Wij mensen kunnen van nature niet heel goed tegen veranderingen. Zeker niet als die veranderingen onverwacht komen en we er niet van overtuigd zijn dat we er beter van worden. Veranderingen kosten tijd en energie. Daar houdt ons brein niet zo van. Onze hersenen houden van voorspelbaarheid. We hebben een doel voor ogen en daar koersen we het liefst recht op af.

Verandering is het enige constante

Maar toch verandert alles om ons heen voortdurend. Oude bomen worden gekapt, zomers worden warmer en droger, de bakker op de hoek verdwijnt. En ben je net gewend aan de vertrektijd van de trein naar Eindhoven, passen ze de dienstregeling alweer aan. Maar of we ons er nu druk over maken of niet: alles verandert. Verandering is misschien wel het enige constante.

Dat geldt zeker ook voor organisaties. De concurrentie verandert en de behoefte van de klant verandert. Kort gezegd: de markt verandert. Alles wordt bijvoorbeeld minder voorspelbaar, sneller en digitaler.

Je zult zelf dus ook moeten bijsturen om niet te verdwalen. Tijdig je routekaart updaten is het devies. Doe je dat niet, dan zul je uiteindelijk verdwalen. Je zult de eerste niet zijn.

Afwijken van de route

We zullen er niet omheen draaien: aanpassen is complex. Het vraagt, onder meer, kennis en kunde. En veranderbereidheid: de wil om van je geplande route af te wijken of een nieuwe bestemming te kiezen. Communicatie is hierbij van levensbelang. Door met belanghebbenden te communiceren over het hoe en waarom van de verandering, neemt de kans op een succesvolle koerswijziging enorm toe.

Dit alles begint met een goed, compleet verhaal. Dat verhaal, de corporate story, is de basis. Dat verhaal halen wij graag op; het is het nieuwe startpunt van de expeditie. Van daaruit navigeren we zorgvuldig naar de gewenste bestemming. We brengen je organisatie terug op koers; naar de plek waar ze moet zijn om succesvol te blijven. We frissen je klantreis op. Voorzien je van strategisch en praktisch advies. Bedenken en creëren spetterende communicatie.

Van A naar B, samen op pad. Ben je klaar om je koers bij te sturen? Dan vertrekken we.