Het wordt drukker en drukker op onze planeet. In 2050 telt de aarde zo’n negen miljard bewoners en dat is zo’n twee miljard meer dan nu. De welvaart neemt toe, en dat geldt dus ook voor de vraag naar voedsel.

Willen we voedselzekerheid garanderen, dan zullen we écht efficiënter om moeten gaan met grondstoffen en energie. En moeten we voedselverspilling beperken. Bijna een derde van alle voedingsmiddelen gaat ergens in de keten verloren, of wordt slecht benut. Dat is een onvoorstelbaar hoge berg aan kostbare voeding. Voor de helft hiervan is de consument verantwoordelijk. Gemiddeld mikt iedere burger jaarlijks vijftig kilo voedsel in de grijze kliko.

Zoeken naar andere oplossingen

Het heeft even geduurd, maar we lijken eindelijk onze ogen te openen voor deze problematiek. Steeds meer organisaties binnen de agrifoodsector zoeken intensief naar andere oplossingen. Anders produceren, anders consumeren, andere ketens en andere kringlopen. Een andere voedselketen, dus. Korter bijvoorbeeld: van global naar local.

Bij Groep5700 houden we ons intensief bezig met dit thema. Gaan we graag samen de uitdaging aan. We krijgen er energie van, net als van goede voeding. En door de voedselketen slimmer te benaderen, blijft dat ook in de verre toekomst zo.

 

Zij weten hier alles over:

  • Jørgen Bijsterveld
    Jørgen Bijsterveld
    Vormgeving
  • Udo Holtappels
    Udo Holtappels
    Communicatie & Storytelling
  • Marcel Zijp
    Marcel Zijp
    Marketing
  • Heidi Geven
    Heidi Geven
    Communicatie & Organisatie
  • Marloes van der Loo
    Marloes van der Loo
    Communicatie & Organisatie
  • Eline Bergshoeff
    Eline Bergshoeff
    Office Manager
  • Dorien Braakman
    Dorien Braakman
    Communicatie & Storytelling
  • Marloes Kooter
    Marloes Kooter
    Marketing en Communicatie
  • Mirte Bouwmans
    Mirte Bouwmans
    Communicatie & Contentmarketing
Jørgen Bijsterveld
Vormgeving

de-cirkel

Jørgen (spreek uit: Jurgen) probeert de wereld om hem heen mooier en kleurrijker te maken. Een idee te vertalen naar een goed, pakkend beeld dat voor zich spreekt, of een verhaal krachtiger maakt. Van website tot brochure, van autobelettering tot sfeervol podium en van poster tot video. En dat doet hij goed, al zeggen we het zelf: niet zelden regent het oh’s, ah’s en øh’s als Jørgen zijn artistieke creaties presenteert aan collega’s of opdrachtgevers.

Dat succes heeft ook een keerzijde. Regelmatig staan er collega’s aan zijn bureau met het verzoek een logo, beeldmerk of wat anders moois te ontwerpen voor hun zijproject. Maar ook dat doet Jørgen met liefde en plezier. Zo is hij dan ook weer.

Jørgens bagage

Jørgen studeerde fotografie en grafische vormgeving aan de Kunstacademie, speelt in verschillende regionale theaterproducties en wekelijks drie helften in het veteranenteam van RKPVV.

 

Udo Holtappels
Communicatie & Storytelling

udo-aan-het-werkVerhalen zijn voor Udo een eerste levensbehoefte. Geen gladde juichverhalen vol clichés en managementjargon, maar échte verhalen. Verhalen die richting en inzicht geven, een worsteling laten zien en iets met de verteller en luisteraar doen. Van mooie verhalen worden Udo’s pupillen wijder. En dat niet alleen: hij weet alles uit die verhalen te halen door ze in te zetten als Storytelling-instrument. Hij is niet voor niets Chief Storytelling Officer (CSO). Maar wij mogen hem gelukkig aanspreken met zijn voornaam.

Mooie muziek heeft eenzelfde effect op Udo. Niet alleen als luisteraar, maar ook als artiest. Ogenschijnlijk moeiteloos vinden zijn vingers de juiste pianotoetsen, om de toehoorders te raken met prachtige muzikale vertellingen van Neil Young en Tom Waits, maar ook van Bach en zijn generatiegenoten.

