Actueel

1 februari 2017

Doe maar gewoon…

Het aftellen hoeft niet meer. De carnaval is voor mij al een tijd bezig. Als lid van de PR-commissie van de Keiebijters vier ik verlengd carnaval. Over een paar weken mogen we weer écht, en dan is het weer wachten met je anders voordoen tot november. Of gaan we er gewoon mee door? Je anders voordoen Minions, Trumps en indianen zullen over een paar weken de straten van (Zuid)-Nederland kleuren. Iedereen heeft lekker een excuus […]
3 januari 2017

Fantastische content

Leuk, fantastische content, maar wanneer kom je nou tot de beste content? En wat zijn veelgemaakte fouten? We moeten onze lezers activeren, raken, ze beïnvloeden, betrokken maken. Onderdeel uitmaken van hun levens, hun dagelijkse timeline, hun gesprekken. We lazen vorig jaar Epic Content van goeroe Joe Pulizzi. Dit zijn z’n belangrijkste tips, aangevuld met onze opmerkingen. Fantastische content De zes principes van fantastische content: Voorzie in een behoefte. Je content moet van nut zijn voor […]
19 december 2016

Liefde voor het vak

Ik zit in mijn degelijke Duitse auto, rij over de Belgische landwegen en hoor een discussie over de verplichte inburgeringscursus voor migranten bij ons Nederland. Meer dan 50% heeft de toets niet gehaald. Het moet strenger, meer regels, zwaardere sancties. Het verkopen van ons Nederlandse gedachtegoed In gedachten denk ik terug aan de middelbare school. Ik was jong en alles was nieuw. Wilde leren en begrijpen hoe die wereld in elkaar zat. Met sommige vakken […]
1 december 2016

Het congres Contentmarketing: mijn geleerde lessen

Onlangs mocht ik een dag op pad om me nog dieper onder te dompelen in het fenomeen contentmarketing. Een geluk bij een ongeluk (letterlijk). Mijn collega Perry zou eigenlijk gaan. Nadat hij in 2015 ook al verstek moest laten gaan, brak hij deze keer een paar dagen voor het congres zijn been. Pech voor Perry, geluk voor mij. Op naar de Jaarbeurs in Utrecht. Graag wil ik met jullie enkele inzichten delen die ik tijdens […]
30 november 2016

Content maken. Wat werkt? Deze zeven ingrediënten!

Belangrijk: Create content so good people want to share them on their own. Niet het aantal fans; met name interactie bepaalt bereik! Structureel content maken die werkt, die dus betrokkenheid genereert, betekent dat je de juiste balans moet vinden. Maar wat werkt? Wat levert reacties, likes, shares etc. op? Groep5700 werkt al jaren met deze zeven wetmatigheden: Inspireer mij/help mij: tips, kennis delen. Inspireren. Vermaak mij: puzzels/raadsels, humor, nostalgie. Ik ben bijzonder: bijvoorbeeld Facebookers een […]
16 november 2016

Getallen, getallen en nog eens getallen…

Het is weer november. Het moment om de budgetten af te tikken. Boardroom-meetings; nog donker als we binnen komen en weer donker als we naar buiten gaan. Spreadsheets en draaitabellen vliegen over het scherm. Het duizelt me. Koffie.
9 november 2016

De Grote Finale Avond: wat een topavonden!

Ik hoef niet lang na te denken over mijn wow-moment van de afgelopen periode. De Grote Finale Avond Ik mocht twee finale-avonden organiseren, de sluitstukken van de Rabobank Clubkas Campagne. Ze vonden plaats bij Rabobank Oss-Bernheze en Rabobank Het Groene Woud Zuid. De regie voeren over zo’n avond, is geweldig. Het is zo mooi om de blijdschap te zien bij al die verenigingsmensen, in Oss zelfs ruim 1.100. Hoe opgetogen ze zijn omdat ze loon […]
3 november 2016

Ondertussen op twee straten van Groep5700…

Afgelopen augustus ben ik weer moeder geworden van een prachtige zoon, Max. Na een superfijne kraamtijd mocht ik het na drie weken in mijn ‘eentje’ redden, Daniël ging weer werken. Dat was toch een flinke klus kan ik je zeggen – herstellende van een keizersnede, met een stuiterende dreumes en een baby met de nodige krampjes. Oh ja, en ze hebben ook nog even allebei de waterpokken gehad! Maar goed, ondertussen komt het nieuwe gezinsleventje […]
27 oktober 2016

De filmpjes deden het niet. Boeiend!

Daar stonden we dan. In de Scala zaal van Traverse, hulpeloos naar het beeldscherm te kijken; de filmpjes in de presentatie deden het niet. Prachtige filmpjes hadden we uitgezocht, die perfect aansloten bij wat Udo die namiddag ging vertellen bij de Stakeholdersbijeenkomst van ORO. Voorbeelden over wat Storytelling is en wat het kan doen. Maar ja, ze deden het dus niet. De tijd tikte door, het begon nu wel spannend te worden, het was bijna […]
19 oktober 2016

Smachten naar onderwijs

Als ik terugdenk aan wat ik de afgelopen weken zoal heb gedaan, zijn er twee ervaringen die voor mij in het oog springen. Een blog over smachten naar onderwijs! Middelbaar onderwijs in Deurne In Deurne heb ik samen met Thomas van den Berk (Tommy Tin) draaidagen gehad op de vier deelscholen van IVO-Deurne. We maken vier films voor leerlingen van groep 8 en hun omgeving; zij leren de verschillende scholen kennen en kunnen zo een […]