan het vormgeven en dan komt een aantal dingen heel mooi samen. Samen met het team van die organisatie werkt Groep5700 aan een beleid dat zowel de stichting als alle scholen gaat helpen. Ik word er blij van als ik progressie en enthousiasme zie. Bijzonder is voor mij ook de Rabobank Clubkas Campagne. We helpen zo’n 70 lokale banken en het einde is nog niet in zicht. Het maakt me trots dat we een lokaal concept konden uitrollen in het hele land, waardoor nu overal verenigingen en stichtingen hun dromen kunnen waarmaken. Zo brengen we ook het lokale maatschappelijke leven een stap verder. Met iets dat zo klein begonnen is! Heel mooi!

Thuis

falk

Ik woon samen met Ad en Falk midden in de natuur op een heerlijke plek. Ik geniet er al van om naar buiten te kijken, naar hoe mooi de lucht is. Soms gebeuren er ook onverwachte dingen; laatst stond er zelfs een ree bij de vijver! Het is geweldig om te zien hoe Falk zich ontwikkelt en de wereld ontdekt. Ik kan heel erg lachen om zijn humor en de manier waarop hij nadenkt over de dingen die hij ziet en hoort. En als we Lego bouwen, geniet ik zelf minstens zo hard! Ik vind het heerlijk om te reizen met mijn gezin en ik houd van lekker koken en (uit) eten. En van spelletjes doen en rondneuzen in een boekhandel. Geef mij een goed boek en ik ben uren zoet!

 

Jorgen Bijsterveld
Vormgeving

Studeerde fotografie en grafische vormgeving aan de Kunstacademie en speelt in verschillende regionale theaterproducties.

“Samen met onze klanten de wereld om ons heen mooier en kleurrijker maken. Hoe kan ik samen met de klant een identiteit vormgeven die past?”

Werk

de-cirkelMet vormgeving probeer ik aan te sluiten bij het verhaal van de klant. Mooier maken wat er al is of ontwikkelen wat er nog niet is. De logische uitvloeiing van strategische keuzes, is een communicatieconcept dat nauw aansluit bij de doelgroep je wilt bedienen. Als het voortraject heel goed is, dus als er goed is nagedacht over strategie en campagne, rolt daar bijna vanzelf een heel goed grafisch concept uit. En de middelen, tsja, dat kan dan van alles zijn. Van website tot brochure, van autobelettering tot sfeervol podium en van poster tot video. Het blijft bijzonder om uiteindelijk de strategie vertaald te zien in iets tastbaars. Als je bijvoorbeeld door een wijk in aanbouw rijdt en je ziet je zeventig meter lange bouwdoek met kindertekeningen hangen, of je ziet bij de Kasteeltuinconcerten het door ons ontwikkelde podium, dan geeft mij dat een goed gevoel! Maatschappelijk actief zijn geeft daarnaast veel voldoening. Zo zijn we met Groep5700 onder meer betrokken bij Inloophuis De Cirkel.

Thuis

afrikaGeboren in Mierlo (nu Helmond) en getogen in Gerwen woon ik nu alweer vele jaren in Helmond, met José en onze drie mannen Sjoerd, Eef en Olle. Voor de ontspanning trap ik op zaterdagmiddag graag een balletje met de veteranen (vooral de derde helft is erg gezellig). Daarnaast vind ik het heel erg leuk om me bezig te houden met theater. Zo speel ik ieder jaar bij Theater Anders, in de Spiegeltent van Het Kasteel van Sinterklaas, onder meer samen met acteurs met een verstandelijke beperking. Reizen blijf ik erg leuk vinden; lekker naar Spanje of (nog veel liever) naar Malawi of Zambia. De reis met de kinderen in 2012 was een onvergetelijke ervaring.

 

Marloes van der Loo
Communicatie & Organisatie

Studeerde HBO Communicatie in Tilburg en daarna Bedrijfscommunicatie aan de Radboud Universiteit in Nijmegen. Is voorzitter van de Jeugd3daagse in Aarle-Rixtel en zit in de pr-commissie van de lokale carnavalsvereniging.