Udo’s bagage

Udo studeerde Nederlandse Taalkunde in Nijmegen. Hij was docent Nederlands als 2e taal, recensent cabaret, muziek en toneel. Verder is Udo Uupper bij de Keijologische Hogesckool, speelt hij piano en orgel in tributebands en schrijft hij muziek en tekst bij Stichting De Helmondse Musical.

 

Marcel Zijp
Marketing

In zijn spaarzame vrije uren stapt onze bezige marketinggoeroe Marcel graag op zijn ultralichte racefiets om kilometers weg te trappen. En hoewel hij zijn stalen carbon ros meestal over de vlakke Brabantse wegen stuurt, gaat zijn hart sneller kloppen van klimmen. Hij wil namelijk altijd boven op die berg komen. Niet alleen, maar samen met de klanten van Groep5700. Maar om op een hoger niveau te komen, moet je keuzes maken en belangrijke vragen beantwoorden. Wat is nu echt belangrijk? Wat vraagt de markt nu en in de toekomst van ons? Welke keuzes maken we? Duidelijkheid bieden, richting geven en vasthouden. Samen bergop gaan. Eigenlijk is het net wielrennen.

marcel

Marcels bagage

Marcel studeerde bedrijfskunde en zootechniek in Wageningen en later (inter)nationale marketing en MBA. Hij werkte voor Groep5700 bij bedrijven in pharma en food als verantwoordelijke voor sales, marketing en later algemeen management.

Heidi Geven
Communicatie & Organisatie

heidi-gevenEigenlijk is er maar weinig wat onze goedlachse duizendpoot Heidi niet ligt. Ze geniet ervan om van niets, of slechts een vaag idee of oriënterende vraag, écht iets te maken waardoor een organisatie een stap verder zet. Nadenken over de geschikte aanpak, op strategisch niveau kijken naar keuzes, van één en één drie maken en uiteindelijk bij de gewenste situatie uitkomen. Ambities waarmaken, dromen verwezenlijken. Doelen bereiken doet ze het liefst samen, in goede harmonie. Verbinden is haar toverwoord!

Heidi wordt er oprecht blij van als ze progressie en enthousiasme ziet. Bijzonder mooi vindt ze ook de Rabobank Clubkas Campagne. Het maakt haar trots – en dat is volkomen terecht – dat we een lokaal concept konden uitrollen in het hele land, waardoor nu overal verenigingen en stichtingen hun dromen kunnen waarmaken. Zo brengen we ook het lokale maatschappelijke leven een stap verder. Met iets dat zo klein begonnen is! Heel, héél mooi!

Heidi’s bagage

Heidi studeerde PR & Voorlichting en daarna Beleid, Communicatie en Organisatie. Heidi werkte onder andere bij de Rabobank als manager Communicatie en Coöperatie. Ze schreef een boek over de oorlogsjaren van haar schoonvader, is lid van de Raad van Toezicht bij Stichting De Eenbes en examinator bij de Fontys-opleiding Marketing & Communicatie.

Marloes van der Loo
Communicatie & Organisatie

Marloes maakt zo langzamerhand deel uit van de inventaris van Groep5700. Maar vastgeroest is ze zeker niet. Daarvoor is ze veel te energiek. Het specialisme van de creatieve Marloes is dat ze eigenlijk alles kan en weet. Organiseren, regisseren, processen bewaken, uitvoeren, waterpoloën en zelfs photoshoppen gaat haar goed af. Ook is Marloes misschien wel de belangrijkste drijvende kracht achter de wekelijkse vrijmibo op ons kantoor of terras. Het feit dat Marloes als een van de weinige collega’s op vrijdagmiddag nog op kantoor is, heeft daar wellicht iets mee te maken, maar dat doet aan haar onmisbaarheid niets af.

