Ons verhaal

In 2006 kwamen Jorgen Bijsterveld, Marcel Zijp en Udo Holtappels voor het eerst bij elkaar. In de Kloosterweide, bij Jorgen thuis. Een vormgever, een marketeer en een conceptontwikkelaar. Ze kenden elkaar nauwelijks, maar het klikte onmiddellijk tussen de drie. Denkers, maar bovenal ook doeners! Daar, op die dag, werden de contouren getekend van Groep5700 (foto: de opening). Heidi Geven versterkte het trio en zorgde voor de verbinding en organisatiekracht.

Doel: bedrijven beter maken in de regio Helmond (5700). De wereld verandert sneller dan ooit, dus anders denken en kordaat handelen is hard nodig. Stroomlijnen, structuur en duidelijkheid bieden, uitgaan van de behoeftes van de markt. Richting geven met een strategie die werkt; logische verbeteringen doorvoeren en vervolgens stap voor stap naar basiskamp en verder.

Groep5700 zet marketing, communicatie en vormgeving geïntegreerd in: ze zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Welke koers gaan we varen? Wat is het verhaal van een organisatie? Communicatie is dé kritische succesfactor in veranderingen. Hoe nemen we het publiek met zorgvuldig gecreëerde verhalen mee in de gevoelswereld van een merk? Hoe wordt iemand klant en vervolgens zelfs ambassadeur?

Meer specialisten kwamen het team versterken. Perry Vermeulen, Marloes van der Loo. Nieuwe kennis maar wel met dezelfde instelling. Later volgde nieuwe energie en ontstond het Groep5700 van vandaag, met Eline Bergshoeff, Dorien Krepel, Marloes Kooter en Minka Janssen. Wij gaan voor de optimale expeditie en die is pas een succes als wij met de opdrachtgever bovenop de berg staan, met alle expeditieleden!

onsverhaal (3)

De diversiteit van ons werk

De vragen worden complexer en diverser, oplossingen liggen lang niet altijd voor de hand. Als het anders moet, kloppen opdrachtgevers bij ons aan. En samen vormen we iedere keer weer het optimale team voor de uitdaging die wacht.

Diverse mooie herinneringen uit tien jaar Groep5700:

Een wereldwijde marktgerichte strategie ontwikkelen voor een multinational, en vervolgens de implementatie ervan overzien. Een filmpje voor Rabobank over de mooiste stad van het land, dat een week lang viraal ging. Fietsend naar de top van de Mont Ventoux. Digitale magazines maken voor duizenden lezers. Met het hele team ondernemers een goed gevoel geven op een golfdag en op die manier relaties succesvol verstevigen. Een glossy voor een bedrijf dat we door en door kennen omdat we samen al zoveel hebben gerealiseerd. Veelbesproken musicals waarbij het halve bureau betrokken is. Een Helmonds bedrijf dat bijna niet meer bestond, de juiste richting op krijgen en weer zien groeien. Theater Speelhuis uit de brand helpen in grote tijden van nood. Op een groot jubileumfeest ons boek gepresenteerd zien worden door een trotse ondernemersfamilie. Heel Nederland kennis laten maken met de Rabobank Clubkas Campagne. Een inspirerend congres voor een woningbouwcorporatie, maar ook voor het ministerie van Defensie – en ieder jaar willen ze weer. Bij een zorgorganisatie voor een heuse omwenteling zorgen binnen die sector. Heel Helmond betrekken bij duurzaamheid of bij het centrum van de toekomst, waarbij we ondanks hele krappe deadlines écht weten te verrassen. Vrijwilliger van het jaar worden bij een stichting die ertoe doet voor velen.

Wat ons bindt? Positiviteit. Inspiratie. Creativiteit. Vertrouwen. Samen op zoek, stap voor stap. Bijsturen wanneer nodig. Liefde voor het vak. Gedrevenheid, discussies op het scherpst van de snede. Met een gemene deler: het gaat altijd ergens over. De inhoud en het resultaat staan voorop. Analyse. Creatie. Tekst. Vorm. En het is mooi om erbij te horen.

Samen bergop.