“Zo betrokken en enthousiast aan het werk zijn voor onze klanten, dat het voor hen voelt of ik een collega op afstand ben. Daar doe ik het voor!”

Werk

marloes-bij-de-rccIk word écht blij als ik klanten spreek die met veel enthousiasme spreken over een geslaagde campagne of een succesvolle avond. Van een congres tot een opening, van een jaarlijkse campagne tot een meerdaags event; ik krijg veel energie van tevreden gezichten bij zowel deelnemers/gasten als bij onze opdrachtgever. Niks zo bevredigend als een project dat slaagt na een minutieuze voorbereiding waarbij we niets aan het toeval overlaten. Onze klanten kunnen gebruikmaken van onze brede ervaring, maar we ervaren dat men het voornamelijk waardeert dat we veel werk uit handen nemen. Een goed evenement kost nu eenmaal veel tijd. Ons meest bekende voorbeeld: de Rabobank Clubkas Campagne, die inmiddels draait bij tientallen lokale Rabobanken. Maar als organisator en procesbewaker ben ik ook actief bij veel andere opdrachtgevers.

Thuis

marloesIk ben opgegroeid in Aarle-Rixtel en dus een echte Aarlese! Ik ben getrouwd met Daniël, mijn liefde van de middelbare school, en we hebben twee prachtige zoontjes, Adam en Max. In mijn vrije tijd vind je mij in het waterpolobad en ik ben ook veel bezig voor het lokale verenigingsleven. Zo coördineer ik de carnavalskrant en ben ik bestuursvoorzitter van de kindervakantieweek. In die week ren ik de benen uit mijn lijf, het is echt iedere keer weer het hoogtepunt van mijn jaar. Thuis geniet ik veel van films en tv-series. Ik houd onder andere van science fiction, goede komedies en fantasy. Wat namen: Game of Thrones, Big Bang Theory, The Walking Dead, How I Met Your Mother, Modern Family en Breaking Bad. Al is in onze woonkamer tegenwoordig ook vaak Minions, Buurman en Buurman en Mickey Mouse te zien.

Eline Bergshoeff
Office Manager

Ging na het VWO in Middelburg 2 jaar naar Schoevers in Rotterdam. Heeft daar de opleiding Directiesecretaresse en Europees Secretaresse-Marketing afgerond. Werkte voor Groep5700 voornamelijk als directiesecretaresse voor diverse bedrijven in de financiële dienstverlening, waaronder Rabobank en Interpolis Kredietverzekeringen.

“Klanten en collega’s ontzorgen zodat alles op rolletjes loopt. Daar zit mijn uitdaging!”

Werk

Rabobank Clubkas CampagneSinds november 2014 werk ik bij Groep5700 als Office Manager, maar ook als Rabobank Clubkas Campagne-adviseur. De combinatie van diverse interne taken en het commercieel werk, maakt dat iedere dag dat ik aan het werk ben voorbij vliegt! Het is ontzettend leuk om met en voor zoveel verschillende mensen te mogen samenwerken. Er is iedere dag ook weer iets nieuws te leren. Intern variëren mijn werkzaamheden van personeelszaken en financiële zaken tot inkoop- en regelwerk. Daarnaast mag ik Rabobanken adviseren en helpen bij het uitvoeren en implementeren van de Rabobank Clubkas Campagne, in veel verschillende vormen en met veel maatwerk. Het maakt mijn werk enorm afwisselend – en daar hou ik van!

Thuis

paard-en-heideIk ben geboren in de provincie Zeeland, heb gestudeerd en gewerkt in de Randstad en uiteindelijk ben ik rond het jaar 2000 in Noord-Brabant terecht gekomen. Ik woon in Asten samen met Jeroen en mijn kinderen Guus, Veerle en Laure. We hebben een hond, kippen en een paard. Ik hou van buiten zijn, lekker met elkaar en met de hond of te paard de hei op of de bossen in. Gezonde voeding heeft ook mijn interesse en ik hou dan ook van lekker koken met pure smaken. Soms sla ik een balletje golf voor de gezelligheid, maar het allerliefst maak ik toch mijn hoofd leeg met paardrijden.

