Actueel

4 augustus 2016

Een muzikaal verhaal

Vorige week stond ik met mijn band Millers Inc. op het podium van de Kasteeltuinconcerten in Helmond. Wat hebben we genoten!! Veel dank aan het massaal toegestroomde publiek. En natuurlijk ook aan mijn collega’s, die halverwege nog een leuke actie hadden: 250 roze strandballen vlogen door het publiek. Een vakantiegevoel in ons eigen Helmond. Dit was voor mij echt een avond om nooit te vergeten. Wat muziek met ons doet Muziek kan je hart binnenstormen; […]
28 juli 2016

Marktgericht werken, duidelijkheid bieden

Als organisaties beseffen dat het anders moet: op zo’n moment komen ze bij Groep5700 binnen. Ideeën genoeg, maar hoe gaan we ze stroomlijnen? Wat is nu echt belangrijk? Wat vraagt de markt nu en in de toekomst van ons? En welke keuzes maken we? Duidelijkheid bieden, richting geven. Marktgericht werken. Structuur. Marktgericht werken, samen die berg op Het laatste half jaar heb ik veel gewerkt binnen uiteenlopende organisaties, met totaal verschillende uitdagingen. Maar overal hoor […]
25 juli 2016

Goede content: enkele belangrijke tips

Goede contentmarketing bedrijven? Tot goede content komen? Check even onderstaande aanbevelingen voor je begint. Voorzie in een behoefte. Je content moet van nut zijn voor je klant: een vraag beantwoorden of een probleem oplossen. Dat is belangrijker dan vertellen over je product of dienst. Wees consistent. Los verwachtingen in. Als je je ergens aan committeert, ga daar dan ook naar leven. Of het nou gaat om een maandelijks magazine of een dagelijkse nieuwsmail: deliver. Wees […]
14 juli 2016

Studie Storytelling voltooid!

Na een opleiding van 9 maanden mag Udo zich Chief Officer Storytelling noemen! “Samen met vier anderen ben ik nu een van de eerste gecertificeerde business storytellers van Nederland. Onder leiding van Annet Scheringa zijn we ondergedompeld in het prachtige vak van verhalen ophalen, analyseren, schrijven en vertellen. Ik ervaar de kracht van verhalen elke dag. Hoe zet je verhalen in om mensen te verbinden aan verandering? Hoe laat je de kracht van je organisatie […]
8 juli 2016

Kevin Spacey over het delen van verhalen

Kevin Spacey sprak op een congres over contentmarketing in Cleveland, Ohio. Wat hij daar te zoeken heeft? Als acteur ben je natuurlijk iedere dag bezig met het vertellen van verhalen… Enkele lessen: Een worsteling/wending in je verhaal is cruciaal. Maakt verhalen spannender, interessanter, verrassender. Het maakt dat mensen betrokken blijven bij je verhaal. Kortom, ze maken ieder verhaal rijker. Authenticiteit is daarnaast ook enorm belangrijk. Het publiek is meer betrokken als je bij jezelf blijft […]
17 maart 2016

Een corporate story maken

‘Kun jij even ons verhaal maken?’ vroeg een klant me enige tijd geleden. Het woordje ‘even’ hierin prikkelde me wel. Je besteedt weken, maanden misschien wel, aan het opzetten van een bedrijf of het ontwikkelen van een visie en missie (worden die termen überhaupt nog wel gebruikt?) en een corporate story moet dan ‘even’ op papier gezet worden. Je zit met het MT middagen lang op de hei en datgene waarmee je naar buiten wilt treden […]
25 februari 2016

Verrassen met content: 25 benaderingen

Vroeger liet een organisatie alleen iets van zichzelf horen als er iets nieuwswaardig te vertellen was. Die tijd is echt voorbij. Je moet voortdurendtop of mind blijven, zorgen dat je er op het juiste moment bent in de hoofden van de klant. En ervoor zorgen dat die potentiële klant een klant wordt, en die klant een fan of zelfs ambassadeur. Je moet dus een manier vinden om veel vaker op het netvlies van je publiek […]
9 februari 2016

Content maken? Elf basisregels

Een paar jaar geleden sprak ik met de communicatiemanager van een bedrijf in onze regio. Hij zat met twee uitdagingen. Hij was aanwezig op enkele sociale media, maar de dialoog wilde maar niet op gang komen. Hij was al maanden bezig, maar het bleef eenrichtingsverkeer. Het andere probleem: hoewel hij verguld was met de online aanwezigheid van de belangrijkste ambassadeurs, de medewerkers van het bedrijf, was hij lang niet altijd even blij met de aard van […]
9 februari 2016

Beyoncé brengt muzikale boodschap tijdens Super Bowl

Een verhaal kent talloze verschijningsvormen, een liedje is misschien wel een van de meest aansprekende. Denk aan Hotel California van The Eagles of Stairway to Heaven. Een verhaal wordt nog krachtiger als het muzikaal wordt ondersteund blijkt. Muziek werkt nog sterker dan beeld. Een verhaal wordt ook sterker als het persoonlijk is. Hoe sterk liedjes zijn bleek onlangs maar weer eens. Beyoncé moest op 8 februari optreden tijdens de Super Bowl en greep de gelegenheid aan […]
7 februari 2016

Online beïnvloeden

Ik mag er graag over praten, de Weapons of Influence van hoogleraar Psychologie en Marketing Robert Cialdini. Een naam die iedereen die werkt in de marketing en communicatie, intussen wel zou moeten kennen. In 2001 publiceerde hij zes universele principes van beïnvloeding. In het boek Influence beschrijft Cialdini zes wetenschappelijk bewezen verleidingsprincipes (ook wel bekend als Six Principles of Persuasion of Six Universal Truths of Influence) die ingezet kunnen worden om de bezoeker of klant te verleiden tot een bepaalde […]