Cases

  • Interim Global Marketing Manager Collega Marcel reisde twee jaar lang een dag in de week naar Dendermonde, in België, waar hij Interim Global Marketing Manager was bij Nutriad. Dat is een belangrijke producent van toevoegingen, conserveringsmiddelen en aromastoffen voor de diervoederindustrie. Ontwikkeling en implementatie Marcel: “Na een periode met veel organisatorische veranderingen en financiële herstructurering was het mijn taak om een wereldwijde marktgerichte strategie te ontwikkelen en de organisatie aan te passen, en de eerste stappen […]
  • Food Capital Collega Marcel was voorzitter van de stuurgroep Food Capital, die met de gemeente Helmond nadacht over één van de twee economische speerpunten: food. De gemeente huurde Marcel in om Helmond als Food-regio op de kaart te zetten, zowel op nationaal- als op internationaal niveau. Food Tech Park Brainport Marcel was daarnaast betrokken bij Corporate Identity Food Tech Park Brainport. Foodsquare Deurne Uitdaging: op een ander manier nadenken over voedsel produceren. Door het toepassen van […]
  • ORO biedt zorg en ondersteunt mensen met een verstandelijke beperking. Een corporate story, dat was de behoefte van deze organisatie. Een verhaal dat recht deed aan heel ORO, aan alle doelgroepen, zowel intern als extern. Eén verhaal dat uitroept waarom ORO bestaat. Om gevoel te krijgen bij de organisatie zijn we verhalen gaan ophalen, dwars door de organisatie heen. Dat leverde een schat aan prachtige verhalen op! Over cliënten, over medewerkers… Waarin steeds duidelijker werd […]
  • Helmond-West is een wijk met ruim 4.500 inwoners vlakbij het stadscentrum van Helmond. In de afgelopen decennia is de wijk verouderd geraakt. Daarom ondergaat Helmond-West een flinke wijkverbetering. Op alle niveaus: de verbeteringen zijn nu al zichtbaar op de gebieden ruimtelijk fysiek, beheer, economisch, sociaal maatschappelijk en veiligheid. Halfjaarlijkse nieuwsbrief Groep5700 ontwikkelt twee keer per jaar een nieuwsbrief voor de bewoners: we interviewen betrokken en schrijven artikelen, we maken foto’s en ontwerpen het magazine. Het blad […]
  • Zo’n 15 jaar lang verzorgde Groep5700 het interne magazine van Vlisco. We zagen het Helmondse bedrijf in die jaren transformeren van een textielfabriek tot een modebedrijf, en ook het blad is niet stil blijven staan. Groep5700 was betrokken bij het hele proces, in nauw contact met het team Corporate Communications. Van redactievergadering tot de vergaring van nieuws, van schrijven en fotograferen tot de opmaak van het magazine en de contacten met de drukker. Als het blad […]
  • Na zware crisisjaren is de bouwsector weer helemaal tot bloei gekomen. Dat geldt ook voor de firma Kusters uit Deurne, een afbouwbedrijf dat gespecialiseerd is in duurzaam renoveren in opdracht van woningcorporaties. Begin 2018 werd Kusters door het moederbedrijf in de markt gezet en daar mochten wij aan bijdragen. Bij onze kennismaking met Kusters merkten we al snel dat het bedrijf op een positieve manier onderscheidend is van concurrenten. Dáár moesten we ons op richten, […]
  • Woningbouwvereniging Bergopwaarts vroeg Groep5700 om de officiële opening van het nieuwe kantoor te organiseren. Het evenement vond plaats op vrijdag 25 maart 2013.  Een leuke dag Doel: alle stakeholders het nieuwe gebouw van Bergopwaarts laten zien. Hen vertellen over de totstandkoming van het gebouw en het gebruik van duurzame materialen. De opening diende tevens als jaarlijkse stakeholdersbijeenkomst, dus werd ook terug- en vooruitgeblikt over projecten van de corporatie. Maar bovenal moest het een leuke dag […]
  • Client
    Fontys Hogescholen
    Website
    View website
    Groep5700 maakt met veel plezier het intern digitaal magazine voor Fontys Hogescholen. Veel plezier omdat we altijd genieten van het organiseren, interviewen en schrijven, maar ook veel plezier omdat we steeds heel veel gepassioneerde mensen tegenkomen binnen de organisatie. Allen delen ze hun enthousiasmerende verhalen. Voor bijzondere verhalen Dit magazine is een platform voor inspirerende verhalen die passen binnen de identiteit van Fontys: Denk Groter. Een podium voor iedereen. Want iedereen heeft tenslotte een bijzonder […]