Dorien Braakman
Communicatie & Storytelling

Haalde haar propedeuse Franse taal- en letterkunde en haar doctoraal/master Europese Studies aan de Universiteit van Amsterdam. Deed ruim 11 jaar ervaring op in Sales en in Trade Marketing Horeca & Evenementen bij Bavaria.

“Merken sterker maken, daar krijg ik energie van! En dan samen met de klant strategieën bedenken om de doelgroep het merk te laten beleven en ervaren. Het liefst door betekenis te geven aan échte verhalen.”

Werk

dorienSinds september 2015 mag ik samenwerken met mijn collega’s bij Groep5700. En zo voelt het ook echt: we werken sámen voor klanten. Nooit alleen. Zo werk ik 2 dagen in de week interim bij één van onze opdrachtgevers en vertaal ik de marketingstrategie die Marcel daar uitzet door in communicatie. Die communicatie is doorspekt met verhalen van medewerkers, klanten, mensen uit die organisatie. En het vormgeven en op een passende manier inzetten van die verhalen, dat pak ik dan weer op met Udo. Zo hebben we binnen Groep5700 allemaal een rol in het verder helpen van onze klanten. En dat werkt! Voor klanten maken we hun missie, visie en strategie tastbaar; intern én extern. Het is mooi daar dagelijks aan bij te mogen dragen.

Thuis

dorien-zonNiet alleen heb ik ervaren hoe storytelling veel kan betekenen voor bedrijven, maar ook voor mijzelf, mijn familie, vrienden. Als ik nu aan mijn dochters, Marijn en Noor, iets vraag en écht luister, dan vertellen ze verhalen. Verhalen die mij helpen hen nog beter te begrijpen. Ik houd ervan evenementen te bezoeken met vrienden of familie, zoals GLOW, een creatief event of een mooi concert. Maar het meest geniet ik juist van die kleine momentjes zoals een wandeling in het bos, een spontaan etentje thuis met vrienden of de balletles van één van mijn dochters. Het mooie blijven zien in de kleine dingen van het dagelijks leven. En daar dan écht even bij stil staan.

 

Marloes Kooter
Marketing en communicatie

Studeerde Theater-, film en televisiewetenschappen in Utrecht en daarna Communicatiewetenschappen aan de Radboud Universiteit in Nijmegen. Schreef mee aan een boek over focusgroeponderzoek. Marloes heeft zes jaar ervaring als marketing- communicatiemedewerker in het bedrijfsleven.

“Me echt verdiepen in onze klanten en hun uitdagingen. Deze vol enthousiasme aangaan en samen resultaat boeken. Daar gaat mijn hart sneller van kloppen.”

Werk

marloes-kooter-clubkasIedere dag bij Groep5700 is anders. Die afwisseling haalt het beste in me naar boven. Ik houd mezelf dan ook bezig met werkzaamheden op het gebied van marketing én communicatie. Samen met onze klanten plannen maken met een goed doordacht en onderzocht fundament. Maar dan zijn we er nog niet. Hoe brengen we het in de praktijk? Mouwen opstropen en aan de slag! Resultaat behalen en successen vieren. Ieder zijn eigen specialisme en samen een echt team. Daarnaast assisteer ik samen met Marloes, Eline en Mirte zo’n 70 Rabobanken bij de implementatie en uitvoering van hun Rabobank Clubkas Campagne. Het is geweldig om deze periode zo intensief met de banken te beleven en in ondertussen vrijwel alle hoeken van Nederland zoveel rumoer te maken!

Thuis

img_8369Mijn thuis is in Deurne, daar woon ik samen met Ivo, Len en Vieve. Stilzitten is niet aan mij besteed. Eropuit met Ivo en Len, uitjes met vriendinnen, etentjes en andere spontane gezelligheid: je kunt me ervoor wakker maken. De vrije tijd die ik overhoud besteed ik, naast een wekelijkse door mezelf opgelegde hardloopronde, aan muziek. Een echte uitlaatklep waar ik alles in kwijt kan. Als leadzangeres van de band Millers Inc. verken ik diverse podia in de regio. Ook ben ik muzikant bij de Koninklijke Harmonie Deurne en onderdeel van de commissie communicatie van deze vereniging. Ook ondersteun ik, in het Deurnese verenigingsleven, projectmatig andere initiatieven bij hun communicatie.