Marloes’ bagage

Marloes studeerde hbo Communicatie in Tilburg en daarna Bedrijfscommunicatie aan de Radboud Universiteit in Nijmegen. Ze is voorzitter van de Jeugd3daagse in Aarle-Rixtel en zit in de pr-commissie van de lokale carnavalsvereniging.marloes

Eline Bergshoeff
Office Manager

Waar zou Groep5700 zijn zonder Eline? We hopen dat we nooit serieus over het antwoord op die vraag hoeven na te denken. Volgens haar LinkedIn-profiel is Eline Office Manager, maar neem gerust van ons aan: ze is véél meer dan dat. Ze weet alles over de Rabobank Clubkas Campagne, doet de personeelszaken, houdt de financiën bij, koopt in, weet alles van voeding en paarden, zorgt voor vers fruit en regelt nog allerlei zaken die niet direct binnen de eerdergenoemde categorieën horen. Eline wijst onze klanten – en ons – graag de weg. Met haar aan boord is het lastig verdwalen.

paard-en-heide

Elines bagage

Eline ging na het vwo in Middelburg twee jaar naar Schoevers in Rotterdam. Ze heeft daar de opleiding Directiesecretaresse en Europees Secretaresse-Marketing afgerond. Eline werkte voor haar start bij Groep5700 als directiesecretaresse voor diverse bedrijven in de financiële dienstverlening, waaronder Rabobank en Interpolis Kredietverzekeringen.

Dorien Braakman
Communicatie & Storytelling

dorienDorien houdt erg van verhalen. Ze vertelt ze graag en met passie, maar haalt ze ook graag op. Bijvoorbeeld bij de opdrachtgever waar ze twee dagen per week zit. Naar die verhalen luistert ze niet alleen omdat ze oprecht geïnteresseerd is; ze zet ze ook op een strategische manier in, bijvoorbeeld als Storytelling-instrument.  En dat werkt! Met die verhalen maakt ze de missie, visie en strategie tastbaar. Intern en extern. Zo haalt ze het maximale uit de verhalen die haar ter ore komen.

Doriens bagage

Dorien haalde haar propedeuse Franse taal- en letterkunde en haar doctoraal/master Europese Studies aan de Universiteit van Amsterdam. Ze deed ruim elf jaar ervaring op in Sales en in Trade Marketing Horeca & Evenementen bij Bavaria. Zo.

 

Marloes Kooter
Marketing en Communicatie

Marloes laat graag van zich horen. Vooral letterlijk; als frontvrouw van de coverband Millers Inc. en haar nieuwe ensemble, waar ze de sterren van de hemel zingt. Ingetogen en gevoelige luisterchansons, maar ook songs met scheurende gitaren die uitnodigen tot meebrullen en -springen.

Bij Groep5700 is Marloes minstens net zo veelzijdig als op het podium. Vraagstukken op het gebied van marketing en communicatie? Doorontwikkeling van de Clubkas Campagne? Gefundeerde plannen maken? Kom maar op! Je kunt het zo gek niet bedenken of Marloes zet er haar tanden in. En ze laat niet los tot het resultaat haar als muziek in de oren klinkt.

Marloes’ bagage

Marloes studeerde Theater-, film en televisiewetenschappen in Utrecht en daarna Communicatiewetenschappen aan de Radboud Universiteit in Nijmegen. Ze schreef mee aan een boek over focusgroeponderzoek. Marloes heeft jarenlange ervaring als marketing- communicatiemedewerker in het bedrijfsleven.

img_8369

 

Mirte Bouwmans
Communicatie & Contentmarketing

Mirte helpt organisaties graag bij het implementeren van verandering, zonder het verandering te noemen. Ze houdt van innovatie en vernieuwen, met name op het gebied van online kennisdeling, samenwerking en (content)marketing. Tijdens projecten is ze altijd bezig met verbinden en combineren om zo alles eruit te halen wat erin zit. Het liefst nog iets meer. Als organisaties stappen zetten dankzij Mirtes inbreng, zie je haar groeien. Bij Groep5700 ondersteunt ze organisaties met Storytelling en contentmarketing. Het samen opstellen van een strategie en erna praktisch aan de slag.

Mirtes bagage

Mirte studeerde Tekst en Communicatie (BA) en Bedrijfscommunicatie en Digitale Media (MA) aan de Universiteit van Tilburg. Ze heeft onderzoek gedaan naar en een boek geschreven over de impact van digitalisering op organisaties.