Drie koningen en een kameel

Drie koningen en een kameel

Bij Groep5700 begeleiden we jaarlijks zo’n zestig Rabobanken bij hun Rabobank Clubkas Campagne. Het najaar is voor mij en mijn collega’s altijd een spannende en drukke tijd. De maand oktober vormt de apotheose. Honderdduizenden Rabobankleden mogen hun stem uitbrengen en zo hun favoriete verenigingen of stichtingen helpen om hun droomdoel te verwezenlijken; iedere stem is immers geld waard. Wie krijgen er dit jaar de meeste stemmen?

Een goed verhaal loont

rabobank-clubkas-campagne-finale-avondBij de Rabobank Clubkas Campagne zien we elk jaar weer dat verenigingen met een maatschappelijk relevant bestedingsdoel heel goed presteren. Zij krijgen veel stemmen en dus ook een mooi bedrag om hun droomdoel te realiseren. Kortom: een goed verhaal loont. Maar met alleen een goed verhaal kom je er niet.

Bruisende regio’s

De stemmen van de Rabobankleden komen niet aanwaaien. Het verhaal moet ook naar buiten worden gebracht. Samen met de bank reiken we de deelnemers aan de Rabobank Clubkas Campagne hiervoor allerlei tips en middelen aan. Zo verzorgde collega Perry vorige week bij een Rabobank social media-workshops aan verenigingen en stichtingen. De Rabobank Clubkas Campagne brengt heel wat teweeg in de verschillende regio’s! Het is geweldig om te zien hoe de deelnemende verenigingen en stichtingen in actie schieten om zoveel mogelijk stemmen te werven voor hun doel. Met de meest originele ideeën als resultaat.

Een bont gezelschap en een kameel

De Grote Finale Avond van de Rabobank Clubkas CampagneEnkele weken geleden bezocht ik een drukbezochte Kick-Off avond, georganiseerd door een lokale Rabobank. De avond vormde de aftrap van hun Rabobank Clubkas Campagne. Verenigingen werden verzocht om te komen in hun verenigingstenue of met -attributen. Het publiek was een bont gezelschap. Ik sprak drie koningen (inclusief kameel) die, voordat zij naar het kindeke Jezus op zoek gingen, zoveel mogelijk stemmen wilden werven. Of wierook, goud en mirre onderdeel uitmaakten van hun bestedingsdoel, wilden ze me niet vertellen. Het zou wel een bijzondere toevoeging zijn aan het kerstverhaal.

orkest-en-hun-campagne

De Rabobank Clubkas Campagne