Mirte Bouwmans
Communicatie & Contentmarketing

Studeerde Tekst en Communicatie (BA) en Bedrijfscommunicatie en Digitale Media (MA) aan de Universiteit van Tilburg. Heeft onderzoek gedaan naar en een boek geschreven over de impact van digitalisering op organisaties.

Veranderen is leuk, behalve als je het veranderen noemt.

Werk

Ik help organisaties graag bij het implementeren van verandering (maar noem het zo niet!). Ik houd van innovatie en vernieuwen, met name op het gebied van online kennisdeling, samenwerking en (content)marketing. Tijdens projecten ben ik altijd bezig met verbinden en combineren om zo alles eruit te halen wat erin zit (en meer). Organisaties stappen zien zetten dankzij mijn inbreng, daar word ik blij van. Bij Groep5700 ondersteun ik organisaties met storytelling en contentmarketing. Het samen opstellen van een strategie en erna praktisch aan de slag. Ik geef ook graag workshops. Samen met het contentmarketingteam bedenken we voortdurend nieuwe concepten die passen bij organisaties en hun markt.

Thuis

Op loopafstand van het mooie kantoor van Groep5700 woon ik samen met Frank. Momenteel verbouwen we ons droomhuis, een jaren 30 huis vol met karakter. Genieten? Dat doe ik met vrienden en familie, met lekker eten en drinken. Trots? Dat ben ik op mijn drie nichtjes, Saar, Jet en Keet. Sport? Samen met mijn zus doe ik net alsof we de nieuwe Venus en Serena Williams zijn.

Matthijs Lodewijks
Tekst & Contentmarketing

Studeerde Bedrijfsmanagement MKB aan het Fontys in Eindhoven en Journalistiek in Tilburg. Matthijs werkt als freelancer voor het Eindhovens Dagblad, beheert een satirische website over de belangrijkste bijzaken in het leven en begon 2018 goed door in januari als tekstschrijver bij Groep5700 te starten.

Het gaat om het verhaal, niet om de verteller.

Werk

De oudere vrouw achter de toonbank, de voorstopper van het vriendenteam of de bassist van de coverband; ieder mens heeft een verhaal. Het is alleen de kunst om dat boven water te halen, en het te verwoorden op een manier die recht doet aan de verteller. ‘Door een goed verhaal stroomt bloed’, zei mijn docent vroeger regelmatig. Ik was het niet altijd met hem eens, maar op dat punt zeker.

Een goed verhaal is als een reis. Je hebt een startpunt, een eindpunt, en meerdere manieren om die afstand te overbruggen. De kortste weg nemen van A naar B is een optie, maar je loopt daardoor de kans om de mooiste dingen, de ruimte tussen de woorden, over het hoofd te zien. Door wat meer tijd te nemen, werkelijk te luisteren, te observeren en soms de geasfalteerde paden te verlaten, kom je hopelijk bij de verborgen beekjes en zonnebloemvelden.

Thuis

Ik woon samen met Monique en onze dochter Renske, die in groep één van de basisschool zit. In mijn vrije tijd draai ik vaak elpees, probeer ik iets moois acceptabels uit mijn gitaar of fotocamera te toveren en bezoek ik – iets minder vaak – een concert of donkere kroeg. Ook mag ik zo nu en dan graag wat schrijven op mijn website, wat tot wisselende reacties kan leiden. Daarnaast trek ik regelmatig mijn hardloopschoenen aan, om daarna in sommige gevallen ook daadwerkelijk te gaan rennen – vooral als het zonnig en warmer dan vijftien graden is. Maar het meest geniet ik van mijn dochter die tijdens het spelen met Playmobil haar fantasie de vrije loop laat en de állermooiste verhalen vertelt.