Een marktgerichtere organisatie

Organisaties komen soms tot de conclusie dat het anders moet. De ene keer is een paar graden bijsturen voldoende; de andere keer moet het roer resoluut om. In alle gevallen is het goed om eens aan te bellen bij Groep5700. Want wij weten wat de markt vraagt. Wat er nodig is om succesvol te blijven. En welke keuzes je moet maken. Na een adviestraject horen we dikwijls hetzelfde van onze opdrachtgever: “Eigenlijk is het heel logisch dat we het zo moeten gaan doen. Nu gaan we weer de goede richting op.” En dan is onze dag weer goed.


Analyse marktbehoefte

Max Verstappen kan foutloze rondes rijden op het circuit van Spa-Francorchamps; als een Ferrari sneller is, zal hij niet snel winnen. Om als eerste over de streep te komen, moet hij zijn concurrentie dus te slim af zijn. Niet al onze opdrachtgevers rijden in een snelle bolide, maar de vergelijking gaat wel op. Wij weten, op basis van onderzoek, wat nodig is om slimmer te zijn dan je concurrenten. En als we dit hebben vertaald naar een meetbare en strategische campagne, mag je daarna gegarandeerd met de champagne spuiten.


Strategische keuzes

Olifanten en porseleinkasten zijn nooit een gelukkige combinatie geweest. Dat je bij ons aanklopt voor advies, betekent vast niet dat er niets meer goed gaat. En goede dingen zetten we nooit overboord. We kiezen niet voor abrupte veranderingen, maar sturen liever vloeiend en subtiel bij. Maken strategische keuzes en stappen die bij de organisatie passen. Evolutie, in plaats van revolutie. Dat is veel prettiger en toekomstbestendiger.


Duidelijk doel voor ogen

Sommige adviestrajecten zijn nogal omslachtig. Ze leiden over onbekend terrein en brengen je niet – of pas laat – dichter bij wat je nodig hebt. Wij kennen maar twee wegen: naar boven en recht op het doel af, zonder te kort door de bocht te gaan. Dat doel verliezen wij nooit uit het oog. Dingen maken we niet gecompliceerder dan nodig is. Ondernemen is al uitdagend genoeg zonder omwegen.


Gaan voor resultaat

We kunnen ellenlange adviesrapporten tikken, gelikte PowerPointpresentaties in elkaar zetten, urenlang presenteren, vergaderen en brainstormen, maar daar wordt niemand gelukkig of wakker van. Het is dan ook niet aan ons besteed. Uiteindelijk draait het gewoon om resultaten boeken en daarvoor moet je niet alleen denken, maar vooral dóén. Zo gauw we hebben bepaald wat je nodig hebt vertrekken we, op weg naar het doel.